Par technickych uvah na zamysleni

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Pro usporu proudu lze taky uvazovat i o pridavnych svetlech denniho sviceni
http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=4169
http://www.hella.cz/prisl/taglicht/index.htm

jsou docela drahe ale snad se najdou
nejaci alternativni vyrobci s atestem a
myslim ze s nema bude clovek u policejnich
hlidek stredem zajmu :x
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

???
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:54, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

u VW se pouziva origo vymenik chlazeni motoroveho oleje umisteny primo pod filtrem Obrázek
Misto vody do nej pust rostlinac a mas vytvoren vymenik olej/olej akorat nepocitej s tim ze bude rychlejc ohraty nez voda. Vyhoda je ze teplota motoroveho oleje byva dost casto mnohem vyssi nez voda v okruhu, tudiz je ohrev rostlinace efektivnejsi. Nevim ale jak je to s jeho vykonosti.[/img]
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

:?
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:54, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

.

Příspěvek od Radim205D »

.
Naposledy upravil(a) Radim205D dne 28 srp 2006, 18:30, celkem upraveno 1 x.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Radluk: uz se ti libi vice ? (noteeth) (noteeth) (noteeth)
Obrázek

ta voda se vazne ohriva rychlejc nez ten motorovy olej
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

:?
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:54, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Jsem rad ze se ti libi :D s tou vodou to je vazne asi lepsi, vzdyt kdyby ten vymenik olej/olej jako samostany ohrev fungoval vyborne , nejspis by se neresily ty secespoly, alfalavaly a jine deskace ktere nas tak svou porizovaci cenou trapi. Mam sto chuti vlitnout nekde na vrakac a ten zminovany chladic vejpul rozriznout abych vedel jak to tam vevnitr funguje. :) Koketuji s myslenkou na soustruhu utocit dlouhy prutokovy sroub a spojit nekolik techto vymeniku k sobe a vytvorit tak konecne neco domaciho, levneho a zaroven vykonove podobneho klasickym deskacum.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

:? :? :? POZOR !! Pokud napojíš několik těhle výměníků nad sebe, pak určitě dosáhneš dostačující teploty rostl. oleje. Ale nezapomeň, že vlastně ohříváš rostlináč PŘED filtrem. Teplotní spád až k čerpadlu (a konečně i ke vstřikovačím) je přesto velký. Proto je třeba v takovym případě už napodzim dobře tepelně izolovat ( obalit ) jak filtr tak i hadice vedoucí až k čerpadlu !!!

Já to mám vyřešený tak, že tenhle výměník mám nad filtrem, takže je zaručeno, že v zimě se filtr ( olej ve filtru ) prohřeje a projde a pak mám před čerpadlem ještě jeden, tentokrát deskovej výměník ( 20 desek ), kterej ten pokles teploty ve filtru vyrovná a mám po starostech. Oba výměníky maj primární okruh (tzn. horkou vodu) napojenej seriově tzn. za sebou - takže 1) od topení to jde k výměníku nad filtrem, od něj 2) do výmeníku deskovýho, a od tohodle 3) zpátky k topení. :) :) :) . Mě se tohle řešení ( u mýho auťáku ) jeví a jevilo po zvážení všeho možnýho jako nejoptimálnější.[/b]
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

To Kuba:
Já to mám podobně, ale nejdřív jsem zapojil vodu do posledního výměníku, tudíž před čerpadlem, z něj do výměníku před filtrem. Filtr mám navíc izolovaný takovým futrálem ze starý karimatky. Tak nevím co je lepší, nejdřív ohřívat před nebo za filtrem...? :?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Myslim že je celkem fuk, jestli Ti jde horká voda z topení (nebo z hlavy válců) nejprv k výměníku před filtrem a nebo nejprv k tomu výměníku, kterej je před čerpadlem. Jsem to zkoušel i prohodit a měřil teploty, všecko jsem ještě propočítával podle objemů a rychlosti toku kapalin :D - vetšinou ale v autě (VW) proudí horká voda dostatečně rychle a v dostatečnym množství, že teplotní spád vstup - výstup je malej. Jinak mám - přesně jako Ty - filtr zaizolovanej takovou karimatkou :) - asi telepatie :) . Navíc mám přívod mezi deskovym výměníkem do čerpadla izolovanej takovou tou izolací na trubky co se prodává v OBI, což je relevantní hlavně v zimě.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Pani, zvazovali ste niekto viest palivove trubky z nadrze do motoroveho priestoru interierom? Malo by to byt lepsie, ako ich mat zvonku pod podlahou. Mne palivo v zime stuhlo po 20 km jazdy :(
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Možná Ti pomůže vést trubky interierem v tom, že při krutejch mrazech se Ti za jízdy nebudou eště víc ochlazovat a olej nezatuhne. Jenže stejně nezabráníš tomu, že auto, který bude v zimě stát venku 24 hodin, bude promrzlý skrz na skrz a olej Ti v nádrž tak jak tak zatuhne. Proto je lepší - podle druhu oleje - v zimě - podle teplot - přidávat do oleje aspoň trošku nafty tak od 2 - 10 % a je po starostech. Samozřejmostí jsou trubky či hadice s dostatečnou světlostí ( 10 nebo lépe 12 mm vnitřní průměr ). A eště lepší je - chystám se na to - mít za nádrží rostl.oleje podávací čerpadlo, který ten tuhej olej v zimě protlačí. Jinak v Německu, kde je možný auto nechat legálně otypovat na přestavbu na olej, neni povolený, aby palivový potrubí vedlo vnitřkem vozu.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

V zimě se doporučuje přidávat do oleje nafta.Říkám si, jakmile nahodím zimní gumy, tak budu přidávat 25% nafty.Stejně v zimě moc nikde netrajdám takže to unesu :) .
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Já jelikož mám nádrž uvnitž auta, tak mám i palivový (olejový) hadice vedený vnitřkem. Vedou mi na zemi mezi předníma sedadlama, přikrytý koberečkem a pak hned do motorovýho prostoru. Tam samozřejmě izolovaný niralonem (zřejmě telepatie s Kubou :) ). Mám z jedné (venkovní) strany zaizolované i čerpadlo a obalený i vstřikovací trubičky. Uvidíme co ukáže zima, zatím v poho... :D :D
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“