Par technickych uvah na zamysleni
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Pro usporu proudu lze taky uvazovat i o pridavnych svetlech denniho sviceni
http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=4169
http://www.hella.cz/prisl/taglicht/index.htm
jsou docela drahe ale snad se najdou
nejaci alternativni vyrobci s atestem a
myslim ze s nema bude clovek u policejnich
hlidek stredem zajmu
http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=4169
http://www.hella.cz/prisl/taglicht/index.htm
jsou docela drahe ale snad se najdou
nejaci alternativni vyrobci s atestem a
myslim ze s nema bude clovek u policejnich
hlidek stredem zajmu
E91 N52B30
u VW se pouziva origo vymenik chlazeni motoroveho oleje umisteny primo pod filtrem
Misto vody do nej pust rostlinac a mas vytvoren vymenik olej/olej akorat nepocitej s tim ze bude rychlejc ohraty nez voda. Vyhoda je ze teplota motoroveho oleje byva dost casto mnohem vyssi nez voda v okruhu, tudiz je ohrev rostlinace efektivnejsi. Nevim ale jak je to s jeho vykonosti.[/img]
Misto vody do nej pust rostlinac a mas vytvoren vymenik olej/olej akorat nepocitej s tim ze bude rychlejc ohraty nez voda. Vyhoda je ze teplota motoroveho oleje byva dost casto mnohem vyssi nez voda v okruhu, tudiz je ohrev rostlinace efektivnejsi. Nevim ale jak je to s jeho vykonosti.[/img]
E91 N52B30
Jsem rad ze se ti libi s tou vodou to je vazne asi lepsi, vzdyt kdyby ten vymenik olej/olej jako samostany ohrev fungoval vyborne , nejspis by se neresily ty secespoly, alfalavaly a jine deskace ktere nas tak svou porizovaci cenou trapi. Mam sto chuti vlitnout nekde na vrakac a ten zminovany chladic vejpul rozriznout abych vedel jak to tam vevnitr funguje. Koketuji s myslenkou na soustruhu utocit dlouhy prutokovy sroub a spojit nekolik techto vymeniku k sobe a vytvorit tak konecne neco domaciho, levneho a zaroven vykonove podobneho klasickym deskacum.
E91 N52B30
POZOR !! Pokud napojíš několik těhle výměníků nad sebe, pak určitě dosáhneš dostačující teploty rostl. oleje. Ale nezapomeň, že vlastně ohříváš rostlináč PŘED filtrem. Teplotní spád až k čerpadlu (a konečně i ke vstřikovačím) je přesto velký. Proto je třeba v takovym případě už napodzim dobře tepelně izolovat ( obalit ) jak filtr tak i hadice vedoucí až k čerpadlu !!!
Já to mám vyřešený tak, že tenhle výměník mám nad filtrem, takže je zaručeno, že v zimě se filtr ( olej ve filtru ) prohřeje a projde a pak mám před čerpadlem ještě jeden, tentokrát deskovej výměník ( 20 desek ), kterej ten pokles teploty ve filtru vyrovná a mám po starostech. Oba výměníky maj primární okruh (tzn. horkou vodu) napojenej seriově tzn. za sebou - takže 1) od topení to jde k výměníku nad filtrem, od něj 2) do výmeníku deskovýho, a od tohodle 3) zpátky k topení. . Mě se tohle řešení ( u mýho auťáku ) jeví a jevilo po zvážení všeho možnýho jako nejoptimálnější.[/b]
Já to mám vyřešený tak, že tenhle výměník mám nad filtrem, takže je zaručeno, že v zimě se filtr ( olej ve filtru ) prohřeje a projde a pak mám před čerpadlem ještě jeden, tentokrát deskovej výměník ( 20 desek ), kterej ten pokles teploty ve filtru vyrovná a mám po starostech. Oba výměníky maj primární okruh (tzn. horkou vodu) napojenej seriově tzn. za sebou - takže 1) od topení to jde k výměníku nad filtrem, od něj 2) do výmeníku deskovýho, a od tohodle 3) zpátky k topení. . Mě se tohle řešení ( u mýho auťáku ) jeví a jevilo po zvážení všeho možnýho jako nejoptimálnější.[/b]
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
To Kuba:
Já to mám podobně, ale nejdřív jsem zapojil vodu do posledního výměníku, tudíž před čerpadlem, z něj do výměníku před filtrem. Filtr mám navíc izolovaný takovým futrálem ze starý karimatky. Tak nevím co je lepší, nejdřív ohřívat před nebo za filtrem...?
Já to mám podobně, ale nejdřív jsem zapojil vodu do posledního výměníku, tudíž před čerpadlem, z něj do výměníku před filtrem. Filtr mám navíc izolovaný takovým futrálem ze starý karimatky. Tak nevím co je lepší, nejdřív ohřívat před nebo za filtrem...?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Myslim že je celkem fuk, jestli Ti jde horká voda z topení (nebo z hlavy válců) nejprv k výměníku před filtrem a nebo nejprv k tomu výměníku, kterej je před čerpadlem. Jsem to zkoušel i prohodit a měřil teploty, všecko jsem ještě propočítával podle objemů a rychlosti toku kapalin - vetšinou ale v autě (VW) proudí horká voda dostatečně rychle a v dostatečnym množství, že teplotní spád vstup - výstup je malej. Jinak mám - přesně jako Ty - filtr zaizolovanej takovou karimatkou - asi telepatie . Navíc mám přívod mezi deskovym výměníkem do čerpadla izolovanej takovou tou izolací na trubky co se prodává v OBI, což je relevantní hlavně v zimě.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Možná Ti pomůže vést trubky interierem v tom, že při krutejch mrazech se Ti za jízdy nebudou eště víc ochlazovat a olej nezatuhne. Jenže stejně nezabráníš tomu, že auto, který bude v zimě stát venku 24 hodin, bude promrzlý skrz na skrz a olej Ti v nádrž tak jak tak zatuhne. Proto je lepší - podle druhu oleje - v zimě - podle teplot - přidávat do oleje aspoň trošku nafty tak od 2 - 10 % a je po starostech. Samozřejmostí jsou trubky či hadice s dostatečnou světlostí ( 10 nebo lépe 12 mm vnitřní průměr ). A eště lepší je - chystám se na to - mít za nádrží rostl.oleje podávací čerpadlo, který ten tuhej olej v zimě protlačí. Jinak v Německu, kde je možný auto nechat legálně otypovat na přestavbu na olej, neni povolený, aby palivový potrubí vedlo vnitřkem vozu.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Já jelikož mám nádrž uvnitž auta, tak mám i palivový (olejový) hadice vedený vnitřkem. Vedou mi na zemi mezi předníma sedadlama, přikrytý koberečkem a pak hned do motorovýho prostoru. Tam samozřejmě izolovaný niralonem (zřejmě telepatie s Kubou ). Mám z jedné (venkovní) strany zaizolované i čerpadlo a obalený i vstřikovací trubičky. Uvidíme co ukáže zima, zatím v poho...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)