Alfa 146 - Jaké těsnění pod hlavu

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

albert22
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 03 pro 2008, 10:43

Příspěvek od albert22 »

Huml pravdu nemá. Už jsem to řešil. Přišel človíček a měl líznutou hlavu. Ťukali mu ventily do pístu, lehce. Musel jsem vyměnit hlavu za jinou. Ta jeho chodí na jiném autě. Bylo to Tipo TD. Už je to dlouho.
GeneHawkins
Přispěvovatel
Příspěvky: 744
Registrován: 20 říj 2009, 20:46

Příspěvek od GeneHawkins »

Měl ji chybně opravenou. Měli mu zapustit ventily, případně je i zkrátit.
Řešit to jinou tloušťkou těsnění je chyba, změní se komprese. Zbytečně.
Ale nechtěl jsem to zase rozviřovat, jen jsem chtěl Humlíkovi pochlebnout, i když to nemá zapotřebí, pochopitelně... ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jak psal Huml , tak to je tovární postup.., jde o písty a jejich přesah. Většina výrobců vůbec broušení hlavy nepovoluje..ale běžně se to dělá. A právě někdo dá vyšší těsnění a tím právě chce dohnat ubrané "maso"..Někdy to smysl má, ale většinou moc ne, záleží na typu motoru. Já nechával vždy původní výšku těsnění, neboť jsem šetřil kompresí, u předkomůrky je to důležité. Ale přímý vstřik to snáze snese, hlavně že nebrnká ventil o píst..Dokonce se mi stalo, že se ubrala hlava tak, že bruska ubrala i ventily /předkomůrka/a startér mi těžko točil motorem a motor duněl jako blázen.. A tam mě vyšší těsnění zachránilo. Ale je to individuální a vzorec na to není..
nepropadat panice...
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43

Příspěvek od Golf-GT »

GeneHawkins píše:Měl ji chybně opravenou. Měli mu zapustit ventily, případně je i zkrátit.
Řešit to jinou tloušťkou těsnění je chyba, změní se komprese. Zbytečně.
Ale nechtěl jsem to zase rozviřovat, jen jsem chtěl Humlíkovi pochlebnout, i když to nemá zapotřebí, pochopitelně... ;)
tenhle problém jsem řešil teď a slyšel jsem obě verze, asi je to tím, že někdo zbrousí hlavu a ventili nezapustí
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
petr tománek
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 20 čer 2012, 19:55

Příspěvek od petr tománek »

Těsnění se VŽDY dává podle přesahu pístu . Rozdíl 0,1 je na kompresi 1 atm, a to je u dieselu docela dost .Takže když dá nějakej výzkumník míto 0 3 dírkoví ,aby to vydrželo tak se nemúže divit, že to studený koktá na tři. TĚSNĚNÍ SE POČÍTÁ TAKHLE--- PŘESAH PÍSTU PLUS 0,6 A MÁTE PŘESNOU TLOUŠTKU . KDYŽ Z HLAVY OPRACUJEŠ 0,5 tak je stejně v tak špatným stavu že se musí ventily udělat a u aut která mají najeto okolo 50 tisíc jsou ventily zalepaný o 0,2 mm takže se z ní může vzít klidně 0,3 a nic se nestane.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

petr tománek píše:Těsnění se VŽDY dává podle přesahu pístu . Rozdíl 0,1 je na kompresi 1 atm, a to je u dieselu docela dost .Takže když dá nějakej výzkumník míto 0 3 dírkoví ,aby to vydrželo tak se nemúže divit, že to studený koktá na tři. TĚSNĚNÍ SE POČÍTÁ TAKHLE--- PŘESAH PÍSTU PLUS 0,6 A MÁTE PŘESNOU TLOUŠTKU . KDYŽ Z HLAVY OPRACUJEŠ 0,5 tak je stejně v tak špatným stavu že se musí ventily udělat a u aut která mají najeto okolo 50 tisíc jsou ventily zalepaný o 0,2 mm takže se z ní může vzít klidně 0,3 a nic se nestane.
No máš to dobře vykoumané , ale pokud by ventil byl po 50000 km o O,2 mm zaklepaný, tak by u motorů s podložkami se musela dělat vůle téměř pořád , /a např.vyndavat vačku/, přitom třeba starý výborný motor PSA 1,7-1,9 D, měl vůle na ssacích ventilech 0,15 mm a to až tak po 200000km vůle zmizela..A výfuky se třeba vůbec vůlemi nezměnily...Samozřejmě i u hyder není výška ventilu nad vodítkem jen nezajímavá hodnota.., která se může postupně jak chce zmenšovat. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

