Ohřev na provozní teplotu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Ohřev na provozní teplotu

Příspěvek od Andre »

Tak když už je tady skoro každé téma zima vs. TDI, tak taky něco přidám. Dneska jsem jel poprvé delší trasu s Audi, bylo to ráno 22km do práce v -20ti a ručička teploměru se skoro ani nezvedla. Odpoledne bylo asi -8 a při cestě domu (je to víc do kopce) se nedostala ani na 60° :?
Tak by mě zajímalo, jestli máte stejnou zkušenost, nebo mám zítra mazat pro novej termostat.
kico
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 23 led 2006, 21:22
Bydliště: Slovensko,Brezno

Příspěvek od kico »

Ak ideš tých 20km po rovinke na 1500ot/min tak sa tomu velmi nechce.V meskej premánke sa to zohreje skôr.Mne pri -20C treba na zohriatie mimo mesta 15 km.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Dneska bylo -18°C a na 10km do práce jsem Koktu ohřál na 70°C. Na topení nastavená vnitřní cyrkulace. Než koupíš ten termostat, tak zkus jestli je hadice z chladiče studená(v tomto počasí ledová), pokud by byla i třeba vlažná, pravděpodobně termostat propouští a pak se to samozdřejmě hůř ohřívá. Nemusí to být nutně špatným termostatem, setkal jsem se s tím, že se prodávají termostaty, které mají malou odvzdušňovací dirku. Tyto nelze u Tdi (i D a TD)použít, protože i tak malá dirka způsobí, že se motory neúměrně dlouho zahřívají nebo při velkých mrazech nedosáhnou provozní teploty vůbec.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Mám tam přihřívaní chladícího okruhu, takže to topí relativně brzo (vlažný vzduch), ale na 90° bych to snad nedostal v tomto počasí vůbec.
kico
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 23 led 2006, 21:22
Bydliště: Slovensko,Brezno

Příspěvek od kico »

Mal som problém,že pri dlkšej jazde z kopca mi padala teplota.Pritom ráno sa auto hrialo normálne.Tak som tam narval nový termostat 189.-sk /PELIKAN/a teraz aj z kopca pri kúrení naplno,ručička ako prikutá-90 C.
Sharan 81kW
Uživatelský avatar
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Když jedu pomalu tak se mi taky nechce ohřát, ale když jsem ho protách tak tam 80° bylo za chvilku. :wink:
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Na volnoběh mi teplota jde pěkně dolů, ale když si vezmu kolik vzduchu tím výměníkem projde, tak se tomu vůbec nedivím. Jinak ohřát na 70-80 to je tak 10km určitě.
To Fantík: moc to radši neprotahuj, při -20 sůl už nezabírá, tak aby si někde ve škarpě neumrzl :D
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
radkin
Přispěvovatel
Příspěvky: 387
Registrován: 23 led 2006, 21:57
Bydliště: CZ - KV

Příspěvek od radkin »

ahoj já denně dojíždím cca 14km a v týhle sibiři se to ohřeje tak na 70st a to jedu max 90km/h (samá zatáčka) topí to tak po 8km klidný jízdy. Ale jinak celkově zahřívaní a doba začátku topení o oktávky mi přijde katastrofální. I ten blbej fiat punto (druhý auto) topí za chvilku.
radkin - Octavia CLHA
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

No uvědomte si, že v takovejhle mrazech se motor chladí taky přímo, takže pokud je k motoru nějaká díra, tak se motor vůbec nemusí ohřát.
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od travel242fx »

Jo stym topenim suhlasim je to katastrofa tak ze je to auto strednej kategorie a vzime tam ides umrznut ...stacila by jedna posrata elektricka spirala do kurenia co by iba zohrievala vzduch na topeni aby som nemusel mrznut tak do toho uz mohol VW zainvestovat 5Euro navic. :cry:
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Uživatelský avatar
Tupino
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Bydliště: skoro v asii :)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tupino »

taky bych byl s termostatem opatrnej,

ASV mam španělskej model, bez svíček a to se skoro ohřát nechce, v těchto mrazech tak 15km bez zaplýho topení a vyleze to na 70-80, se zaplým topením se motor bez zátěže vesele ochlazuje, v alpach běžně ze zcela zahřátýho motoru to po chvíli vrčení na volnoběch ochladím na 60st :o

ALH je se svíčkama a je to podobný :)

transpik PD se ohřívá líp, je to přece jenom krabica
V6 TDI 4M
Uživatelský avatar
Fazeey
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 22 led 2006, 23:16

Příspěvek od Fazeey »

Andre: dělá mi uplně to samý, někdy se stěží dostane na 70, když brzdim a auto se zhoupne tak to ještě klesne.. ale sleduju kanál 51 na klimatroniku a tam to ukazuje normál - tedy stoupá to do 90ti stupňů a tam to zůstane.. kua neska když sem nastartoval a oškrabával okno tak sem tam měl 17 :?
530d .. DP renegade
Uživatelský avatar
martex
Přispěvovatel
Příspěvky: 387
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Bydliště: PRAHA

Příspěvek od martex »

přesně jak píšete - ta teplota jde v tomhle počasí dost pomalu nahoru (kort když je puštěný topení naplno), ale musím zaklepat jakmile tam mám 90st tak je ručička jak přikovaná. docela zajímavě to maj dělaný Lupa ty maj uvnitř ještě el.vložku. něco jako nezávislé el.topení.
MARTEX ALH upgrade ASV + special switcher ECU 115/157PS - zlatá kára
BXE paštika
powered by CHF
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Hm... tak dneska jsem se skoro vůbec neohřál, po 20ti km se ručička teploměru hla tak 1mm nahoru, odpoledne jdu objednat termostat.
Fox-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 led 2006, 20:47

Příspěvek od Fox-CZ »

no me se to tky divne ohriva,leze teplota nahoru potom zase pada a hned zase vyleti a porad to nejak blbne..sahal jsem na hadice od chladice a studene,takze ze by cidlo ?ale vaq hlasi vse v poradku,tak nevim
Passat 2002 TDI96KW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“