kodovanie vstrekovacov
Napsal: 12 led 2009, 13:29
na ake auta treba kodovat vstrekovace resp. na ktore motory... lebo viem ze niektore treba a ine zas nie
To se ptáš v dost širokém záběru ,těžko ti to tu někdo přesně všechno vyjmenuje.Čím novější auta ,tím je to pravděpodobnější a nezáleží vždy na motoru ale spíš systemu kterým je osazen.wojto33 píše:na ake auta treba kodovat vstrekovace resp. na ktore motory... lebo viem ze niektore treba a ine zas nie
pokial viem ja tak koduju sa len vstrekovače na common rail motoroch u vw koncernu.Ale ked sa nenakodujú nič sa nedeje .wojto33 píše:na ake auta treba kodovat vstrekovace resp. na ktore motory... lebo viem ze niektore treba a ine zas nie
Tak to jsi na omylu,kodují se i na railech dalších značek a zkus nenakódovat takový deplhi na některém Fordu nebo Renaultu a uvidíšKARLIN80 píše:pokial viem ja tak koduju sa len vstrekovače na common rail motoroch u vw koncernu.Ale ked sa nenakodujú nič sa nedeje .wojto33 píše:na ake auta treba kodovat vstrekovace resp. na ktore motory... lebo viem ze niektore treba a ine zas nie
tak sa na to pytam .. ma to zaujimastefi píše:a este ze s cim co kodoval nie ?![]()
to bolo myslené že u vw koncernu viem že len common rail ,ostatné nemám tušenie.Ale strašne rád by som vedel ako sa riadiaca jednotka dozvie že ty si menil na motore vstrekovače ,skús mi to teda vysvetliť.pett píše:Tak to jsi na omylu,kodují se i na railech dalších značek a zkus nenakódovat takový deplhi na některém Fordu nebo Renaultu a uvidíšKARLIN80 píše:pokial viem ja tak koduju sa len vstrekovače na common rail motoroch u vw koncernu.Ale ked sa nenakodujú nič sa nedeje .wojto33 píše:na ake auta treba kodovat vstrekovace resp. na ktore motory... lebo viem ze niektore treba a ine zas niemůže se stát že ani neodjedeš.
Dozví se to úplně jednoduše,kody vstřikovačú má uloženy v paměti a při nastavení jakéhokoliv dávkování atd. vychází z informace o tomto kodu.KARLIN80 píše:to bolo myslené že u vw koncernu viem že len common rail ,ostatné nemám tušenie.Ale strašne rád by som vedel ako sa riadiaca jednotka dozvie že ty si menil na motore vstrekovače ,skús mi to teda vysvetliť.pett píše:Tak to jsi na omylu,kodují se i na railech dalších značek a zkus nenakódovat takový deplhi na některém Fordu nebo Renaultu a uvidíšKARLIN80 píše: pokial viem ja tak koduju sa len vstrekovače na common rail motoroch u vw koncernu.Ale ked sa nenakodujú nič sa nedeje .může se stát že ani neodjedeš.
,mysliš ze vyrobca vstreku ich odporuca len tak pre srandu nakodovat Netvrdil jsem že auto nenastartuješ ,ale že třeba neodjedeš.KARLIN80 píše:Pett. súhlasím s tebou ,vidím že vieš o čom hovoríš a je mi jasné že sa kodujú ,ale ten rozdiel medzi vstrekovačmi tak malý že v reále to na behu motora nezbadáš ,pretože na volnobeh si to RJ aj tak upraví cez laufruheregelung a každý valec má iný tlak a teda aj rozličný beh aj pri rovnakých vstrekoch si to musí rj korigovať a takisto aj vplyvom opotrebovania všetkých komponentov.A aj po výmene RJ ktorá bola prispôsobená na iný motor a teda aj na iné vstreky som rozdiel nespoznal ,bolo to audi 3,0 TDI(bola menená len na skúšku kvôli inej závade) a tie čísla na vstrekoch sú len pre jemné doladenie ,teda presný udaj prietoku nameraného výrobcom vstreku .neviem ako je to u iných značiek ale tvrdit to že ti auto nenaštartuje po výmene je prinajmenšom dosť prehnané.
takže program je písaný pre sadu vstrekov .som dávno nepočul väčšiu hovadinu... RJ motora má číslo HW a číslo SW to je všetko to mi chceš povedať že ked ti odíde RJ tak si podla vstrekov budeš zhánat novú,ano?jurki888 píše:Toto mi pisal jojo tak ze asi takto to je Myslym si ze ano. ALE POZOR!!! Musis zistit cisla vstrekov. Pretoze aj keby si mal dva RJ motora s uplne rovnakymi cislami softy mozu byt malinko ine koli inym char. vlastnostiam vstrekov. Ty ten motor riadne nakopnes a budes jazdit s danym softom aj ked su cisla strekov ine, ale je to ticha smrt. Totizto kazdy vstrekovac ma svoje urcite char. vlastnosti (parametre) a aj program v RJ motora je pisany pre konkretnu sadu vstrekovacov. Ak sa ti nebudu zhodovat cisla vstrekov, RJ nato okamzite pride a sama sa bude snazit kompenzovat davku (koli odlisnym parametrom vstrekovacov) samozrejme ze iba v urcitom obmedzenom rozsahu co sa jej nebude velmi darit. Nastanu nerovnomerne detonacie v jednotlivych valcoch co ma za nasledok nerovnomerne pnutie (torzne kmity) na klukovke a potom to ma po dlhsej dobe nasledky. Najprv odide dvojhmota a neskor sa zlomi kluka (krasny unavovy lom materialu).
KARLIN80 píše:takže program je písaný pre sadu vstrekov .som dávno nepočul väčšiu hovadinu... RJ motora má číslo HW a číslo SW to je všetko to mi chceš povedať že ked ti odíde RJ tak si podla vstrekov budeš zhánat novú,ano?jurki888 píše:Toto mi pisal jojo tak ze asi takto to je Myslym si ze ano. ALE POZOR!!! Musis zistit cisla vstrekov. Pretoze aj keby si mal dva RJ motora s uplne rovnakymi cislami softy mozu byt malinko ine koli inym char. vlastnostiam vstrekov. Ty ten motor riadne nakopnes a budes jazdit s danym softom aj ked su cisla strekov ine, ale je to ticha smrt. Totizto kazdy vstrekovac ma svoje urcite char. vlastnosti (parametre) a aj program v RJ motora je pisany pre konkretnu sadu vstrekovacov. Ak sa ti nebudu zhodovat cisla vstrekov, RJ nato okamzite pride a sama sa bude snazit kompenzovat davku (koli odlisnym parametrom vstrekovacov) samozrejme ze iba v urcitom obmedzenom rozsahu co sa jej nebude velmi darit. Nastanu nerovnomerne detonacie v jednotlivych valcoch co ma za nasledok nerovnomerne pnutie (torzne kmity) na klukovke a potom to ma po dlhsej dobe nasledky. Najprv odide dvojhmota a neskor sa zlomi kluka (krasny unavovy lom materialu).