Jaký zvolit výkon tepelného výměníku?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Jaký zvolit výkon tepelného výměníku?

Příspěvek od waqw »

Zdravím, chci si postavit dvounádržovku (R clio, čerpadlo bosch..) a tak se poohlížím po nějakém tep. výměníku olej voda. Myslíte že by stačil tade tenhe
http://automotive.europecon.net/index.p ... &Itemid=57 ?
Má 1,5Kw je dost nebo to málo? Případne od Secespol LA 14 - 10desek?Podotýkám, že to chci využívat převážně od jara do podzimu protože jezídm většinou krátké tratě.. Časem bych chtěl ještě doplnit o el. ohřev.
Jaké výměníky máte v autech Vy? Díky Tom...
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

No já mám před čerpadlem ten kombinovaný (za 4000,-) a pak ještě před filtrem ten alu 2kW (za 2550,-). Pak jsem dal ještě jeden alu 2kW za nádž kde místo vody jsem zavedl horkou zpátečku (která má až 60°C). Měřil jsem teploty a naměřil jsem:
olej v nádrži - 20°C
olej za prvním výměníkem - 29°C
olej za druhým výměníkem - 59°C
olej za třetím výměníkem - 85°C

Hodnoty se samozřejmě mění v závislosti na ujetých kilometrech.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:54, celkem upraveno 1 x.
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

No la 14 - 20 desek stojí nějakých 2200+ dph :(
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

;) LA 14 s 10 ti deskami neni málo a stačí, pokud máš "šlusnutou" zpětnou větev od čerpadla ( a pochopitelně i vyřešený samoodvzdušňování" např. tím OVERTROPem nebo jak se to jmenuje ). Pokud to tak neni, pak potřebuješ ten LA ... s 20 ti deskama . Počítal jsem to horem dolem, maj na webu i prográmek na výpočet parametrů, když znáš teplotu apod. medií ...... summa summarum Ti 20-ti deskovej stačí, pokud má auto spotřebu v průměru do 11 - 12 l na sto km. Takže vpoho .
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

Auto má spotřebu cca 5litrů:-) - nevíš jaký má ten LA 14 - 10 desek výkon a kolik stojí? Spátečku šluslou neplánujuju, ale zase jsem to chtěl využívat jenom od jara do podzimu takže by to snad mohlo stačit. Většinou jezdím krátké tratě (do práce cca 7km) tak v zimě se to stejně nestačí ani zahřát...
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“