Stránka 1 z 4
Spotreba nafta-olej
Napsal: 23 led 2009, 13:34
od mmmajo
Zdravim.Chcel by som si porovnat spotrebu s inymi co jazdite na olej tak ak chcete mozte napisat. Ja mam Fiat Ritmo 1,9td najazdene 400tis.km
Napsal: 23 led 2009, 14:41
od Mára.a4
Zdar Audi a4 tdi na čistou naftu 4,8 - 5,5 v klidu , na čistou hydrauliku kolem 5,5 te´d sem byl v polsku s károu + cca 300kg a spotřeba 7 .
Napsal: 24 led 2009, 23:34
od Koval(CZ)
Ahoj, Fiat Tempra na naftu v létě 5,4-5,7 a na olej přibližně stejně, ale teď v zimě jezdím za 6,3-6,6...
Napsal: 25 led 2009, 12:18
od Pavel
Mercedes nafta 11 olej 11,5 soja 12,5

Napsal: 25 led 2009, 15:13
od slovacek.milos
si pohrejte s počátkem vstřiku , po chloupkách přidat když dám zakladní nastavení na feldě tak bych řekl v zimě po městě i 7.5, když přidám co ten motor chce a chytá na drc tak jsem ujel 912 km a motor chcípnul to je nějak necelých pět kombinovaná miloš
Napsal: 25 led 2009, 19:35
od jarda3tipo
Na olej to "dýl"hoří
dáme delší čas pro hoření ...zvětšíme předstih vstřiku pro hustší olej..
...nastane optimálnější prohoření a zvýší se účinnost spalování..
Má tady ještě někdo konkréátní hodnoty na konkrétních autech za konkrétních podmínek..
já mám na Torínském 1,9TD 1,2 místo původních 0,9.....spotřeba kolem 7l
PŘEDVSTŘIK
Napsal: 25 led 2009, 22:27
od jist
Neví tu někdo co vlastně dělá sytič u čerpadla bosch na 309 peugeot (nevim jestli to nemaj všechny čerp. bosch stejně) hejbe s předvstřikem nebo s množstvim nafty?
Napsal: 26 led 2009, 18:03
od ondra123
sytič sy myslim že jen přidá volnoběh, bosch u pežo se dá štelovat šroubem vpravo( víc-míň nafty aby to pěkně dávalo "hulilo"

)
pežo 205 nafta až 5,5l olej (hydraulika, vyfrit, trafo) cca až 6,5l, čerpadlo bosch, tet nově se testne čerpadlo roto diesel.
Re: PŘEDVSTŘIK
Napsal: 26 led 2009, 22:51
od oldaf
jist píše:Neví tu někdo co vlastně dělá sytič u čerpadla bosch na 309 peugeot (nevim jestli to nemaj všechny čerp. bosch stejně) hejbe s předvstřikem nebo s množstvim nafty?
řekl bych že se sytičem posune předvstřik
Napsal: 26 led 2009, 23:37
od jist
Mě to taky připadá že se přidá předvstřik motor je potom tvrdej a trochu cvrdliká
Napsal: 27 led 2009, 18:01
od slovacek.milos
seřídíš volnoběh a nebo přidáš naftu aby ti to nechcíplo za studena miloš
Napsal: 27 led 2009, 19:19
od Petr H.

nějak nestíhám ty moudra pobrat. Sytič u dieslu..

. Bud tam máte ruční plyn, tím jen přidáváte otáčky volnoběhu u studeného motoru, ale to jsem naposled viděl u vejtřasky nebo u traktoru, nebo tam máte přesuvník vstřiku. Ten je určený k tomu, aby když startujete studený motor, bylo vstříknuto těsně před horní úvrať, kdy je ve válci nejvyšší tlak a teplota. Jízda z vytaženým přesuvníkem - špatně. Palivo nestačí shořet a ve válci je malý tlak, připravujete se o výkon. Ale půjde taky o hodně staré vozy, taky už jsem to neviděl ani nepamatuju.

vrtění šroubkama na čerpadle vynecháme, to by měli dělat jen to co vědí co dělají.
Napsal: 27 led 2009, 20:23
od slovacek.milos
když tam probíráš ty staré křápy tak u traktoru máš sytič, že posuneš hřeben čerpadla tlačítkem na konci hřebenu, nebo na supru tam jsi pootáčel a vysunoval takový váleček, pak sis zvedl startovací dávku

miloš
Napsal: 28 led 2009, 07:30
od Petr H.

no kde má trakror hřeben, aby se mohl učesat už víme, u některech aut se teda zřejmě ve výrobě spletli, a škrtící klapku místo do sání namontovali do vejfukovýho potrubí.... . Tohle mi připoníná závěrečné zkoušky traktoristů za mého mládí. Když se někoho zeptali kolik má traktor svíček a on řekl že 6 tak šel kydat hnůj, kdo řek že jednu dostal výučák. Dneska by to bylo přesně vobráceně....

Napsal: 28 led 2009, 08:40
od dvorky1
BMW 525 TDS Combi - spotřeba 8-9 na hydrauliku a sem tam vyfrit. Hodne záleží na tom jak to projde přes palivový filtr. Když se přicpe ( tou hustotou ) tak ho dne ztrácí výkonu a roste spotřeba. Teď průměr 8,7 l. Na naftu jsem nikdy nejezdil tak nevím Zatím najeto 20 000 km