Alfa 146 - Jaké těsnění pod hlavu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Alfa 146 - Jaké těsnění pod hlavu
Alfa 146 TD. Odešlo těsnění pod hlavou. Nebylo originální bylo bez zubů, tedy tenké. Přesah pístu jsem naměřil šuplérou 1,1mm. A podle katalogu na stránkách autokely bych tam měl dát třízubové, ale spíš čtzř, kdyby se dělalo. Poraďte prosím. Šrouby hlavy jsem povolil zápěstím. Bylo to málo utažené nebo se to stalo později? Díky
Kolko je zobrusene z hlavy dole? Podla toho volis hrubku tesnenia. Nezabudni zrovnat hlavu, a ak tam bolo Ackove tesnenie tak tam daj Bckove (s dvoma zarezamy). Tesnenie kup najdrahsie ake je a najradsej Goetze. Spravne by si mal kupit aj novu sadu srub co drzia hlavu valcov.
Tesnenia od lacnych firiem Elring, Glasser a pod. stoja za hovno, ale u atmosferickeho diesela pochodia spustu km. Do preplnaneho motora su obzvlast nevhodne.
Tesnenia od lacnych firiem Elring, Glasser a pod. stoja za hovno, ale u atmosferickeho diesela pochodia spustu km. Do preplnaneho motora su obzvlast nevhodne.
Tak ještě jednou Hlava je rovná a tloušťku těsnění volíš podle přesahů pístů aby se nepotkali s ventilama. A jestli jsem to dobře pochopil tak se tazatel ptal na tloušťku těsnění podle přesahu co naměřil.jojo píše:Pokial si nerovnal blok, tak presah piestov ta az tak nezaujima. Vecsia pravdepodobnost je ze brusili hlavu. Podla toho kolko zoberies z hlavy dole podla toho volis hrubku tesnenia.
Pochop ze je len velmi mala pravdepodobnost ze niekto rovnal blok. Pri volbe tesnenia beries do uvahy aj presah piestov (mal by byt konstantny). Takze presah piestov je tam 1.1mm a ked zbrusis z hlavy dole napr. 0.65mm tak hrubku tesnenia nemozes volit len podla presahu piestov lebo presah budu mat vzdy 1.1mm ale hlava ma o napr. 0.65mm menej takze ventity su o 0.65mm blizsie k dnu piesta v hornej uvrati. A on nevie kolko bolo brate z hlavy dole, a kedze on ju brusit (rovnat) nedaval a povodne tam bolo Ackove tesnenie, tak tam kludne moze dat Ackove pripadne Bckove tesnenie.Defmanik píše:Tak ještě jednou Hlava je rovná a tloušťku těsnění volíš podle přesahů pístů aby se nepotkali s ventilama. A jestli jsem to dobře pochopil tak se tazatel ptal na tloušťku těsnění podle přesahu co naměřil.jojo píše:Pokial si nerovnal blok, tak presah piestov ta az tak nezaujima. Vecsia pravdepodobnost je ze brusili hlavu. Podla toho kolko zoberies z hlavy dole podla toho volis hrubku tesnenia.
Jo tak to máš pravdu, mě jen připadalo, že nebereš v potaz to že ta hlava je rovná. Samozřejmě pokud hlavu nebrousil tak ať dá to co tam bylo a pokud jí brousil tak buď zapustit o to samý co z ní sundal ventily nebo dát o to silnější těsnění, čímž si samozžejmě nepatrně zmenší kompresi, ale to bude asi neznatelné.jojo píše:Pochop ze je len velmi mala pravdepodobnost ze niekto rovnal blok. Pri volbe tesnenia beries do uvahy aj presah piestov (mal by byt konstantny). Takze presah piestov je tam 1.1mm a ked zbrusis z hlavy dole napr. 0.65mm tak hrubku tesnenia nemozes volit len podla presahu piestov lebo presah budu mat vzdy 1.1mm ale hlava ma o napr. 0.65mm menej takze ventity su o 0.65mm blizsie k dnu piesta v hornej uvrati. A on nevie kolko bolo brate z hlavy dole, a kedze on ju brusit (rovnat) nedaval a povodne tam bolo Ackove tesnenie, tak tam kludne moze dat Ackove pripadne Bckove tesnenie.Defmanik píše:Tak ještě jednou Hlava je rovná a tloušťku těsnění volíš podle přesahů pístů aby se nepotkali s ventilama. A jestli jsem to dobře pochopil tak se tazatel ptal na tloušťku těsnění podle přesahu co naměřil.jojo píše:Pokial si nerovnal blok, tak presah piestov ta az tak nezaujima. Vecsia pravdepodobnost je ze brusili hlavu. Podla toho kolko zoberies z hlavy dole podla toho volis hrubku tesnenia.