jericho-3 píše:
petr tománek píše:Těsnění se VŽDY dává podle přesahu pístu . Rozdíl 0,1 je na kompresi 1 atm, a to je u dieselu docela dost .Takže když dá nějakej výzkumník míto 0 3 dírkoví ,aby to vydrželo tak se nemúže divit, že to studený koktá na tři. TĚSNĚNÍ SE POČÍTÁ TAKHLE--- PŘESAH PÍSTU PLUS 0,6 A MÁTE PŘESNOU TLOUŠTKU . KDYŽ Z HLAVY OPRACUJEŠ 0,5 tak je stejně v tak špatným stavu že se musí ventily udělat a u aut která mají najeto okolo 50 tisíc jsou ventily zalepaný o 0,2 mm takže se z ní může vzít klidně 0,3 a nic se nestane.
No máš to dobře vykoumané , ale pokud by ventil byl po 50000 km o O,2 mm zaklepaný, tak by u motorů s podložkami se musela dělat vůle téměř pořád , /a např.vyndavat vačku/, přitom třeba starý výborný motor PSA 1,7-1,9 D, měl vůle na ssacích ventilech 0,15 mm a to až tak po 200000km vůle zmizela..A výfuky se třeba vůbec vůlemi nezměnily...Samozřejmě i u hyder není výška ventilu nad vodítkem jen nezajímavá hodnota.., která se může postupně jak chce zmenšovat. :)
Svatá pravda, pamatuju jak jsem tohle řešil u DW8B, vůle na výfukových ventilech byla 0,3mm na jednom cca 0,25mm ale budiž, no sací tam člověk nedal ani 0,05mm spárku a u jednoho byla vůle snad záporná. Ty jsi mi tehdy psal které jsou sací a které výfukové, což bych nakonec asi rozluštil dle vůlí, Origoš na magnetce nabrousil podložky. Motor měl cca 300tkm., k dnešku má ale najeto již přes 600 000km tak netuším co se tam s vůlema děje teďkon, Origoš to brusnul na cca 0,2mm s tím že to olej dotěsní a bylo, měl jsem tehdy radost jak motor hned při protáčení rukou v dílně získal tlaky :)
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

neresit brebrousit hlavu a dat nejsilnejsi co pujde objednat
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A co komprese? S tou je třeba šetřit, petr tománek má pravdu, komprese se nedá koupit v autodílech..A Tomasi.cz , právě ta vůle do minusu je ta největší sranda, to potom odhadnout, o kolik.. :)
Ale samozřejmě každý motor to má jinak , bývaly měrky u některých motorů, kolik plus-minus může být délka dříku ventilu přes konec vodítka, protože i hydro má jen určitý rozsah , kterým pokryje potřebnou vůli..Pamatuji na perfektně opravenou prasklou hlavu na Mitsubishi TD /2000ccm/, kterou jsem namontoval a až poté zjistil, že dřík kouká o několik mm víc nad vodítko než ty ostatní -bylo to právě na válci, kde se hlava vařila...A mít ten motor hydra, musela by se zahodit, ale bohudík to šlo vyřešit vyšroubováním seřizovacího šroubu vahadla téměř nakonec...Vypadalo to hnusně a fušersky, ale motor fungoval dobře... :)
nepropadat panice...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

