Čištění VNT15 AHF

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

PEEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 14 zář 2006, 10:15
Bydliště: Košice, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PEEK »

Kovarrr píše:pises, ze jsi pouzival WD-40... pri vyssi teplote se mi stalo, ze se zapeklo, tak na to opatrne. Nebylo to na turbu, tam jsem ho radeji nepouzival.. misto toho jsem obcas pouzil teflon.
Myslím, že turbína pracuje pri takých teplotách, že to nemôže prežiť ani WD ani Teflon. Ja by som vsadil len na grafit, molyku alebo kovovo-práškové či keramické mazivá.
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 641
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

někde se tam něco maže? :?
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
PEEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 14 zář 2006, 10:15
Bydliště: Košice, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PEEK »

Ondras83 píše:někde se tam něco maže? :?
No, ak to turbo už určite nikdy nechceš rozoberať, tak netreba mazať nič.
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43

Příspěvek od Golf-GT »

PEEK píše:
Ondras83 píše:někde se tam něco maže? :?
No, ak to turbo už určite nikdy nechceš rozoberať, tak netreba mazať nič.
dosedací plochy a šrouby? :)
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

nič sa nikde nemaže. vyčistiť poskladať a jazdiť :D
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43

Příspěvek od Golf-GT »

Janosik93 píše:nič sa nikde nemaže. vyčistiť poskladať a jazdiť :D
nevím no, na traktorech se maže polovina věcí když se to má ještě sundávat :) turbo je taky z kovu a rezne
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
Kovarrr
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 05 lis 2008, 14:05
Bydliště: vychodni Cechy

Příspěvek od Kovarrr »

dle meho by se to z toho turba dost rychle vypalilo pri te teplote.. to jedine grafit. vazelinou, ale ani ta nevim jak dlouho by vydrzela:(
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43

Příspěvek od Golf-GT »

Kovarrr píše:dle meho by se to z toho turba dost rychle vypalilo pri te teplote.. to jedine grafit. vazelinou, ale ani ta nevim jak dlouho by vydrzela:(
to vyzkouším :)
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
PEEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 14 zář 2006, 10:15
Bydliště: Košice, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PEEK »

Golf-GT píše:
Kovarrr píše:dle meho by se to z toho turba dost rychle vypalilo pri te teplote.. to jedine grafit. vazelinou, ale ani ta nevim jak dlouho by vydrzela:(
to vyzkouším :)
No, ja som turbo rozoberal iba raz a bola to dosť fuška (uvoľňovací spray, ohrev plameňom, nekonečné poklepkávanie), práve kvôli tomu, že tie polovice boli do seba dosť "zarezlé" či spečené. Predáva sa vazelína s vysokým obsahom molyky (MoS2, molybden disulfit), na ktorej rovno píše, že slúži proti zadretiu závitov a iných styčných plôch, aj pri vysokých teplotách. Vazelína sa samozrejme spáli, ale molyka znáša teploty do 1200°C, takže tá vrstvička tuhého maziva medzi styčnými plochami zostane a mala by uľahčiť budúce rozoberanie. Grafit by mal vydržať ešte vyššie teploty. U mňa bol samozrejme po prvej jazde v motorovom priestore smrad a dym zo spálenej vazelíny, ale považoval som to za normálne, aj keď to vyzeralo hrozivo. Ako ľahko sa turbo rozoberá po tomto opatrení neviem a najradšej by som bol, keby som to ani nemusel skúšať (podkladal som 0.1mm). Zatiaľ šlape jak hodinky...
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Golf-GT píše:
Kovarrr píše:dle meho by se to z toho turba dost rychle vypalilo pri te teplote.. to jedine grafit. vazelinou, ale ani ta nevim jak dlouho by vydrzela:(
to vyzkouším :)
Na turbu se nic nemaže, pak se to akorat zapeče, vse je z žaruvzdorneho materialu. Při rozebíraní a skladaní bacha na lopatky at nakou neohnes, při zavíraní se to rado kříží. Pokud ti to po složení zacne hvízdat, je to znamka ohlej lopatky a časem odchod do věčnýh lovist. :)
Podkladat tak max.0,15mm pak už je velka mezera a auto od spodu netaha jak má. ;)
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43

Příspěvek od Golf-GT »