Díky za náměty. Hlavu jsem zbrousit nedával, je rovná. Těsnění ale bylo relativně nové na přesahách čisté, tak rok staré a byly volné šrouby. Takže nevím jestli si někdo nezkoušel zvednout kompresi nebo nějaký jiný pokus a pak to prodal. Proto bych chtěl vědět jestli se nějak dá určit těsnění které tam patří, nebo bude jistější tam dát raději třízubové. S kompresí by to snad nemělo dělat nic moc. Jak pznám že byla snižovaná hlava? Nějak si to na tom dieselu nedovedu představit.
Ak tu hlavu uz pred tebou davali rovnat a rovnal ju inteligent tak to nezistis. Robi sa to tak ze ten kto rovna hlavu po dokonceni na nu centro fixou napise kolko z nej zobral napr. -0.25
A ten kto to potom naspat sklada vie na zaklede tohto udaju aku najvhodnejsiu hrubku tesnenia zvolit. Podla mna ak je ta hlava naozaj rovna (nechcem spochybnovat tvoje stanovisko, ale neviem ci je naozaj rovna) a povodne tam bolo Acko ale hlava bola slabo dotiahnuta, tak teraz by som volil Bcko a dotiahol hlavu ako treba. Viem ze Cko je lacnejsie ale podla mna je tam zbytocne.
A ten kto to potom naspat sklada vie na zaklede tohto udaju aku najvhodnejsiu hrubku tesnenia zvolit. Podla mna ak je ta hlava naozaj rovna (nechcem spochybnovat tvoje stanovisko, ale neviem ci je naozaj rovna) a povodne tam bolo Acko ale hlava bola slabo dotiahnuta, tak teraz by som volil Bcko a dotiahol hlavu ako treba. Viem ze Cko je lacnejsie ale podla mna je tam zbytocne.
Tak si ještě zkus změřit o kolik čuměj ven ventily a podle toho to cca spočítáš jaká ti tam zůstane mezera. Na novom těsnění je vždy napsaná jeho tloušťka, ale jak píše jojo tak bych taky asi pro jistotu volil B, sice si možná nepatrně snížíš kompresi, ale jak už jsem psal tak to bude absolutně neznatelný.
Tak jak jsem slíbil pokračování. Dal jsem třízubové těsnění, dotáhl pdle předpisu 100Nm a pak 2 x 90 stupňů. Zdálo se mi to moc, ale je to tak. Pak jsem zjistil že značky na klice neodpovídají horní úvrati, přizval jsem si fachmana, nastavili jsme to a ejhle slaboulinký klepot. Takže hlava šla zase dolů a na pístech jsou vidět otisky ventilů jen slaboulince. Našel jsem doma hlavu za staré Regaty a zjistil že je o 2 desetinky tlustší. Tak ji tam dám a pak napíšu pokrašování.
Skus mu pridat nafty na obohacovaci na cerpadle http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 050#278050 . Alebo vymen cerpadlo.
Nechci se nikoho dotknout, ale melete blbosti, tloušťka těsnění se vždy určuje jen podle přesahu pístů, a když si necháš srovnat hlavu, vždy je nutný podle snížení hlavy nechat zapustit ventily, snížení hlavy nelze dorovnávat výškou těsnění, např. u Octy TDI je rozdíl tloušťky u jednotlivých těsnění 0,08mm, a většinou se hlava frézuje minimálně o 0,1mm, z toho plyne, že i kdybych použil o stupeň silnější těsnění, pořád budou ventily o 0,02mm přesahovat, to sice není nic moc, ale co potom, když tu hlavu stáhnete např. o 0,2mm