Jak kdo vaříte MEŘO,EEŘO atd.

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Radar
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 23 led 2006, 14:24

Příspěvek od Radar »

Tak Miloši klidně tu palmu ber. Vypadá to stejně jako z oleje jen to chce míň louhu. Bylo tam dost mýdla. Podle experimentů s olejem je muj odhad asi 7g/litr, ale ještě to budu muset na další várce ověřit.
Octavia 110PS AHF+Sprint 764 EGR+CAT OFF+jednohmota
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Radar píše:Tak Miloši klidně tu palmu ber. Vypadá to stejně jako z oleje jen to chce míň louhu. Bylo tam dost mýdla. Podle experimentů s olejem je muj odhad asi 7g/litr, ale ještě to budu muset na další várce ověřit.
bude ji méně že dél vydrží fritovat no dík budu ji brát miloš
Radar
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 23 led 2006, 14:24

Příspěvek od Radar »

Miloši tak sem nemile překvapenej tou palmou.
Reakce na oko dobrá, ale po vyprání sem to odstavil a za tři dni koukám co to mám v barelu bílýho. Palma se v chladnu vysrážela na stěnách a u dna. :x
Zkrátka nezreagovala dokonale. Asi to chce jiný množství chemie. Až zase nějaká bude tak musim dělat litrový vzorky a najít na ní fígl.
Octavia 110PS AHF+Sprint 764 EGR+CAT OFF+jednohmota
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já už měl nějaký olej jakoby s palmou, byl větší odpad, jakože glycerín a jak výrobek ucítí menší teploty třeba 10 tak se kalí

zatím jsem na to nejezdil mám od jara v sudu,

to jsem tu kdysi psal mi přivezli olej a jak olej projel odstředivým čerpadlem se našlehal jak husí sádlo jsem myslel ža mě mr..e :roll: miloš
Radar
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 23 led 2006, 14:24

Příspěvek od Radar »

Tak mám novinky co se děje s palmou po esterifikaci. Myslel sem si,že půjde do odpadu, ale jak se trochu oteplilo tak normálně roztála. Asi tam teda problém nebude, ale bude jen na léto.
Už mám zase dva kbelíky palmy tak budu dál experimentovat.
Octavia 110PS AHF+Sprint 764 EGR+CAT OFF+jednohmota
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Radar píše:Tak mám novinky co se děje s palmou po esterifikaci. Myslel sem si,že půjde do odpadu, ale jak se trochu oteplilo tak normálně roztála. Asi tam teda problém nebude, ale bude jen na léto.
Už mám zase dva kbelíky palmy tak budu dál experimentovat.
skutečnost je taková je na všechno se přijde pokud je zájem a taky se všechno vyjezdí ;) miloš
Radar
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 23 led 2006, 14:24

Příspěvek od Radar »

Tak se po delší odmlce vracim k tématu vaření MEŘO z palmového oleje.
Po několika experimentech už vim, že i 5,5g louhu je trošku dost.Ještě to bude chtít ubrat tak 0,2-0,3g na litr.
Výrobek je o něco světlejší než z oleje a začíná tuhnout dřív než MEŘO z oleje, ale aditiva to potlačeji. Ovšem stejně bych palmu doporučil spíš na léto.
Octavia 110PS AHF+Sprint 764 EGR+CAT OFF+jednohmota
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Radar píše:Tak se po delší odmlce vracim k tématu vaření MEŘO z palmového oleje.
Po několika experimentech už vim, že i 5,5g louhu je trošku dost.Ještě to bude chtít ubrat tak 0,2-0,3g na litr.
Výrobek je o něco světlejší než z oleje a začíná tuhnout dřív než MEŘO z oleje, ale aditiva to potlačeji. Ovšem stejně bych palmu doporučil spíš na léto.
mě ta palma naštěstí minula tam kde beru tak jedou pořád řepku slunečnici, ale chtěli letos palmu

tento měsíc nastaly potíže SDi se mi rozhulila bíle a hodně udělal jsem revizi celé palivové soustavy

v nádrži OK, le jeden okroužek který těsní sací koš byl KO na volnoběh v pohodě, ale při větším odběru šla místo paliva pěna,

čerpadlo OK čisto všude, prošel jsem lupou i píst co tlakuje naftu žádné škrábance, vše OK

palivový filtr OK

klapka OK

vstřiky KO usadil se na nich pěkný bordel a bránil jim v rozprachu, trysky jsem vyčistil a prášili jak zamlada a kouř zmizel

fábka táhne zas super

těžce jsem odrbal aditiva (LOL) snad od září jsem na ně kašlal v tom vidím problém už zas aditivuji poctivě kernite aditivum, manželka si pochvaluje že auto dobře jede

felda ta problémy nemá, valím i hydrauliku dal jsem to s metylesterem na půl, možný horší start jinak jede OK a nehulí :) miloš
Radar
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 23 led 2006, 14:24

Příspěvek od Radar »

