kodovanie vstrekovacov
Moderátoři: šulda, Moderátoři
kodovanie vstrekovacov
na ake auta treba kodovat vstrekovace resp. na ktore motory... lebo viem ze niektore treba a ine zas nie
Re: kodovanie vstrekovacov
To se ptáš v dost širokém záběru ,těžko ti to tu někdo přesně všechno vyjmenuje.Čím novější auta ,tím je to pravděpodobnější a nezáleží vždy na motoru ale spíš systemu kterým je osazen.wojto33 píše:na ake auta treba kodovat vstrekovace resp. na ktore motory... lebo viem ze niektore treba a ine zas nie
Re: kodovanie vstrekovacov
pokial viem ja tak koduju sa len vstrekovače na common rail motoroch u vw koncernu.Ale ked sa nenakodujú nič sa nedeje .wojto33 píše:na ake auta treba kodovat vstrekovace resp. na ktore motory... lebo viem ze niektore treba a ine zas nie
Re: kodovanie vstrekovacov
Tak to jsi na omylu,kodují se i na railech dalších značek a zkus nenakódovat takový deplhi na některém Fordu nebo Renaultu a uvidíš může se stát že ani neodjedeš.KARLIN80 píše:pokial viem ja tak koduju sa len vstrekovače na common rail motoroch u vw koncernu.Ale ked sa nenakodujú nič sa nedeje .wojto33 píše:na ake auta treba kodovat vstrekovace resp. na ktore motory... lebo viem ze niektore treba a ine zas nie
Re: kodovanie vstrekovacov
to bolo myslené že u vw koncernu viem že len common rail ,ostatné nemám tušenie.Ale strašne rád by som vedel ako sa riadiaca jednotka dozvie že ty si menil na motore vstrekovače ,skús mi to teda vysvetliť.pett píše:Tak to jsi na omylu,kodují se i na railech dalších značek a zkus nenakódovat takový deplhi na některém Fordu nebo Renaultu a uvidíš může se stát že ani neodjedeš.KARLIN80 píše:pokial viem ja tak koduju sa len vstrekovače na common rail motoroch u vw koncernu.Ale ked sa nenakodujú nič sa nedeje .wojto33 píše:na ake auta treba kodovat vstrekovace resp. na ktore motory... lebo viem ze niektore treba a ine zas nie
Re: kodovanie vstrekovacov
Dozví se to úplně jednoduše,kody vstřikovačú má uloženy v paměti a při nastavení jakéhokoliv dávkování atd. vychází z informace o tomto kodu.KARLIN80 píše:to bolo myslené že u vw koncernu viem že len common rail ,ostatné nemám tušenie.Ale strašne rád by som vedel ako sa riadiaca jednotka dozvie že ty si menil na motore vstrekovače ,skús mi to teda vysvetliť.pett píše:Tak to jsi na omylu,kodují se i na railech dalších značek a zkus nenakódovat takový deplhi na některém Fordu nebo Renaultu a uvidíš může se stát že ani neodjedeš.KARLIN80 píše: pokial viem ja tak koduju sa len vstrekovače na common rail motoroch u vw koncernu.Ale ked sa nenakodujú nič sa nedeje .
Ty dáš nový vstřik s jiným kodem , který bude odlišný a tudíš i vlastnost vstřiku jiná ,nenakoduješ a jednotka bude nastavovat vše blbě, jelikož bude vycházet z informace původního kodu. S tímto vstřikem si pak nebude rozumět a motor poběží na ho..
Ty nakoduješ ,zapíšeš nový číselný kod vstřiku do jednotky a bude vše O.K
Nezapomeň že chod motoru hlídaj další čidla jako snímač klepání která vyhodnocují zpětně kultivovanost běhu.
Neplatí samozřejmě pro všechny jednotky ,takový siemens na 2.0HDi se umí novému vstřikovači přispůsobit v rámci nějakého rozmezí a tudíž se nové vstřiky nekodujou.
Pett. súhlasím s tebou ,vidím že vieš o čom hovoríš a je mi jasné že sa kodujú ,ale ten rozdiel medzi vstrekovačmi tak malý že v reále to na behu motora nezbadáš ,pretože na volnobeh si to RJ aj tak upraví cez laufruheregelung a každý valec má iný tlak a teda aj rozličný beh aj pri rovnakých vstrekoch si to musí rj korigovať a takisto aj vplyvom opotrebovania všetkých komponentov.A aj po výmene RJ ktorá bola prispôsobená na iný motor a teda aj na iné vstreky som rozdiel nespoznal ,bolo to audi 3,0 TDI(bola menená len na skúšku kvôli inej závade) a tie čísla na vstrekoch sú len pre jemné doladenie ,teda presný udaj prietoku nameraného výrobcom vstreku .neviem ako je to u iných značiek ale tvrdit to že ti auto nenaštartuje po výmene je prinajmenšom dosť prehnané.
