Alfa 146 - Jaké těsnění pod hlavu

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

ale jaké ma iveca? rozhodně ne 2,3 EURO 5,EURO 6 které se prostě serou a žerou olej ihned od prvních 10 tis km
a to,že odejde vstřik v 90 tis a musí se sudnat hlava motoru a oprava je za 50 tis to by nasralo každeho. to,že s tím míval problém MB a rencek to je věc druhá,ale fiat dřív rozhodně ne
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Martan01
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Registrován: 04 čer 2008, 00:21
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Martan01 »

Když mám zbrousenou hlavu o 0,15.
Není to moc?
Těsnění mělo 1 dírku.
Tedy 1,10mm.

2 dírky mají 1,15 a 3 dírky 1,20.
Jaké mohu použít?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Mám za to, že je to zbytečná hysterie, 0,08 rozdíl, jak se tady psalo je údaj pro raketoplán a ne pro chrochtáka, i když samozřejmě matematicky jsou důležité..Kdo tu hlavu tak předpisově utáhne jako v továrně? Kdo předem srovná blok? Málokdo, ale většina hlav má toleranci rovinnosti 0,1 mm , takže původní hlava srovnaná o 0,15 se vejde do tolerance. Samozřejmě některé hlavy mají ventily už z výroby pod úrovní hlavy o nějaký rozměr , takže po zbroušení hlavy se prostor zmenší, jde ale o to, o kolik..Nezapomenu na uvařený motor s málo km /děravý chladič po bouračce/ z P 3O9 , kde byla hlava prohnutá, už nevím o kolik , ale značka z továrny dovolující snížení/puntík/byla ještě vidět. Já jako vždy koupil origo co tam bylo , smontuji motor, nastartuji a motor "rachotil" jako s velkým forem...Tehdy hlavy byly vzácné zboží, tak jsem koupil vyšší těsnění , už nevím zda o zub či o dva. A motor šel jako pohádka, ale byla ve mně malá dušička.. Je to prostě od kusu, u stejného motoru to vyjde bez problémů a u druhého to je moc..A samozřejmě jde také o to, zda motor má již plechové těsnění nebo ještě azbesové a mechán dodržuje technologickou kázeň nebo má chlupaté ruce a trubku na páce na utahování. To potom nějaké setiny jsou podřadné... :)
nepropadat panice...
Martan01
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Registrován: 04 čer 2008, 00:21
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Martan01 »

Mazat nové šrouby olejem před utazenim nebo nemazat?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já je vyčistím , vysuším díry pro šrouby , závity v dírách neprotahuji, protože normální závitník závit zvětší, a šrouby pokud je to nutné namaži max. grafitem...Pokud se šrouby namažou, budou se v tahu vracet, spoj nebude pevný, snáze se ztrhne a snadněji se přetáhne moment...V dnešních velkých momentech utažení , to je i když je vše o.k. o hubu..
nepropadat panice...
Martan01
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Registrován: 04 čer 2008, 00:21
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Martan01 »

Myslel jsem pár kapek oleje na zavit šroubů.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

vždycky jsem vše mazal a to jak závit tak podložku/hlavu šroubu zespod, pokud to nenamažeš a máš utahovat třeba 30Nm + 3x90° nebo i víc tak už u druhých 90° končíš (crazy)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Od výrobce máš často u šroubů trochu grafitu nebo podobného mazadla. Podložku můžeš máznout, ale pro mazání šroubů olejem není důvod, už jen proto, jak často v závitech u starších dieselů vaklají a v provozu se tam olej zpeče. Samozřejmě je to také od kusu, zda je závit jemńoučký popřípadě hrubý..Ale každý má jiný postup...., po utažení tak za půl hodiny, když zkusíš šrouby utáhnout, musí to být beton ...A když jde utahování pořád do sraček , šrouby se vracejí a není to konečná je křivá hlava nebo blok..A moc nevěřím ani novým replikovým šroubům..je to často ojeb..
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ja mažem hlavne podložku a hlavu šróbu, pri doťahovaní to potom tak “neuskakuje”. Závity prejdem len vtedy keď je tam hrdza, tie ktoré sú čisté neriešim.
Martan01
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Registrován: 04 čer 2008, 00:21
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Martan01 »

Hlava snížena 0,15.
Blok zarovnán.
Přesah příští 0.65.

Jaké těsnění zvolit ??
Ford Transit MK8
2,2 tdci RWD.
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“