Stránka 1 z 1

B 5 tdi studená se zakoktává

Napsal: 03 úno 2009, 23:50
od ROBERTPV
Zdravím může mě někdo poradit nebo ještě lépe jestli se setkal s touto závadou:Když ho ráno nastartuji chytí na brnknutí bězí perfektne pokud nešlápnu na plyn,když ho prošlápnu tak začne koktat jako kdyby ztratil kompresi na válci celej se začne třepat jako by chtel ven-ten motor.Ale kdyz ho zhasnu a tak po 2-3 min.natocim tak zas bězí dobře.Když ho nastartuju a nechám tak 3-4 min.na volnoběh tak snim můžu dělat co chci a jede normálně .Dělá to pouze studený,jinak táhá normálně aspoň si to myslim.Jinak zkoušel sem vyměnit trysky, váhu, čidlo za intercoolerem z 2hé b5 co jezdí normálně a dělal to pořád.Tlaky sem neměřil když chytá na 4 a běží pravidelně,je to asi vcelku zbytečny.Na diagnostice sem s tím jestě nebyl.Jedná se o 1.9 tdi 81kw variant r.v.99 najeto 212000 km kod afn ?

Napsal: 03 úno 2009, 23:54
od Ladas
vysoký tlak olejového čerpadla

Napsal: 04 úno 2009, 18:51
od Toncek
a co se stím dá dělat?řídčí olej pomuže?

Napsal: 04 úno 2009, 18:53
od Ladas
vyměň čerpadlo oleje seká se v něm regulační ventil olej by mohl pomoct co tam teď máš?

Napsal: 04 úno 2009, 18:54
od misoVW
Toncek píše:a co se stím dá dělat?řídčí olej pomuže?
Mohol by pomoct, ak davas 10W, skus 5W.

Napsal: 04 úno 2009, 19:11
od Toncek
Ladas píše:vyměň čerpadlo oleje seká se v něm regulační ventil olej by mohl pomoct co tam teď máš?
jj,ted tam je 10w40,skusím dat 5w40,dík za rady ;)

Napsal: 10 úno 2009, 23:19
od ROBERTPV
Zdravim,díky za radu ale jak ste došly na to čerpadlo?Nebo ste se stim už někdy setkaly?Mám tam mob.. 5w40 a pravid.výměny.Nebo ste mě schopni říct tlak čerpadla.Jsem rád za každou radu rád bych se toho problému zbavil.Díky

Napsal: 10 úno 2009, 23:27
od Ladas
AFN AHH AHU 1Z to dělaj běžně ;)

Napsal: 11 úno 2009, 00:05
od Huml
přesně tak, řeší se to tu běžně, olej 5W proti 10W moc nepomůže, navíc, když je seklej redukčák, je schopno čerpadlo za studena na volnoběh natlačit i 7 barů, kolik to pak tlačí, když zvedneš otáčky si ani netroufám hádat a jak tím trpí vše okolo nemusím myslím zmiňovat ;)

Napsal: 11 úno 2009, 23:41
od Toncek
a jak se to da řešit vyměnou olejoveho čerpadla?nebo jenom toho redukčního ventilu?5w40fakt nepomuže?

Napsal: 14 úno 2009, 00:41
od havran555
zdravím ..není my jasný jak může mít vliv vysokého tlaku oleje ( jak popisujete) při studením startu ( po přidání plynu ) na chod motoru to že se to hádá a koktá .mohli by jste my to nějak vysvětlit ? prosím

Napsal: 14 úno 2009, 00:54
od Tomas.cz
Prostě jak má motor na vymezení ventilové vůle hydroštely tak ty pracujou s tlakový olejem, když je tlak ok tak pracujou správě.
Ale když máš velký tlak tak se z nich stanou jakoby malé pístky ty se roztáhnou a nepatrně se díky tomu povysunou ventily, ztracíš tlak ve válcích a motor nejde dobře.

Napsal: 14 úno 2009, 14:43
od chiptuning
uz to sem pisu potreti dela to redukcni ventil u olejoveho filtru a ne ten na cerpadle
na cerpadle je na 12baru u olejoveho filtru je na 5baru ten je pro vetev co vede do hlavy :P

oprava je celkem jednoducha , vymen ten kus hliniku na kterem je vymenik voda olej a ol.filtr

Napsal: 15 úno 2009, 16:26
od havran555
děkuju za vysvětlení, a ten redukční ventil je součástí toho hliníkovího držáku nebo se dá vyměnit samotnej ? eventuelně jenom nějak vyčistit a rozchodit