Netvrdil jsem že auto nenastartuješ ,ale že třeba neodjedeš. Může se stát že motor opravdu poběží blbě.Už jsem to zažil na jednom mondeu, po výměně vstřiků bez nakodování motor šel jak traktor ,tak hádavě jako na 3 a půl a pokuřoval bíle.Po nakodování a resetu ,bylo vše O.KKARLIN80 píše:Pett. súhlasím s tebou ,vidím že vieš o čom hovoríš a je mi jasné že sa kodujú ,ale ten rozdiel medzi vstrekovačmi tak malý že v reále to na behu motora nezbadáš ,pretože na volnobeh si to RJ aj tak upraví cez laufruheregelung a každý valec má iný tlak a teda aj rozličný beh aj pri rovnakých vstrekoch si to musí rj korigovať a takisto aj vplyvom opotrebovania všetkých komponentov.A aj po výmene RJ ktorá bola prispôsobená na iný motor a teda aj na iné vstreky som rozdiel nespoznal ,bolo to audi 3,0 TDI(bola menená len na skúšku kvôli inej závade) a tie čísla na vstrekoch sú len pre jemné doladenie ,teda presný udaj prietoku nameraného výrobcom vstreku .neviem ako je to u iných značiek ale tvrdit to že ti auto nenaštartuje po výmene je prinajmenšom dosť prehnané.
Asi bych nesrovnával nějaký malý rozdíl tlaku ve válci s nesprávně dávkujícím vstřikem, byť třeba jen v malé toleranci.Přeci jen ,pracují s obrovskou přesností a i malá změna musí být někde znát.
Auto třeba pojede ,řidič to ani nepozná , ale z výfuku poletí třeba více sazí ,EGR nebo FAP se daleko dřív zanese,také starty nemusí být uplně gut
Výrobce opravdu toto nezavedl z rozmaru,ale kdo chce ať nekoduje
Toto mi pisal jojo tak ze asi takto to je Myslym si ze ano. ALE POZOR!!! Musis zistit cisla vstrekov. Pretoze aj keby si mal dva RJ motora s uplne rovnakymi cislami softy mozu byt malinko ine koli inym char. vlastnostiam vstrekov. Ty ten motor riadne nakopnes a budes jazdit s danym softom aj ked su cisla strekov ine, ale je to ticha smrt. Totizto kazdy vstrekovac ma svoje urcite char. vlastnosti (parametre) a aj program v RJ motora je pisany pre konkretnu sadu vstrekovacov. Ak sa ti nebudu zhodovat cisla vstrekov, RJ nato okamzite pride a sama sa bude snazit kompenzovat davku (koli odlisnym parametrom vstrekovacov) samozrejme ze iba v urcitom obmedzenom rozsahu co sa jej nebude velmi darit. Nastanu nerovnomerne detonacie v jednotlivych valcoch co ma za nasledok nerovnomerne pnutie (torzne kmity) na klukovke a potom to ma po dlhsej dobe nasledky. Najprv odide dvojhmota a neskor sa zlomi kluka (krasny unavovy lom materialu).
takže program je písaný pre sadu vstrekov .som dávno nepočul väčšiu hovadinu... RJ motora má číslo HW a číslo SW to je všetko to mi chceš povedať že ked ti odíde RJ tak si podla vstrekov budeš zhánat novú,ano?jurki888 píše:Toto mi pisal jojo tak ze asi takto to je Myslym si ze ano. ALE POZOR!!! Musis zistit cisla vstrekov. Pretoze aj keby si mal dva RJ motora s uplne rovnakymi cislami softy mozu byt malinko ine koli inym char. vlastnostiam vstrekov. Ty ten motor riadne nakopnes a budes jazdit s danym softom aj ked su cisla strekov ine, ale je to ticha smrt. Totizto kazdy vstrekovac ma svoje urcite char. vlastnosti (parametre) a aj program v RJ motora je pisany pre konkretnu sadu vstrekovacov. Ak sa ti nebudu zhodovat cisla vstrekov, RJ nato okamzite pride a sama sa bude snazit kompenzovat davku (koli odlisnym parametrom vstrekovacov) samozrejme ze iba v urcitom obmedzenom rozsahu co sa jej nebude velmi darit. Nastanu nerovnomerne detonacie v jednotlivych valcoch co ma za nasledok nerovnomerne pnutie (torzne kmity) na klukovke a potom to ma po dlhsej dobe nasledky. Najprv odide dvojhmota a neskor sa zlomi kluka (krasny unavovy lom materialu).
KARLIN80 píše:takže program je písaný pre sadu vstrekov .som dávno nepočul väčšiu hovadinu... RJ motora má číslo HW a číslo SW to je všetko to mi chceš povedať že ked ti odíde RJ tak si podla vstrekov budeš zhánat novú,ano?jurki888 píše:Toto mi pisal jojo tak ze asi takto to je Myslym si ze ano. ALE POZOR!!! Musis zistit cisla vstrekov. Pretoze aj keby si mal dva RJ motora s uplne rovnakymi cislami softy mozu byt malinko ine koli inym char. vlastnostiam vstrekov. Ty ten motor riadne nakopnes a budes jazdit s danym softom aj ked su cisla strekov ine, ale je to ticha smrt. Totizto kazdy vstrekovac ma svoje urcite char. vlastnosti (parametre) a aj program v RJ motora je pisany pre konkretnu sadu vstrekovacov. Ak sa ti nebudu zhodovat cisla vstrekov, RJ nato okamzite pride a sama sa bude snazit kompenzovat davku (koli odlisnym parametrom vstrekovacov) samozrejme ze iba v urcitom obmedzenom rozsahu co sa jej nebude velmi darit. Nastanu nerovnomerne detonacie v jednotlivych valcoch co ma za nasledok nerovnomerne pnutie (torzne kmity) na klukovke a potom to ma po dlhsej dobe nasledky. Najprv odide dvojhmota a neskor sa zlomi kluka (krasny unavovy lom materialu).
tak asi zozenies novu a nakodujes do nej tie stare vstrekovace co tam su mozno