Alfa 146 - Jaké těsnění pod hlavu

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ved prave otom tu diskutujeme
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no právě že mu radíš, aby po srovnání hlavy dal silnější těsnění a to je blbost
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55

Příspěvek od wojto33 »

tak na co su potom rozne hrubky tesnenia pod hlavu
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

protože u každýho motoru přelízá píst ten blok trochu jinak, je to prostě kvůli pístům a ne kvůli hlavě, na každým těsnění to máš, změříš přesahy a podle nejvyššího pístu zvolíš těsnění
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ked zoberies -0.1 -0.2 z hlavy dole presne o tuto odnotu budu ventily blizsie k piestu. Das hrubsie tesnenie a jeto. Ina je situacia ak je hlava extremne skrutena a musis z nej liznut dole aj 0.8mm. Tak potom uz je nutne zafrezovat sedela ventylov a zabrusit nanovo veltyly aby sadli nizsie pretoze to uz ziadnym tesnenim nespravis. A nechcem si predstavit taky pripad s radiusami. To by som sa ofrezoval sediel ako ucen. A tu sa bavyme o starom Fiatovom motore 1.9TD, nie o Octe TDI.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

sundám 0,2mm z hlavy, tak to spravím těsněním o 0,08mm silnějším, pořád budou ventily blíž k pístu a navíc se připravuju o kompresi(zanedbatelně), zajimavý řešení a myslím, že je jedno jestli se jedná o starý 1,9TD nebo TDI v Octě
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Proste tu melieme o teplej vode. Napr. u motoroch s vypuklymi piestamy (kde je na vybranie na vypuklinu piesta v hlave) pokial zoberies z hlavy dole ci chces ci nie jednoducho musis dat hrubsie tesnenie inac to nejde.
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55

Příspěvek od wojto33 »

podla mna ked sa frezuje z hlavy malo by sa brat ohlad na to ake su tesnenia a tak to spocitat aby to ostalo +- rovnako .... kolko sa zobrere z hlavy take sa da tesnenie... ak uz by to bolo take krive ze by to neyvchadzalo tak jebat sa na taku hlavu
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a co, když bude mít auto z fabriky 3 drážkový těsnění, ty budeš dělat hlavu, necháš ji líznout a co teď, jaký tam dáš silnější těsnění? ještě jednou a naposledy, síla těsnění se určuje dle přesahu pístů přes blok, s hlavou to nemá nic společnýho
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55

Příspěvek od wojto33 »

Huml píše:a co, když bude mít auto z fabriky 3 drážkový těsnění, ty budeš dělat hlavu, necháš ji líznout a co teď, jaký tam dáš silnější těsnění? ještě jednou a naposledy, síla těsnění se určuje dle přesahu pístů přes blok, s hlavou to nemá nic společnýho
tak zafrezujeme ventilceky ;)
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Este raz. Ano hrubka tesnenia sa primarne odvyja od presahu piestov. Ale podla danej situcie niekedy ti vyhovuje to inokedy to. Niekedy proste musis dat hrubsie tesnenie ked liznez z hlavy dole ci chces ci nie, nikedy musis zafrezovat sedla sby ventyly sadli nizsie a atd. Vsetko zavisi od konkretnej situacie.
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55

Příspěvek od wojto33 »

TDI tech píše:Este raz. Ano hrubka tesnenia sa primarne odvyja od presahu piestov. Ale podla danej situcie niekedy ti vyhovuje to inokedy to. Niekedy proste musis dat hrubsie tesnenie ked liznez z hlavy dole ci chces ci nie, nikedy musis zafrezovat sedla sby ventyly sadli nizsie a atd. Vsetko zavisi od konkretnej situacie.
presne to som chcel povedat :)
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26

Příspěvek od pajda »

No výrobce má na všechno výrobní technologii a tech. popis.
Pokud udává, že přesah ventilu nebo zapuštění je něco +/- tolerance, tak se musí přesah dodržet.Pokud se nechá hlava zbrousit (což také výrobce udává o kolik a jeli to možné) a přesah ventilu je mimo toleranci, tak je třeba to napravit.Při dodržení technologického postupu, který je dán výrobcem komponentů nebo celku logicky odpadá polemizování o tom, k čemu se vztahuje tloušťka těsnění.
albert22
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 03 pro 2008, 10:43

Příspěvek od albert22 »

Takže, úbytek výkonu je vyřešen,byl to svlečený vnitřek hadičky na sání do čerpadla. Auto jezdí jako blázen. Chomutov - Brno, po dálnici pořád za 5, 130 až 140km/h průměr 6,2l. Všem děkuji za náměty.
GeneHawkins
Přispěvovatel
Příspěvky: 744
Registrován: 20 říj 2009, 20:46

Příspěvek od GeneHawkins »

Hehehe, náhodou jsem přes Google našel tuhle diskuzi a moc jsem se pobavil. Pravdu má jednoznačně Huml, tloušťka těsnění je podle přesahů pístů a podle ničeho jiného.
Kvůli zbroušené hlavě dávat tlustší těsnění je nesmysl...
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“