protože u každýho motoru přelízá píst ten blok trochu jinak, je to prostě kvůli pístům a ne kvůli hlavě, na každým těsnění to máš, změříš přesahy a podle nejvyššího pístu zvolíš těsnění
Ked zoberies -0.1 -0.2 z hlavy dole presne o tuto odnotu budu ventily blizsie k piestu. Das hrubsie tesnenie a jeto. Ina je situacia ak je hlava extremne skrutena a musis z nej liznut dole aj 0.8mm. Tak potom uz je nutne zafrezovat sedela ventylov a zabrusit nanovo veltyly aby sadli nizsie pretoze to uz ziadnym tesnenim nespravis. A nechcem si predstavit taky pripad s radiusami. To by som sa ofrezoval sediel ako ucen. A tu sa bavyme o starom Fiatovom motore 1.9TD, nie o Octe TDI.
sundám 0,2mm z hlavy, tak to spravím těsněním o 0,08mm silnějším, pořád budou ventily blíž k pístu a navíc se připravuju o kompresi(zanedbatelně), zajimavý řešení a myslím, že je jedno jestli se jedná o starý 1,9TD nebo TDI v Octě
Proste tu melieme o teplej vode. Napr. u motoroch s vypuklymi piestamy (kde je na vybranie na vypuklinu piesta v hlave) pokial zoberies z hlavy dole ci chces ci nie jednoducho musis dat hrubsie tesnenie inac to nejde.
podla mna ked sa frezuje z hlavy malo by sa brat ohlad na to ake su tesnenia a tak to spocitat aby to ostalo +- rovnako .... kolko sa zobrere z hlavy take sa da tesnenie... ak uz by to bolo take krive ze by to neyvchadzalo tak jebat sa na taku hlavu
a co, když bude mít auto z fabriky 3 drážkový těsnění, ty budeš dělat hlavu, necháš ji líznout a co teď, jaký tam dáš silnější těsnění? ještě jednou a naposledy, síla těsnění se určuje dle přesahu pístů přes blok, s hlavou to nemá nic společnýho
Huml píše:a co, když bude mít auto z fabriky 3 drážkový těsnění, ty budeš dělat hlavu, necháš ji líznout a co teď, jaký tam dáš silnější těsnění? ještě jednou a naposledy, síla těsnění se určuje dle přesahu pístů přes blok, s hlavou to nemá nic společnýho
Este raz. Ano hrubka tesnenia sa primarne odvyja od presahu piestov. Ale podla danej situcie niekedy ti vyhovuje to inokedy to. Niekedy proste musis dat hrubsie tesnenie ked liznez z hlavy dole ci chces ci nie, nikedy musis zafrezovat sedla sby ventyly sadli nizsie a atd. Vsetko zavisi od konkretnej situacie.
TDI tech píše:Este raz. Ano hrubka tesnenia sa primarne odvyja od presahu piestov. Ale podla danej situcie niekedy ti vyhovuje to inokedy to. Niekedy proste musis dat hrubsie tesnenie ked liznez z hlavy dole ci chces ci nie, nikedy musis zafrezovat sedla sby ventyly sadli nizsie a atd. Vsetko zavisi od konkretnej situacie.
No výrobce má na všechno výrobní technologii a tech. popis.
Pokud udává, že přesah ventilu nebo zapuštění je něco +/- tolerance, tak se musí přesah dodržet.Pokud se nechá hlava zbrousit (což také výrobce udává o kolik a jeli to možné) a přesah ventilu je mimo toleranci, tak je třeba to napravit.Při dodržení technologického postupu, který je dán výrobcem komponentů nebo celku logicky odpadá polemizování o tom, k čemu se vztahuje tloušťka těsnění.
Takže, úbytek výkonu je vyřešen,byl to svlečený vnitřek hadičky na sání do čerpadla. Auto jezdí jako blázen. Chomutov - Brno, po dálnici pořád za 5, 130 až 140km/h průměr 6,2l. Všem děkuji za náměty.
Hehehe, náhodou jsem přes Google našel tuhle diskuzi a moc jsem se pobavil. Pravdu má jednoznačně Huml, tloušťka těsnění je podle přesahů pístů a podle ničeho jiného.
Kvůli zbroušené hlavě dávat tlustší těsnění je nesmysl...