VM motori

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
petrsk
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 25 črc 2007, 20:05
Bydliště: Usti nad labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrsk »

to,co si tu prave napsal je presne obracene.cim strmnejsi je ten kuzel,tim dava vic nafty.
Rover 825 TD, 89kW @ 110kW
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

suhlas je to opacne (spicka kuzela smeruje dole) mate niekto navod, alebo aspon postup ako toto nastavit, aspon ktorym smerom sa uberat ak to je len pokus+omyl
- kedy tym kuzelom otacat a kedy ho znizovat/zvysovat tou matkou pod zaslepkou
- kedy menit predpetie tej pruziny ktora tlaci oproti membrane
- to vsetko podla spravania sa motora (farba dymu, klepanie, slaby tah a pod)
- ako sa da zistit ci ma malo alebo prilis vela nafty v danych otackach?
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

mám tu videjko, kde je vidět moje alfa, jak skonala

http://www.youtube.com/watch?v=GbZ10lsNUak

verdikt:
ve spalovacím prostoru dvou válců byl olej, takže asi se tam nějak dostával skrz sání, protože sací ventily jsou od oleje i na zbívajíchí hlavách.

dále se utavily dvě žhavičky, které zničily předkomůrku a krom toho že se rozmázli po dnu pístu a hlavě se také nalepily na stěnu válce :(
+ prdla nějaká hlava a tlak šel do vody, kde prdla nejtlustčí hadice

to je asi zbla vše


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Teda Milo 75, Vy jim dáváte pánové, že se bude takhle Alfa točit a kouřit z gum, to bych nečekal, ta červená nehulila, to byl V6? To by jste mě spraskali s mým 2.0 i.e. /116 HP/ v AR 90..Jen pro zajímavost, co na to převodovky a nepřesné řazení? Než jsem to odstavil, chtěl jsem si udělat silný dekl pod šaltpáku z anticora s vyřezanými drahami pro rychlosti jako to má Ferrari..Žena mi s tím odmítala jezdit, nemohla najít kvalty, věčně řadila místo 3-5 ku..Bylo to i nebezpečné v kalupu, když jsem se s někým honil /nejlepší byla 2 třída silnice se zatáčkami a padáky/nebyl jsem si jistý, co tam prdnu.. Jinak u toho motoru selhalo asi Turbo a bylo tam dost teplo, že se upálily žhavičky.. Patrně to trochu na olej jezdilo delší dobu, ne? Je radost pozorovat pravé AR v takové kondici, já bych ale neměl to srdce je tak dusit.. :)
A ty šály na té ojnici už taky měly něco za sebou, že koukala červená..
nepropadat panice...
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

:D
ta červená byla 2,0TS se zavzdušněným ovládáním spojky- řadil přes zuby :)

třeba mojí převodovku jsme zgenerálkoval a řadící mechanismus je nový, takže s řazením nemám problém, dost často je chyba přímo na kulise, kde se na ní napojuje táhlo k převodovce, kde je užužlaný šroub.


a kdyby ses někdy přijel podívat na takovejhle sraz (Kámen u Pelhřimova)
tak by ti tu tvou krásku každý obdivoval, znám jen pár lidí co mají 90ku a ta jim stojí jen doma, na srazech není vidět žádná :(

ohledně turba:
zrepasované turbo z A6
hned po namontování začal prosakovat olej z výfukovky- špatný odtok oleje- malý průměr- původnímu turbu z A6 to nevadilo
po druhém namontování , kdy ho rozebrali vyčistily a odzkoušeli, mi unikaly spaliny z obalu výfukovky, takže znovu do turbocaru a přetěsnit
dál už sem dal správný průměr odpadní trubky a s turbem problém nebyl

ted po destrukci motoru se točí, ale když na něj zatlačím dozadu, tak mám pocit, že se zadrhává :(

skoro to vypadá, že přes turbo šel olej do spalovacího prostoru, ještě se podívám jestli je "napuštěn" intercooler

mno vyndám ty dva písty mrknu na ně a na šály a pak se uvidí, jestli raději nezačnu opravovat 75ku V6
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No, já bych řekl, že 2,0 Twin Spark u AR 75 jede pekelně, lépe než můj Bosch Motronic, ale spotřeba je nesrovnatelná...Motronic mě v tomhle potěšil , známý kroutili hlavou, že mám AR a že mě to sežere a přitom jejich Žigulík žral víc... :)
nepropadat panice...
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

2,0TS je dle mého nej motorizace v 75tce, má to lehčí kardan, poloosy, samosvor a jede to jako z praku, pak už V6, ale to už je jen o zvuku motoru

známí v má 2,0Ts ve 155tce a jezdí za 6,5 :)
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ale to je již jiná než v 75 ce. To má základ ve Fiatu, litinový blok, ne? V transaxle Alfách je motor vycházející z celohliníkového motoru z 50. let s řetězem a hydraulickým natáčením sací vačky.. Je stejně paradox, že tak starý motor různých objemů vydržel ve výrobě tak dlouho..Já než jsem ji koupil, jsem prohlížel prospekty a měl jsem za to, že udaje, že tenhle motor s Motronicem má spotřebu 6,2 při 90km/h je překlep..Teď jezdím stejnou trasu s Bravem 1,6 16V a žere mi to víc než s ARomeo..Ale stejně, třešničkou na dortu v Alfách z těchto let je GTV v V6 3000ccm, motor vyhlášený jako nejlepší...Kdysi jsem to opravoval dovozci, tak jsem ho "užíval", nebyl o to zájem a dal by mi ho za dobrou cenu a já idiot neměl prachy nazbyt a spotřeba mne děsila...To je ta pravá ARomeo... :)
nepropadat panice...
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

ne je to stejný motor, má akorát kratší písty a trochu jinak dělanou hlavu do předohrabu

jinak GTV6 je opravdu jedno z nej auta, ale nelíbí se mi plasták, takže sem pořídil alfettu :)


Obrázek
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ta je taky krásná a pochopitelně auto musí mít chrom nárazník jako motorka dráty v kolech... :)
nepropadat panice...
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

hosi viete poradit pod akym cca tlakom sa ma zacat otvarat klapka na vyfuku (wastegate) nikde neviem najst nejaku hodnotu....

a da sa ten tlak na VM vobec nastavit? lebo ako tou tyckou na turbe tocim a tocim, akosi stale mi chyba 3-4mm, aby sadla do oka tej klapky poradite?
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

cca 0,8bar se otvírá, tyčkou můžeš točit jak chceš a tlak turba nezvýšíš, musíš přidat na naftě, co je to za motor?? a jaké má čerpadlo??
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

No ja ten tlak chcem naopak znizit sa mi zda ze turbo moc tlaci, cize ide ta wastegate nastavit? Je vi vnutri toho tlakoveho motora zavit? Na vela turbach to ide nastavit, da sa to aj na 2.5 td (cherokee, s IHI turbom) je to mechanika, cerpadlo nems s turbom nic
petrsk
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 25 črc 2007, 20:05
Bydliště: Usti nad labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrsk »

nahore pises,ze se ti waste nezavira a turbo tlaci moc?pekna blbost.kdyz je otevreny,prave turbo netlaci.Nevim ,co s tim spekulujes?co chces aby to extremne kourilo?Kazdej potrebuje davat vic vzduchu a ty delas vsechno naopak
Rover 825 TD, 89kW @ 110kW
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

Hele neviem kde citas ze mi wastegate nezavira, ale to je jedno... ako to ide nastavit?
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“