Zdeněk M píše:
Golf-GT píše:
Kovarrr píše:dle meho by se to z toho turba dost rychle vypalilo pri te teplote.. to jedine grafit. vazelinou, ale ani ta nevim jak dlouho by vydrzela:(
to vyzkouším :)
Na turbu se nic nemaže, pak se to akorat zapeče, vse je z žaruvzdorneho materialu. Při rozebíraní a skladaní bacha na lopatky at nakou neohnes, při zavíraní se to rado kříží. Pokud ti to po složení zacne hvízdat, je to znamka ohlej lopatky a časem odchod do věčnýh lovist. :)
Podkladat tak max.0,15mm pak už je velka mezera a auto od spodu netaha jak má. ;)
teď mě čeká vyčištění turba, nepadalo to do nouzáku, ale tlak byl pořád vyšší, tak jsem to nastartoval, a zkusil sem dát to táhlo nadoraz na červika, šlo to, ale už to nejde zpět :o nejak se to přestalo hýbat tk to nebude asi tou baňkou ale regulací :(

tak jsem to rozebral, uplně zasraný a zapečený :o
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43

Příspěvek od Golf-GT »

Zdeněk M píše:
Golf-GT píše:
Kovarrr píše:dle meho by se to z toho turba dost rychle vypalilo pri te teplote.. to jedine grafit. vazelinou, ale ani ta nevim jak dlouho by vydrzela:(
to vyzkouším :)
Na turbu se nic nemaže, pak se to akorat zapeče, vse je z žaruvzdorneho materialu. Při rozebíraní a skladaní bacha na lopatky at nakou neohnes, při zavíraní se to rado kříží. Pokud ti to po složení zacne hvízdat, je to znamka ohlej lopatky a časem odchod do věčnýh lovist. :)
Podkladat tak max.0,15mm pak už je velka mezera a auto od spodu netaha jak má. ;)
kde se to podkládá? není někde fotka? nebo se VA nepodkládá? jsem koukal podle fotek a oproti nvt 15 je turbo trochu odlišné
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Golf-GT píše:
Zdeněk M píše:
Golf-GT píše: to vyzkouším :)
Na turbu se nic nemaže, pak se to akorat zapeče, vse je z žaruvzdorneho materialu. Při rozebíraní a skladaní bacha na lopatky at nakou neohnes, při zavíraní se to rado kříží. Pokud ti to po složení zacne hvízdat, je to znamka ohlej lopatky a časem odchod do věčnýh lovist. :)
Podkladat tak max.0,15mm pak už je velka mezera a auto od spodu netaha jak má. ;)
kde se to podkládá? není někde fotka? nebo se VA nepodkládá? jsem koukal podle fotek a oproti nvt 15 je turbo trochu odlišné
To je dobrý zjistění, na teh fotkah je VNT 15, to ma 9 lopatek, V a VA maji po 11lopatah. Aspon se nemusis trapit stim kroužkem, na 11 lopate se neda otocit na 9 lopatě jo. podklada se to tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 956#326956 zvetsis tu mezírku pro lopatky, bud podložkou nebo delsím valeckem. ;)
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43

Příspěvek od Golf-GT »

Zdeněk M píše:
Golf-GT píše:
Zdeněk M píše: Na turbu se nic nemaže, pak se to akorat zapeče, vse je z žaruvzdorneho materialu. Při rozebíraní a skladaní bacha na lopatky at nakou neohnes, při zavíraní se to rado kříží. Pokud ti to po složení zacne hvízdat, je to znamka ohlej lopatky a časem odchod do věčnýh lovist. :)
Podkladat tak max.0,15mm pak už je velka mezera a auto od spodu netaha jak má. ;)
kde se to podkládá? není někde fotka? nebo se VA nepodkládá? jsem koukal podle fotek a oproti nvt 15 je turbo trochu odlišné
To je dobrý zjistění, na teh fotkah je VNT 15, to ma 9 lopatek, V a VA maji po 11lopatah. Aspon se nemusis trapit stim kroužkem, na 11 lopate se neda otocit na 9 lopatě jo. podklada se to tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 956#326956 zvetsis tu mezírku pro lopatky, bud podložkou nebo delsím valeckem. ;)
zbrousím lopatky o kousek (LOL)
jj víc lopatek, ale taky má zajištění na jednu polohu, jak se to zajišťuje na NVT15? u VA je kolík ale tady nic nevidím :o
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Golf-GT píše:
Zdeněk M píše:
Golf-GT píše: kde se to podkládá? není někde fotka? nebo se VA nepodkládá? jsem koukal podle fotek a oproti nvt 15 je turbo trochu odlišné
To je dobrý zjistění, na teh fotkah je VNT 15, to ma 9 lopatek, V a VA maji po 11lopatah. Aspon se nemusis trapit stim kroužkem, na 11 lopate se neda otocit na 9 lopatě jo. podklada se to tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 956#326956 zvetsis tu mezírku pro lopatky, bud podložkou nebo delsím valeckem. ;)
zbrousím lopatky o kousek (LOL)
jj víc lopatek, ale taky má zajištění na jednu polohu, jak se to zajišťuje na NVT15? u VA je kolík ale tady nic nevidím :o
Uplně stějně, je tam taky kolik, nekdy zustane v tej druhý pulce, když to rozpulís.
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“