Stránka 1 z 7
Kolik Vám vydržel dvouhmotový setrvačník?
Napsal: 23 úno 2009, 09:59
od foot
Rád bych formou malé ankety udělal průzkum kolik nám vydrží dvouhmotový setrvačník? Mě vydržel 119000km na VW Passat 2,0TDi. Jezdím spíš klidnější jízdou, ale hodně po městě a mimo město.
Už prosím nepište, že to záleží na způsobu jízdy, výkonu motoru atd... Stačí jen suchá fakta. Děkuji
Napsal: 23 úno 2009, 10:40
od Marek77
Jenže ono to opravdu záleží na způsobu jízdy, na ničem jiném. Jinak dvouhmotový setrvačník musí vydržet celou životnost auta. Na bývalé služební Octavii s motorem TDi jsem měl přes půl milionu a byl v pořádku.
Dvouhmotovému setrvačníku nejvíc vadí přetěžování v nízkých otáčkách motoru.
Napsal: 23 úno 2009, 11:12
od DRJan
255 000km potom som ho ja dorazil. teraz tam mam jednohmotu a je OK
Napsal: 23 úno 2009, 11:42
od vita
200 000 origo soft pak čip +- 300Nm. Teď mám 310 000 a zatím se zdá OK, ale tyhle starý dvouhmoty docela držej a hlavně ikdyž to má sílu od spoda moc ji nevyužívám.
Napsal: 23 úno 2009, 12:02
od maros261177
Marek77 píše:Jenže ono to opravdu záleží na způsobu jízdy, na ničem jiném. Jinak dvouhmotový setrvačník musí vydržet celou životnost auta. Na bývalé služební Octavii s motorem TDi jsem měl přes půl milionu a byl v pořádku.
Dvouhmotovému setrvačníku nejvíc vadí přetěžování v nízkých otáčkách motoru.
Čo znamená to preťažovanie v nízkych otáčkach?
Napsal: 23 úno 2009, 12:11
od DynDyn
preťažovanie v nízkych otáčkach je např to, že akceleruješ např na třetí, ctvrtý, pátý rychlostní stupen např z 1200-1500 ot. motor to sice zvládne díky vysokému kroutícímu momentu, ale hodně trpí nejen dvouhmota, ale i ostatní části motoru...
Napsal: 23 úno 2009, 12:51
od tyfusxy
seat leon 1.9 TDI 81kW + chip vydrzal 70 000 od nova,teraz hladkam plyn
Napsal: 23 úno 2009, 14:02
od MirekX
mám najeto 300 tis, 200 tis origo 310 Nm, 100 tis po úpravě a zatím spojka origo a OK

Napsal: 23 úno 2009, 14:29
od peca
mě 180 tis ,ještě s nim jezdim ,ale trhá mi to žíly ..ovšem atd sada je nachystana v regale ...
Napsal: 23 úno 2009, 14:32
od misoVW
Otcov Passat AFN, asi 300tis.km, chip a zotrvak origo a ziadny problem.
Napsal: 23 úno 2009, 14:47
od pasa
175 000 a ještě by něco vydržel a le vyměnil jsem ho radši i s motorem.ta vůle už byla přez 2 zuby.
Napsal: 23 úno 2009, 15:00
od Marek77
DynDyn píše:preťažovanie v nízkych otáčkach je např to, že akceleruješ např na třetí, ctvrtý, pátý rychlostní stupen např z 1200-1500 ot. motor to sice zvládne díky vysokému kroutícímu momentu, ale hodně trpí nejen dvouhmota, ale i ostatní části motoru...
Přesně tak. Spousta lidí si naprosto nesmyslně myslí, že čím jsou nižší otáčky motoru, tím je nižší spotřeba, a proto po městě jezdí na velmi nízké otáčky (viděl jsem mnoho lidí, co po městě padesátkou jezdí na pětku, kdy motor má otáčky jen velmi málo nad volnoběhem!!!). Vyjedou za město a potřebují zrychlit. Jenže podřadit o dva stupně (do otáček kolem 2000 rpm) jsou líní, prostě jen přidají plyn a "won to ten dýzl přece zvládne". Jo, "dýzl to zvládne", ale ostatní části hnacího agregátu, především právě spojka a převodovka, už to nezvládnou. Jednou ano, desetkrát taky, možná i stokrát, ale určitě ne v případě, že tak jezdíš neustále.
Mně motor nesmí na čtyřku a pětku pod 2000 otáček, pouze výjimečně pustím čtyřku na 1800 rpm, ale pouze po rovině a při potřebě zrychlit přidám plyn velmi jemně. Ostřejšího zrychlení využívám až nad 2500 rpm (tam už se můžeš stavět na hlavu a dvouhmotě se nestane nic).
Napsal: 23 úno 2009, 15:22
od Rybízek
Leon ARL 110 KW origo stav 147 tkm dostával ale co proto
Napsal: 23 úno 2009, 16:38
od macoo21
mne origo vydrzal 150000, dal som novy a ten uz po 30000 klepe ale dostaval riadne na .....

, skusim ho vyreklamovat a potom uz asi pojde jednohmota
Napsal: 23 úno 2009, 18:09
od marquee
Třeba na Fordech Transit rv.2000 se dvouhmoty měnili plošně jako servisní zásah za jednohmoty protože to nevydrželo někdy ani do první servisní prohlídky.