NEJLEVNĚJŠI TEPELNY VYMĚNIK
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Re: ,
Ja mam zase pres kopec Polsko!!!, to muzeme potom vekslacit vymeniky s ventilyradluk píše:TY JO, ME ASI MRDNE, PEVEKO MA SIDLO V BORSICICH, a ja byvam kousek od, pres kopec, to si snad delaji srandu, ja okolo toho jezdil tolikrat to je sok tady toto
E91 N52B30
No co jsem se tak díval na poslské weby tak tam ty výměníky nejsou o moc levnější než tady u nás. Když se k tomu připočítá doprava + platba tak to asi vyjde dráž...
Pár odkazů : http://www.phe.net.pl/zakupy.php
http://www.wymienniki.pl/index.php/cPath/27_38
Pár odkazů : http://www.phe.net.pl/zakupy.php
http://www.wymienniki.pl/index.php/cPath/27_38
jaký spony
tak já používám většinou stahovací pásky co jsem vykuchl z Forda. Nekupuju je nový to bych se asi nedoplatil, ale občas se mi naskytne rozebrat nějakej vrak a tak si dělám zásoby. Je to fakt znát ty co mají vytetovanej znak Ford něco vydrží. Kupoval jsem si taky ty obyč. malý a taky celkem stojí a ty jsou stržený hned. Jinak na ty hadičky nejraději používám jenom takový ty z pevnýho pružnýho plechu. Zmáčknou se kleštěma a tím pádem se roztáhnou a nasadí na spoj a pak jak se povolí, tak drží jak čert. Je tam ale blbý, že mají jen malý rozdíly jak moc se dají roztáhnout. Chce to mít holt sponu přímo na spoj. Nevým kde se dají sehnat, ale já je mám většinou z aut co se rozeberou a pak putujou do šrotu.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
K výměníkům:
na nějakém německém fóru a srazech je někdo rozprodával asi za 7 Euro, asi Swep, měl tam fotky, měl celej plnej vozejk za auto v několika vrstvách, a když se doprodaly, tak myslím, že se mu je ještě podařilo sehnat.
Jinak já osobně mám výměník z letadla L - 410 UVP (UVP-E by mělo mít ještě větší) a myslím, že by stačil na náklaďák. Původně sloužil pro ohřev paliva olejem, aby ve výšce nekrystalizovala voda v palivu a neucpala filtr. Jsou celé pájené a vařené z hliníku. Mám ještě jeden do zásoby, kdybych to cpal ještě někam. Byly úplně nový a hlavně zadarmo
Ke sponám:
jelikož mám hodně průhlednejch hadic, kvůli sledování bubblin a stavu propláchnutí, tak tam nemám spony vůbec žádné, protože když se to stáhne sponou, tak ta se nestahuje rovnoměrně, na jedné straně se vždy trochu vyboulí a přisává to vzduch.
Dělám to tak, že mám více různých průměrů hadic (co se dá sehnat tak od 6 do 12 mm vnitřek), nahřeju tu co už by se tam jinak nedala nasunout, protože je moc malá, když je už pěkně měkká (ohřívám horkovzdušnou pistolí - opatrně a né moc zblízka, nouzově postačí i zapalovač), tak ji naočím do oleje, aby lépe klouzala.
Pak na ni stejným způsobem nasunu větší průměr, a to až do vyhovujícího průměru, ale většinou stačí jen ta normální hadice, která to vede a jedna menší v ní.
Když to vychladne, je to dobře utěsněné
Ideální by bylo používat na ohřátí teplý olej.
S gumovými hadicemi se dá dělat totéž, ale tam to funguje spíš jen jako redukce a ty se neohřívají, jen se máznou
na nějakém německém fóru a srazech je někdo rozprodával asi za 7 Euro, asi Swep, měl tam fotky, měl celej plnej vozejk za auto v několika vrstvách, a když se doprodaly, tak myslím, že se mu je ještě podařilo sehnat.
Jinak já osobně mám výměník z letadla L - 410 UVP (UVP-E by mělo mít ještě větší) a myslím, že by stačil na náklaďák. Původně sloužil pro ohřev paliva olejem, aby ve výšce nekrystalizovala voda v palivu a neucpala filtr. Jsou celé pájené a vařené z hliníku. Mám ještě jeden do zásoby, kdybych to cpal ještě někam. Byly úplně nový a hlavně zadarmo
Ke sponám:
jelikož mám hodně průhlednejch hadic, kvůli sledování bubblin a stavu propláchnutí, tak tam nemám spony vůbec žádné, protože když se to stáhne sponou, tak ta se nestahuje rovnoměrně, na jedné straně se vždy trochu vyboulí a přisává to vzduch.
Dělám to tak, že mám více různých průměrů hadic (co se dá sehnat tak od 6 do 12 mm vnitřek), nahřeju tu co už by se tam jinak nedala nasunout, protože je moc malá, když je už pěkně měkká (ohřívám horkovzdušnou pistolí - opatrně a né moc zblízka, nouzově postačí i zapalovač), tak ji naočím do oleje, aby lépe klouzala.
Pak na ni stejným způsobem nasunu větší průměr, a to až do vyhovujícího průměru, ale většinou stačí jen ta normální hadice, která to vede a jedna menší v ní.
Když to vychladne, je to dobře utěsněné
Ideální by bylo používat na ohřátí teplý olej.
S gumovými hadicemi se dá dělat totéž, ale tam to funguje spíš jen jako redukce a ty se neohřívají, jen se máznou
foto nemám, ale zkusím někdy udělat, jen teď v nejblížší době nebudu mít foťák.Radim205D píše:nemas fotku? nebo link? plsfrenky píše: mám výměník z letadla L - 410 UVP
Mám je z práce, jinak nevím, kde by se daly normálně sehnat, a taky budou šíleně drahý. Ale pokud by měl člověk známýho někde na letišti nebo tak nějak, tak by to nemusel být problém
Určitě by tam bylo mnoho použitelného i z jiných letadel, taky bezva jsou nerez trubky se všelijakýma koncovkama a tak A hadice atd.
Možná kdyby se pár lidí domluvilo a objednalo se těch výměníků víc třeba přímo od výrobce, tak by to s tou cenou nemuselo být špatný, mohla by se koupit i manší zásoba a pak to prodat zájemcům, vždyť je to tady skoro každá druhá otázka kde sehnat výměník a tak
Presne tak, v motorech letadel se da najit hromada zajimavych veci pouzitelnych na prestavbufrenky píše:foto nemám, ale zkusím někdy udělat, jen teď v nejblížší době nebudu mít foťák.Radim205D píše:nemas fotku? nebo link? plsfrenky píše: mám výměník z letadla L - 410 UVP
Mám je z práce, jinak nevím, kde by se daly normálně sehnat, a taky budou šíleně drahý. Ale pokud by měl člověk známýho někde na letišti nebo tak nějak, tak by to nemusel být problém
Určitě by tam bylo mnoho použitelného i z jiných letadel, taky bezva jsou nerez trubky se všelijakýma koncovkama a tak A hadice atd.
Možná kdyby se pár lidí domluvilo a objednalo se těch výměníků víc třeba přímo od výrobce, tak by to s tou cenou nemuselo být špatný, mohla by se koupit i manší zásoba a pak to prodat zájemcům, vždyť je to tady skoro každá druhá otázka kde sehnat výměník a tak
a nebo celej motor ale to by pak bylo nefer na sprintech
E91 N52B30
A neni to moc velký ? Vždyď by to muselo ohřejvat i kabinu a cestující, ne ? Co když se to omyleem rozjede na maximální výkon ? Co to udělá s okolní teplotou ? Dá se tohle nějak technicky vyřešit ? Jo a co by tomu řekli policajti kdyby mě stopli a měl jsem tohle napevno na vozejku za autem a šli od toho velký hadice k motoru ? Kdyby řikali, že je to nepovolenej zásah do konstrukce vozidla - dálo by se to vyřešit domluvou ? Sem počítal spotřebu toho hořáku a vycházej mi šílený čísla - jdu spát a už nebudu dneska chlastat - ráno to přepočítám
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
frenky píše:K výměníkům:
na nějakém německém fóru a srazech je někdo rozprodával asi za 7 Euro, asi Swep, měl tam fotky, měl celej plnej vozejk za auto v několika vrstvách, a když se doprodaly, tak myslím, že se mu je ještě podařilo sehnat.
Jinak já osobně mám výměník z letadla L - 410 UVP (UVP-E by mělo mít ještě větší) a myslím, že by stačil na náklaďák. Původně sloužil pro ohřev paliva olejem, aby ve výšce nekrystalizovala voda v palivu a neucpala filtr. Jsou celé pájené a vařené z hliníku. Mám ještě jeden do zásoby, kdybych to cpal ještě někam. Byly úplně nový a hlavně zadarmo
Ke sponám:
jelikož mám hodně průhlednejch hadic, kvůli sledování bubblin a stavu propláchnutí, tak tam nemám spony vůbec žádné, protože když se to stáhne sponou, tak ta se nestahuje rovnoměrně, na jedné straně se vždy trochu vyboulí a přisává to vzduch.
Dělám to tak, že mám více různých průměrů hadic (co se dá sehnat tak od 6 do 12 mm vnitřek), nahřeju tu co už by se tam jinak nedala nasunout, protože je moc malá, když je už pěkně měkká (ohřívám horkovzdušnou pistolí - opatrně a né moc zblízka, nouzově postačí i zapalovač), tak ji naočím do oleje, aby lépe klouzala.
Pak na ni stejným způsobem nasunu větší průměr, a to až do vyhovujícího průměru, ale většinou stačí jen ta normální hadice, která to vede a jedna menší v ní.
Když to vychladne, je to dobře utěsněné
Ideální by bylo používat na ohřátí teplý olej.
S gumovými hadicemi se dá dělat totéž, ale tam to funguje spíš jen jako redukce a ty se neohřívají, jen se máznou
FRENKY
MŮŽEŠ NÁM PODAT NĚJAKÉ MIRY VÝMĚNIKU Z L-410 UVP?
FOTO BY BYLO SUPER!DIKY JIRKA
ROVER 220 tdi 77kW r.v.1999 HONDA MOTOR
JEZDÍM NA POUŽITY FRIT OLEJ.
JEZDÍM NA POUŽITY FRIT OLEJ.