Stránka 1 z 2

Problém s 1.6 TD

Napsal: 04 srp 2006, 14:58
od Homeless
Ahoj, mám G II s 1.6 TD typ JR a potřeboval bych pár rad.

Zjistil jsem, že nějaký jelito tam dalo vstřiky z obyč diesela (otv. tlak 130 bar) místo TD (155 bar), tak jsem dal nový trysky (origo Bosch) a nastavil na 155 bar, jenže motor má takovej divnej neklidnej chod, hlavně na volnoběh.
Musí se kvůli tomu zvýšení otvíracích tlaků vstřiků nějak přenastavovat čerpadlo? Věděl by někdo hodnotu nastavení předvstřiku pro tenhle motor (stroboskopem) ?
Čerpadlo bylo cca před rokem repasovaný a seřízený na stolici, motor je překroužkovanej (tlaky ok) a předvstřik jsem nastavil tak jak byl předtim - stroboskop ukazoval cca 15,7 st. při volnoběhu 860 ot./min , ale nevim jestli je to dobře. Má to špatný teplý i studený starty, jinak to jede jako kráva.
Pokud někdo zná tuhle "vykopávku" a věděl by co s tim, budu vděčnej :wink:

Napsal: 04 srp 2006, 20:26
od Děděk
Neklidnej chod to mělo i před výměnou těch trysek?

Napsal: 04 srp 2006, 20:40
od Homeless
Před výměnou, resp. nastavením vyšších tlaků trysek to bylo vpoho.
Dneska jsem maličko přidal naftu na čerpadle, tak se to zlepšilo.
Štvou mě ty studený starty, musim mít vytažený táhlo předvstřiku (sytič) abych nastartoval a dokud se to neohřeje aspoň na 70 °C tak ho nemůžu zatáhnout zpátky páč to hned škytá a bíle hulí (nespaluje).
Když už teď startuje blbě, v zimě asi nechytne vůbec.
Jak ho trochu proženu a má 90°C, tak startuje bez sytiče na drc.
Pomohlo by mi vědět hodnotu nastavení předvstřiku, ale i těch 15,7 st. co má teď se mi zdá dost.

Napsal: 04 srp 2006, 20:46
od Fantik
Ten předvstřik je určitě špatnej, nevim jaká má být hodnota na stroboskop ale zkusil bych s tim hnout a mělo by se to zlepšit. ;)

Napsal: 04 srp 2006, 20:50
od Andre
Pokud to má předvstřik 15° a vše ostatní OK, tak to nemůže blbě startovat. Těch 15 je sakra hodně, serie cca 2-3° pokud máš víc nafty tak 5-6°.

Napsal: 04 srp 2006, 20:55
od Děděk
No měl jsem před rokem passata B2 1,6TD a taky jsem zvyšoval vstřikovací tlaky,protože byly malý(taky jiný vstřiky) a dělalo mi to trochu problémy,tak jsem dal většího fóra(bez stroboskopu,jen podle svýho ucha)a bylo to o.k.Máš dobře nastavený rozvody?

Napsal: 04 srp 2006, 21:27
od origoš
Ten stroboskop taky umí kecat. Spolehl bych na "muzikantský" ucho. Pokud musí být dlouho vytažen krkač, tak to chce malonko přidat.

Napsal: 04 srp 2006, 21:55
od Homeless
Rozvody jsou ok. Ten strobáč asi teda nebude ukazovat stupně, u toho displeje nejsou žádný jednotky, prostě ukazuje číslo, ale nevim teda jaký. Měl jsem za to že °.
Asi by bylo lepší sehnat někde úchylkoměr.
Dám na vás a zkusim s nim trochu hnout, chvilku s tim pojezdim, pak zkusim zas třeba maličko přidat, uvidim jak pude.
Každopádně když jsem zved ty tlaky vstřiků, tak na čerpadlo to nemá žádnej vliv? Nemusí se na něm nic přenastavit?

Napsal: 05 srp 2006, 20:03
od origoš
Pokud je čerpadlo v dobrém stavu, tak velikost otevíracího tlaku nemá vlivna jeho funkci. Pokud je vyběhané, tak kolem pístu uteče větší množství paliva a vlastně klesne dodávané množství. Ta ztráta je větší v malých obrátkách, je-li opotřebení extrémní, tak motor špatně startuje. Pokud to chytne na otočení, tak to není tenhle případ.
Nastavení úchylkoměrem taky funguje pouze pro bezvadná čerpadla, u starších dává menší předvstřik a je potřeba trochu přidat, jinak to studené bíle hulí. Muzikantské ucho u těchto motorů dává nejlepší výsledek.

Napsal: 05 srp 2006, 20:44
od Homeless
O.K. Díky všem za rady. Malinko s nim hnu a uvidim, jak se to bude chovat.

Napsal: 20 úno 2015, 14:00
od vomy
Prosím o radu, mám podobný problém, motor se na volnoběh třese že je to vevnitř docela nekomfortní, je to znát hlavně při zahřátým motoru za studena jen trochu, jak zvýším otáčky nad 1100 je to ok,
kde by mohl být problém? motor je po go, startuje na brnk, nové trysky (tlak opakovaně kontrolován), udělaný čerpadlo (nový těsnění, futra, ale podezírám právě to čerpadlo), nový uložení, žádná z těchto věcí tomu ale nepomohla
zkoušel jsem si hrát s předvstřikem, dávkou a stále to není ono...

Napsal: 20 úno 2015, 14:04
od jericho-3
Stejný problém, naklonit čerpadlo k bloku..

Napsal: 20 úno 2015, 14:34
od vomy
To jsem zkoušel, ale beze změny...

Napsal: 28 bře 2015, 17:44
od vomy
žádné další nápady prosím? :(

Napsal: 28 bře 2015, 18:01
od kubima
komprese v pořádku? Resp. rozdíly tlaků jednotlivých válců..