VM motori
Moderátoři: šulda, Moderátoři
suhlas je to opacne (spicka kuzela smeruje dole) mate niekto navod, alebo aspon postup ako toto nastavit, aspon ktorym smerom sa uberat ak to je len pokus+omyl
- kedy tym kuzelom otacat a kedy ho znizovat/zvysovat tou matkou pod zaslepkou
- kedy menit predpetie tej pruziny ktora tlaci oproti membrane
- to vsetko podla spravania sa motora (farba dymu, klepanie, slaby tah a pod)
- ako sa da zistit ci ma malo alebo prilis vela nafty v danych otackach?
- kedy tym kuzelom otacat a kedy ho znizovat/zvysovat tou matkou pod zaslepkou
- kedy menit predpetie tej pruziny ktora tlaci oproti membrane
- to vsetko podla spravania sa motora (farba dymu, klepanie, slaby tah a pod)
- ako sa da zistit ci ma malo alebo prilis vela nafty v danych otackach?
mám tu videjko, kde je vidět moje alfa, jak skonala
http://www.youtube.com/watch?v=GbZ10lsNUak
verdikt:
ve spalovacím prostoru dvou válců byl olej, takže asi se tam nějak dostával skrz sání, protože sací ventily jsou od oleje i na zbívajíchí hlavách.
dále se utavily dvě žhavičky, které zničily předkomůrku a krom toho že se rozmázli po dnu pístu a hlavě se také nalepily na stěnu válce
+ prdla nějaká hlava a tlak šel do vody, kde prdla nejtlustčí hadice
to je asi zbla vše
http://www.youtube.com/watch?v=GbZ10lsNUak
verdikt:
ve spalovacím prostoru dvou válců byl olej, takže asi se tam nějak dostával skrz sání, protože sací ventily jsou od oleje i na zbívajíchí hlavách.
dále se utavily dvě žhavičky, které zničily předkomůrku a krom toho že se rozmázli po dnu pístu a hlavě se také nalepily na stěnu válce
+ prdla nějaká hlava a tlak šel do vody, kde prdla nejtlustčí hadice
to je asi zbla vše
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
Teda Milo 75, Vy jim dáváte pánové, že se bude takhle Alfa točit a kouřit z gum, to bych nečekal, ta červená nehulila, to byl V6? To by jste mě spraskali s mým 2.0 i.e. /116 HP/ v AR 90..Jen pro zajímavost, co na to převodovky a nepřesné řazení? Než jsem to odstavil, chtěl jsem si udělat silný dekl pod šaltpáku z anticora s vyřezanými drahami pro rychlosti jako to má Ferrari..Žena mi s tím odmítala jezdit, nemohla najít kvalty, věčně řadila místo 3-5 ku..Bylo to i nebezpečné v kalupu, když jsem se s někým honil /nejlepší byla 2 třída silnice se zatáčkami a padáky/nebyl jsem si jistý, co tam prdnu.. Jinak u toho motoru selhalo asi Turbo a bylo tam dost teplo, že se upálily žhavičky.. Patrně to trochu na olej jezdilo delší dobu, ne? Je radost pozorovat pravé AR v takové kondici, já bych ale neměl to srdce je tak dusit..
A ty šály na té ojnici už taky měly něco za sebou, že koukala červená..
A ty šály na té ojnici už taky měly něco za sebou, že koukala červená..
nepropadat panice...
ta červená byla 2,0TS se zavzdušněným ovládáním spojky- řadil přes zuby
třeba mojí převodovku jsme zgenerálkoval a řadící mechanismus je nový, takže s řazením nemám problém, dost často je chyba přímo na kulise, kde se na ní napojuje táhlo k převodovce, kde je užužlaný šroub.
a kdyby ses někdy přijel podívat na takovejhle sraz (Kámen u Pelhřimova)
tak by ti tu tvou krásku každý obdivoval, znám jen pár lidí co mají 90ku a ta jim stojí jen doma, na srazech není vidět žádná
ohledně turba:
zrepasované turbo z A6
hned po namontování začal prosakovat olej z výfukovky- špatný odtok oleje- malý průměr- původnímu turbu z A6 to nevadilo
po druhém namontování , kdy ho rozebrali vyčistily a odzkoušeli, mi unikaly spaliny z obalu výfukovky, takže znovu do turbocaru a přetěsnit
dál už sem dal správný průměr odpadní trubky a s turbem problém nebyl
ted po destrukci motoru se točí, ale když na něj zatlačím dozadu, tak mám pocit, že se zadrhává
skoro to vypadá, že přes turbo šel olej do spalovacího prostoru, ještě se podívám jestli je "napuštěn" intercooler
mno vyndám ty dva písty mrknu na ně a na šály a pak se uvidí, jestli raději nezačnu opravovat 75ku V6
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
Ale to je již jiná než v 75 ce. To má základ ve Fiatu, litinový blok, ne? V transaxle Alfách je motor vycházející z celohliníkového motoru z 50. let s řetězem a hydraulickým natáčením sací vačky.. Je stejně paradox, že tak starý motor různých objemů vydržel ve výrobě tak dlouho..Já než jsem ji koupil, jsem prohlížel prospekty a měl jsem za to, že udaje, že tenhle motor s Motronicem má spotřebu 6,2 při 90km/h je překlep..Teď jezdím stejnou trasu s Bravem 1,6 16V a žere mi to víc než s ARomeo..Ale stejně, třešničkou na dortu v Alfách z těchto let je GTV v V6 3000ccm, motor vyhlášený jako nejlepší...Kdysi jsem to opravoval dovozci, tak jsem ho "užíval", nebyl o to zájem a dal by mi ho za dobrou cenu a já idiot neměl prachy nazbyt a spotřeba mne děsila...To je ta pravá ARomeo...
nepropadat panice...