Aditiva tam dávám VIF letní nebo zimní podle období v zimě Bishops a ještě přidávám ředidlo Bezaromatik 7ml na litr.
Protože sem zaznamenal horší startování na čisté MEŘO tak ho dávám 70% a zbytek naftu, LTO nebo kerosin podle možností.
Dál sem musel vyčistit regulaci a při tom sem vyndal KAT, nalogoval váhu a odstavil EGR protože sem vyčistil i sání.
Váha už jde do kopru tak sem jí navrtal a odladil, aby neházela chyby a jede to jako nový.
Octavia 110PS AHF+Sprint 764 EGR+CAT OFF+jednohmota
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Radar píše:Aditiva tam dávám VIF letní nebo zimní podle období v zimě Bishops a ještě přidávám ředidlo Bezaromatik 7ml na litr.
Protože sem zaznamenal horší startování na čisté MEŘO tak ho dávám 70% a zbytek naftu, LTO nebo kerosin podle možností.
Dál sem musel vyčistit regulaci a při tom sem vyndal KAT, nalogoval váhu a odstavil EGR protože sem vyčistil i sání.
Váha už jde do kopru tak sem jí navrtal a odladil, aby neházela chyby a jede to jako nový.
k tomu bezaromatiku jsem se chtěl dopracovat mnohokrát no nezvládl jsem to

ten EGR uvidíš časem, ta řj co ti ukazuje v měřených hodnotách tak stím počítá, váha+co pustí EGR a když ho odstavíš časem uvidíš je to hodně sporné a debatované téma prostě ten luft tam chybí
u SDi to mám jednoduší

jestli se dostaneš na vag tak si dej předstřik na horní hranici jsem to udělal a jede to prosté k té zelené nahoru, ale pozir musí se tam nastavit i motor ty křivky předstřiku jsou pak někde jinde :) miloš
Radar
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 23 led 2006, 14:24

Příspěvek od Radar »

Asi sem to nepochopil.
EGR je funkční jen při malym zatížení a když nakrmim je nefunkční takže v tom problém nevidim a jednotka u AHF chybu neháže.
Předvstřik dávám na TDI grafu na střed. Je to výchozí hodnota, je jasný, že u většího to bude líp startovat, ale ve vyšších otáčkách jde podle map v ŘJ. Zkrátka nechápu jak tu mapu můžu přizpůsobit VAGem.
Octavia 110PS AHF+Sprint 764 EGR+CAT OFF+jednohmota
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Radar píše:Asi sem to nepochopil.
EGR je funkční jen při malym zatížení a když nakrmim je nefunkční takže v tom problém nevidim a jednotka u AHF chybu neháže.
Předvstřik dávám na TDI grafu na střed. Je to výchozí hodnota, je jasný, že u většího to bude líp startovat, ale ve vyšších otáčkách jde podle map v ŘJ. Zkrátka nechápu jak tu mapu můžu přizpůsobit VAGem.

o EGR diskutovat nemá cenu jsou tu mraky příspěvků,
no já tě chtěl ještě dostat na horní hranici předstiku k té horní zelené jestli nebudeš víc spokojený, já ji tam mám a moje žena si výkon i start pochvaluje a zajímalo by mě jestli dojde ke zlepšení i u tebe
ten motor jde fakt za klíčkem hned

no a k té mapě, vag nepozná jaký motor jsi napíchl a všechny motory nemají stejný úhel předstřiku že v tom nastavení to musíš zadat jaký motor měříš

pokud si nerozumíme tak bych zítra napích moje a přesně ti řeknu já to taky nedělá denně a si to upřesníme :-D miloš
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dneska šlo meřo super měl jsem v pikapu 100 l a po obědě jsem je hodil do kanystrů s metanolem a louhem na sluníčko a super už před hodinou skoro do poloviny čisto :-D miloš
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

včera jsem si přivezl 60 litrů vyfrit v pikapu, dneska v deset svítilo slunce tak jsem otevřel dveře, ve dvanáct hodin byl olej teplý

rozlil jsem olej do tří kanystrů 3x25l

nalil jsem dva litry metanolu prdnul tam deci louhu naoh a zrovna do kanystru, s kanystrem jsem třicetkrát protřepal a zas dokola i s úklidem 25 minut

řádně jsem se prospal a ve čtyři :o dopadlo to dobře zítra sleju do bečky
celkem to vidím hodinka práce :) miloš
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dnes to byla naprostá krása, kuchaře jsem naučil lít ten spodek bokem, tak jsem přivezl v pikapu 120 litrů, v padesátkách, jen jsem je trošku odlil na 3x40, nalil metanol s louhem zamíchal klackem a zíra jen sleju,

by mě zajímalo jestli je filtrování rychlejší a kolik stojí a zda čistota filtrování dosáhne čistoty křištálu


nebo zkoušeli jste si někdo metanol s louhem namíchat třeba měsíc dopředu :? miloš
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“