firma co nam dela hlavy motoru to tak dela vzdy u nafty a tehc aut bylo mrte. vzdy objednavame nejsilnejsi protoze hlava se vzdy bere min 0,05-0,15
a i nove tesneni byva 2 zarezy zaizil jsme i vic takze tam stejne neni uz ani veliky prostor jak jit extremne do plusu
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Musíš říci, zda je to předkomůrka nebo přímý vstřik.Firma patrně přesně neví přesahy pístů a pro jistotu to řeší takto, řekne použijte nejvyšší těsnění..U přímého vstřiku to tak nevadí, ale u předkomůrky je to problém, ta často končí právě tím, že motor v zimě nechytá právě díky kompresi..A jak je známo, KOMPRESE JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ složka funkce všech motorů, bez ní je to jen kus železa..Proto také turbodiesely v začátcích své éry přestávaly chytat dříve než obyčejné diesely, protože základní komprese motoru byla nižší, a turbo po natočení motoru ji "doplnilo", kolik bylo třeba ...Proto je třeba s ní šetřit, protože bez ní i přímý vstřik nechytá tak, jak by měl..Správný motor s dobrou kompresí má chytit tak, že se pomalu nestačí vrátit klíček..A kdo to tak má? :)
nepropadat panice...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

delame jen toyoty s CR a obcas fiat,ale velice malo,protoze se neserou
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Fiat vždy uráží právě tím, že se nesere..Koncern je oblíbený právě kvůli tomu, že se sere.. :)
nepropadat panice...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

tak musim ted s litosti priznat,ze fiat se zacal sice ve stale male mire,ale i tka srat. vzdy jsme rikal,ze neni lepsi motor jak 3,0 JTD od iveca samozrejme po 1,9 a 2,4 JTD unijet:D:D ale 4x jsme resili,ze odesel vetsinou vstrikovac na prvnim valci,ze se zatepla proste sekl a nesel vytahnout ani lisem. dale super motor1,6 MJTD taky rikam zadny problem nikdy auto 110 tis km propaleny pist a total KO byl KO aj blok. dalsi pripad tipo se s tejnym motorem od vyjezdu ze salonu motor klepal. borec tomu nerozumel najel 3 tis stavil se u nas a bylo to takove klepkani,ze to neslo jednoznacne urcit zacali jsme vstrikovacem,kterej mel kompenzaci zastudena cca 2 coz jsme ja rikal,ze je moc,ale nic tragicke. mechanik tvrdil jak to bylo tim,ale klepalo dal. dalsi pokus KO setrvak mel axialni vuli jak pica. bohuzel novej mel temer stejnou takze to klepe dal,ale motor stale klepal:D nakonec sundani ojnicnich lozisek a vydrene- velka axialni vule, mechanik rekl,ze prej to je vse od vstrikovace,ze tma bylo detonacni spalovani a tim se to vydrelo s cimz ja teda absolutne nesouhlasim,ale mame schvaleny cely motor. jen hledam logiku co se stalo u funglovky.nemluve o tom,ze zakaznik si stezuje,ze je tma slaby posilovac rizeni a kdyz zmackne city nic se nezmeni:D proste patecni auto. ted tam mam jeste KO motor 2,3 JTD jeden valec bez komprese najeto 57 tis. motor 1,3 MJTD najeto 33 tis, kde je zavada ohledne snimace tlaku mazani po vymene obou snimacu a ovladace variabilniho olejoveho cerpadla zavada pretrvava motor rozsviti kontrolku motoru pozor ne mazani!!! jdem zkusit vymenit olejove cerpadlo,protoze tlaci jen 2 bary,ale moc tomu neverim,ze bude vysledek
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No nevím, můj synovec jezdí jako soukromník a má 3 IVECA , tak jsem se ho ptal, co motor , na jednom měl 650000km, na druhém má 500000km a do třetice koupil ojeté a to má 200000 km. A povídá, na tomhle ujedu ještě půl mega..A měl taky sprintera a už MB nechce..Když vidím, čím jezdí jeho kolegové, jsou to samá IVECA..Má cenu to komentovat, nemá..Oni moc dobře ví, proč to tak je...A že se něco posere? Je to jen stroj, není už nejmodernější, nemá různé vyfikundace, bez kterých jsou dnešní piloti nervozní, nemůžou čumět cestou na TV a barevná světýlka jim nemohou udržovat jejich mozek v opojení jako mají lidé na poutích..Ale funguje to..A já tvrdím proč asi, protože ty motory mají zastaralou koncepci, což je třeba litinový blok..Důležitý je výsledek a obliba u majitelů, kteří se tím živí..Různé bláboly rekreačních jezdců nepřetržitě online jsou irelevantní... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“