Proud alternátoru.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 327
- Registrován: 15 pro 2007, 19:15
- Bydliště: Benešov u Prahy
Odpovědi: 0
Proud alternátoru.
Dobrý den,
Prosím Vás,měl bych takový dotaz týkající se alternátoru ,který má výkon 1330W a 90A/14V.Zajímalo by mne,při jakých otáčkách motoru má dávát ten proud 90A,jestli už za volnoběhu,nebo až třeba v 3000ot/min.Nemám dostatečně silný ampermetr,abych si to mohl změřit.Děkuji za odpoveď.
Prosím Vás,měl bych takový dotaz týkající se alternátoru ,který má výkon 1330W a 90A/14V.Zajímalo by mne,při jakých otáčkách motoru má dávát ten proud 90A,jestli už za volnoběhu,nebo až třeba v 3000ot/min.Nemám dostatečně silný ampermetr,abych si to mohl změřit.Děkuji za odpoveď.
Většinou se udává při 5000 otáčkách alternátoru (což při převodu 3:1 až 4:1 do rychla je při relativně nízkých otáčkách motoru).
Ale pozor!!! Tento proud je alternátor schopen dát a neznamená to, že jej dává pokaždé. Alternátor vyrábí pouze tolik proudu, kolik elektrické spotřebiče a akumulátor ve vozidle právě potřebují. Čili pokud pouze pojedeš, nebudeš mít zapnutý žádný spotřebič ani světla a pouze budeš alternátorem dobíjet baterku, bude vyrábět třeba jen 5 Ampér (bez ohledu na jeho otáčky).
Ale pozor!!! Tento proud je alternátor schopen dát a neznamená to, že jej dává pokaždé. Alternátor vyrábí pouze tolik proudu, kolik elektrické spotřebiče a akumulátor ve vozidle právě potřebují. Čili pokud pouze pojedeš, nebudeš mít zapnutý žádný spotřebič ani světla a pouze budeš alternátorem dobíjet baterku, bude vyrábět třeba jen 5 Ampér (bez ohledu na jeho otáčky).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Je to prostě ohmův zákon: I = U/R. Regulátor v alternátoru je napěťový a to znamená, že udržuje při změnách otáček i zmenách zatížení "konstantní" napětí 13,8 - 14,2V. Vnitřní odpor baterie se mění se stupněm vybití. Po nastartování motoru do baterie teče vyšší proud, než po ojetí několika km. Když je baterie hodně vybitá, je ten proud někdy tak velký, že prokluzuje chvíli řemen.
Jednoduš řečeno alternátor dodává takový proud, jaký je potřeba k vyrovnání úbytku napětí, terý vzniká na vnitřním odporu baterie v důsledku odběru proudu spoptřebiči.
Jednoduš řečeno alternátor dodává takový proud, jaký je potřeba k vyrovnání úbytku napětí, terý vzniká na vnitřním odporu baterie v důsledku odběru proudu spoptřebiči.
Tak nějak. Ono to přibližně vychází - když je řemenice alternátoru třikrát menší než řemenice kliky, bude při 1800 otáčkách motoru přibližně 5000 - 5500 otáček na alternátoru (a to je už dostatečný fofr k tomu, aby byl schopen dát maximum).Smoke píše:ze škole si pamatuju že by měl dávat max proud už od 1/3 max ot. což je cca 1800ot.
tuším že kolem 60% by mělo být už od volnoběhu.
Některé vozy mají díky elektronice zajímavou vymoženost - když po studeném startu je z alternátoru velký odběr (třeba díky dožhavení, hodně vybité baterce a třeba zapnutým světlům a výhřevu skla), motor si mírně zvýší otáčky volnoběhu - tím alternátor dává větší proud.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
neřekl bych spíš jednotka podpoří plný výkon signálem do regulace 

Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
ono napsat jen DFM by asi nestačilo zkusil jsem to rozepsatchiptuning píše:tak,regulaci buzeni ridi jednotka mototu podle zatizeni svorka DFMLadas píše:neřekl bych spíš jednotka podpoří plný výkon signálem do regulace

Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
omyl páni, svorka DF u VW slúžila na zdvihnutie otáčok motora a už sa na nových autách nepoužíva a reguláciu riadi kombi alebo BEM cez sv.61Ladas píše:ono napsat jen DFM by asi nestačilo zkusil jsem to rozepsatchiptuning píše:tak,regulaci buzeni ridi jednotka mototu podle zatizeni svorka DFMLadas píše:neřekl bych spíš jednotka podpoří plný výkon signálem do regulaceale dík za doplnění má to Ford Audi....
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 24 bře 2006, 12:00
- Bydliště: kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
není to fuk? stejně když odběrem klesnou ot. řj přidá (aby vyrovnala na stanové volnoběhem)- umožní rozjezd na volnoběh.
mělo by to tak fungovat i na starejch D a TD ot. regulátorem
nebo se mílím?
mělo by to tak fungovat i na starejch D a TD ot. regulátorem
nebo se mílím?
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno