NEJLEVNĚJŠI TEPELNY VYMĚNIK

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

no vidis muzes rozesilat ventily na dobirku :D
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Re: ,

Příspěvek od Radim205D »

radluk píše:TY JO, ME ASI MRDNE, PEVEKO MA SIDLO V BORSICICH, a ja byvam kousek od, pres kopec, to si snad delaji srandu, ja okolo toho jezdil tolikrat :o :o :o :o :o :o :o to je sok tady toto :o
Ja mam zase pres kopec Polsko!!!, to muzeme potom vekslacit vymeniky s ventily (rofl) (rofl)
E91 N52B30 :)
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

No co jsem se tak díval na poslské weby tak tam ty výměníky nejsou o moc levnější než tady u nás. Když se k tomu připočítá doprava + platba tak to asi vyjde dráž...
:(
Pár odkazů : http://www.phe.net.pl/zakupy.php
http://www.wymienniki.pl/index.php/cPath/27_38
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Taky si myslim ze Polske secespoly nebudou o tolik levnejsi nez ty Ceske.
A konkurence je hodne Alfa Laval, API Schmitt, Swep/Re-Heat, Tranter, Vicarb, APV, Fischer, Sondex, GEA a dalsi ...
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

jaký spony

Příspěvek od dvorky1 »

tak já používám většinou stahovací pásky co jsem vykuchl z Forda. Nekupuju je nový to bych se asi nedoplatil, ale občas se mi naskytne rozebrat nějakej vrak a tak si dělám zásoby. Je to fakt znát ty co mají vytetovanej znak Ford něco vydrží. Kupoval jsem si taky ty obyč. malý a taky celkem stojí a ty jsou stržený hned. Jinak na ty hadičky nejraději používám jenom takový ty z pevnýho pružnýho plechu. Zmáčknou se kleštěma a tím pádem se roztáhnou a nasadí na spoj a pak jak se povolí, tak drží jak čert. Je tam ale blbý, že mají jen malý rozdíly jak moc se dají roztáhnout. Chce to mít holt sponu přímo na spoj. Nevým kde se dají sehnat, ale já je mám většinou z aut co se rozeberou a pak putujou do šrotu.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:09, celkem upraveno 1 x.
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

K výměníkům:
na nějakém německém fóru a srazech je někdo rozprodával asi za 7 Euro, asi Swep, měl tam fotky, měl celej plnej vozejk za auto v několika vrstvách, a když se doprodaly, tak myslím, že se mu je ještě podařilo sehnat.
Jinak já osobně mám výměník z letadla L - 410 UVP (UVP-E by mělo mít ještě větší) a myslím, že by stačil na náklaďák. Původně sloužil pro ohřev paliva olejem, aby ve výšce nekrystalizovala voda v palivu a neucpala filtr. Jsou celé pájené a vařené z hliníku. Mám ještě jeden do zásoby, kdybych to cpal ještě někam. Byly úplně nový a hlavně zadarmo :D

Ke sponám:
jelikož mám hodně průhlednejch hadic, kvůli sledování bubblin a stavu propláchnutí, tak tam nemám spony vůbec žádné, protože když se to stáhne sponou, tak ta se nestahuje rovnoměrně, na jedné straně se vždy trochu vyboulí a přisává to vzduch.
Dělám to tak, že mám více různých průměrů hadic (co se dá sehnat tak od 6 do 12 mm vnitřek), nahřeju tu co už by se tam jinak nedala nasunout, protože je moc malá, když je už pěkně měkká (ohřívám horkovzdušnou pistolí - opatrně a né moc zblízka, nouzově postačí i zapalovač), tak ji naočím do oleje, aby lépe klouzala.
Pak na ni stejným způsobem nasunu větší průměr, a to až do vyhovujícího průměru, ale většinou stačí jen ta normální hadice, která to vede a jedna menší v ní.
Když to vychladne, je to dobře utěsněné :)
Ideální by bylo používat na ohřátí teplý olej.

S gumovými hadicemi se dá dělat totéž, ale tam to funguje spíš jen jako redukce a ty se neohřívají, jen se máznou
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

frenky píše: mám výměník z letadla L - 410 UVP
nemas fotku? nebo link? pls
E91 N52B30 :)
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

Radim205D píše:
frenky píše: mám výměník z letadla L - 410 UVP
nemas fotku? nebo link? pls
foto nemám, ale zkusím někdy udělat, jen teď v nejblížší době nebudu mít foťák.
Mám je z práce, jinak nevím, kde by se daly normálně sehnat, a taky budou šíleně drahý. Ale pokud by měl člověk známýho někde na letišti nebo tak nějak, tak by to nemusel být problém :)
Určitě by tam bylo mnoho použitelného i z jiných letadel, taky bezva jsou nerez trubky se všelijakýma koncovkama a tak :D A hadice atd. :D

Možná kdyby se pár lidí domluvilo a objednalo se těch výměníků víc třeba přímo od výrobce, tak by to s tou cenou nemuselo být špatný, mohla by se koupit i manší zásoba a pak to prodat zájemcům, vždyť je to tady skoro každá druhá otázka kde sehnat výměník a tak ;)
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

frenky píše:
Radim205D píše:
frenky píše: mám výměník z letadla L - 410 UVP
nemas fotku? nebo link? pls
foto nemám, ale zkusím někdy udělat, jen teď v nejblížší době nebudu mít foťák.
Mám je z práce, jinak nevím, kde by se daly normálně sehnat, a taky budou šíleně drahý. Ale pokud by měl člověk známýho někde na letišti nebo tak nějak, tak by to nemusel být problém :)
Určitě by tam bylo mnoho použitelného i z jiných letadel, taky bezva jsou nerez trubky se všelijakýma koncovkama a tak :D A hadice atd. :D

Možná kdyby se pár lidí domluvilo a objednalo se těch výměníků víc třeba přímo od výrobce, tak by to s tou cenou nemuselo být špatný, mohla by se koupit i manší zásoba a pak to prodat zájemcům, vždyť je to tady skoro každá druhá otázka kde sehnat výměník a tak ;)
Presne tak, v motorech letadel se da najit hromada zajimavych veci pouzitelnych na prestavbu

Obrázek

a nebo celej motor ale to by pak bylo nefer na sprintech (noteeth) (noteeth)
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

A neni to moc velký ? Vždyď by to muselo ohřejvat i kabinu a cestující, ne ? Co když se to omyleem rozjede na maximální výkon ? Co to udělá s okolní teplotou ? Dá se tohle nějak technicky vyřešit ? Jo a co by tomu řekli policajti kdyby mě stopli a měl jsem tohle napevno na vozejku za autem a šli od toho velký hadice k motoru ? Kdyby řikali, že je to nepovolenej zásah do konstrukce vozidla - dálo by se to vyřešit domluvou ? :-) :-) :-) Sem počítal spotřebu toho hořáku a vycházej mi šílený čísla - jdu spát a už nebudu dneska chlastat - ráno to přepočítám 8) 8) 8)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(rofl) :o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:10, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

když by se na tom přemlátilo číslo, aby sedělo s techničákem, tak podle mě v pohodě... 8)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Zdenda píše:když by se na tom přemlátilo číslo, aby sedělo s techničákem, tak podle mě v pohodě... 8)
tak tak !! a na STK by si toho ani nevsimli, mozna tak technik na emisich pri mereni splodin ale i ten to urcite prehledne...

Mozna kdyby se do toho vlozila Mladoboleslavska fabrika .... (LOL) Obrázek
E91 N52B30 :)
jbclaudio
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 12 kvě 2006, 08:03
Bydliště: ostrava

Příspěvek od jbclaudio »

frenky píše:K výměníkům:
na nějakém německém fóru a srazech je někdo rozprodával asi za 7 Euro, asi Swep, měl tam fotky, měl celej plnej vozejk za auto v několika vrstvách, a když se doprodaly, tak myslím, že se mu je ještě podařilo sehnat.
Jinak já osobně mám výměník z letadla L - 410 UVP (UVP-E by mělo mít ještě větší) a myslím, že by stačil na náklaďák. Původně sloužil pro ohřev paliva olejem, aby ve výšce nekrystalizovala voda v palivu a neucpala filtr. Jsou celé pájené a vařené z hliníku. Mám ještě jeden do zásoby, kdybych to cpal ještě někam. Byly úplně nový a hlavně zadarmo :D

Ke sponám:
jelikož mám hodně průhlednejch hadic, kvůli sledování bubblin a stavu propláchnutí, tak tam nemám spony vůbec žádné, protože když se to stáhne sponou, tak ta se nestahuje rovnoměrně, na jedné straně se vždy trochu vyboulí a přisává to vzduch.
Dělám to tak, že mám více různých průměrů hadic (co se dá sehnat tak od 6 do 12 mm vnitřek), nahřeju tu co už by se tam jinak nedala nasunout, protože je moc malá, když je už pěkně měkká (ohřívám horkovzdušnou pistolí - opatrně a né moc zblízka, nouzově postačí i zapalovač), tak ji naočím do oleje, aby lépe klouzala.
Pak na ni stejným způsobem nasunu větší průměr, a to až do vyhovujícího průměru, ale většinou stačí jen ta normální hadice, která to vede a jedna menší v ní.
Když to vychladne, je to dobře utěsněné :)
Ideální by bylo používat na ohřátí teplý olej.

S gumovými hadicemi se dá dělat totéž, ale tam to funguje spíš jen jako redukce a ty se neohřívají, jen se máznou

FRENKY
MŮŽEŠ NÁM PODAT NĚJAKÉ MIRY VÝMĚNIKU Z L-410 UVP?
FOTO BY BYLO SUPER!DIKY JIRKA
ROVER 220 tdi 77kW r.v.1999 HONDA MOTOR
JEZDÍM NA POUŽITY FRIT OLEJ.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“