Proud alternátoru.

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Odpovědi: 0
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Bydliště: Benešov u Prahy

Proud alternátoru.

Příspěvek od Bosis »

Dobrý den,
Prosím Vás,měl bych takový dotaz týkající se alternátoru ,který má výkon 1330W a 90A/14V.Zajímalo by mne,při jakých otáčkách motoru má dávát ten proud 90A,jestli už za volnoběhu,nebo až třeba v 3000ot/min.Nemám dostatečně silný ampermetr,abych si to mohl změřit.Děkuji za odpoveď.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Většinou se udává při 5000 otáčkách alternátoru (což při převodu 3:1 až 4:1 do rychla je při relativně nízkých otáčkách motoru).

Ale pozor!!! Tento proud je alternátor schopen dát a neznamená to, že jej dává pokaždé. Alternátor vyrábí pouze tolik proudu, kolik elektrické spotřebiče a akumulátor ve vozidle právě potřebují. Čili pokud pouze pojedeš, nebudeš mít zapnutý žádný spotřebič ani světla a pouze budeš alternátorem dobíjet baterku, bude vyrábět třeba jen 5 Ampér (bez ohledu na jeho otáčky).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

ze škole si pamatuju že by měl dávat max proud už od 1/3 max ot. což je cca 1800ot.
tuším že kolem 60% by mělo být už od volnoběhu.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Je to prostě ohmův zákon: I = U/R. Regulátor v alternátoru je napěťový a to znamená, že udržuje při změnách otáček i zmenách zatížení "konstantní" napětí 13,8 - 14,2V. Vnitřní odpor baterie se mění se stupněm vybití. Po nastartování motoru do baterie teče vyšší proud, než po ojetí několika km. Když je baterie hodně vybitá, je ten proud někdy tak velký, že prokluzuje chvíli řemen.
Jednoduš řečeno alternátor dodává takový proud, jaký je potřeba k vyrovnání úbytku napětí, terý vzniká na vnitřním odporu baterie v důsledku odběru proudu spoptřebiči.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Smoke píše:ze škole si pamatuju že by měl dávat max proud už od 1/3 max ot. což je cca 1800ot.
tuším že kolem 60% by mělo být už od volnoběhu.
Tak nějak. Ono to přibližně vychází - když je řemenice alternátoru třikrát menší než řemenice kliky, bude při 1800 otáčkách motoru přibližně 5000 - 5500 otáček na alternátoru (a to je už dostatečný fofr k tomu, aby byl schopen dát maximum).

Některé vozy mají díky elektronice zajímavou vymoženost - když po studeném startu je z alternátoru velký odběr (třeba díky dožhavení, hodně vybité baterce a třeba zapnutým světlům a výhřevu skla), motor si mírně zvýší otáčky volnoběhu - tím alternátor dává větší proud.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

neřekl bych spíš jednotka podpoří plný výkon signálem do regulace ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Odpovědi: 0
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Děkuji a znova oceňuji úroven tohoto fora a ochotu poradit či vysvětlit dotazy odborně méně zdatným amatérum jako jsem já.
Děkuji pánové. :-D
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

Ladas píše:neřekl bych spíš jednotka podpoří plný výkon signálem do regulace ;)
tak,regulaci buzeni ridi jednotka mototu podle zatizeni svorka DFM
Drag Power
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

chiptuning píše:
Ladas píše:neřekl bych spíš jednotka podpoří plný výkon signálem do regulace ;)
tak,regulaci buzeni ridi jednotka mototu podle zatizeni svorka DFM
ono napsat jen DFM by asi nestačilo zkusil jsem to rozepsat ;) ale dík za doplnění má to Ford Audi....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

U VW se to označuje svorka DF+. Jenže já ji vyvedenou nemám, takže jednotka o proudové rezervě ví prdlajs.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
KARLIN80
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2008, 14:54
Bydliště: BA

Příspěvek od KARLIN80 »

Ladas píše:
chiptuning píše:
Ladas píše:neřekl bych spíš jednotka podpoří plný výkon signálem do regulace ;)
tak,regulaci buzeni ridi jednotka mototu podle zatizeni svorka DFM
ono napsat jen DFM by asi nestačilo zkusil jsem to rozepsat ;) ale dík za doplnění má to Ford Audi....
omyl páni, svorka DF u VW slúžila na zdvihnutie otáčok motora a už sa na nových autách nepoužíva a reguláciu riadi kombi alebo BEM cez sv.61
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

není to fuk? stejně když odběrem klesnou ot. řj přidá (aby vyrovnala na stanové volnoběhem)- umožní rozjezd na volnoběh.
mělo by to tak fungovat i na starejch D a TD ot. regulátorem
nebo se mílím?
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“