Stránka 1 z 1

Indukční ohřev

Napsal: 29 srp 2006, 19:04
od Shark
Někdo tu na fóru informoval o návodu na indukční ohřev. http://people.freenet.de/csack/ možná bych do toho šel ,ale bude výhodnější vyrobit to ve větším množství.....Olejáři mrkněte na to....zkusím to nechat přeložit a udělám předběžnou kalkulaci....Pokud by byl zájem tak to zrealizuji....Dejte vědět...... 8) .

Napsal: 29 srp 2006, 21:07
od paty
moc složité žhavicí svíčka stačí (noteeth)

Napsal: 29 srp 2006, 22:17
od DIESELRINTINTIN
A kde jí máš danou??

Já mám zatím předehřev základní před čerpadlem.

Možná bych zvažoval i el. předehřev, tak jestli máš zkušenosti, prosím poraď.

Dík Petr

ů

Napsal: 29 srp 2006, 22:17
od radluk
(hm)

Napsal: 30 srp 2006, 05:04
od Kuba
Tu stránku znám. Potíž je v tom, že v zimě, když mrzne, jsou tepelný ztráty promrzlejch dílů mototu - tedy i vstřikovačů spojenejch s prochladlou hlavou motoru - obrovský. Indukční vyhřívání vstřikovačů má oproti tomu jen maličkej výkon a nestačí tyhle ztráty pokrýt. Přírustek tepla na vstřikovači vytvořenej indukcí tak z velký části zas "uteče" do okolí (vstřikovač nejde "zaizolovat" ) a promrzlou hlavou válců. Možná by vše vyřešilo ohřívat každej vstřikovač při promrzlym motoru tepelnym výkonem tak kolem 300 - 400 W, ale kde to vzít ? (noteeth)

Napsal: 31 srp 2006, 21:53
od Radim205D
Kuba píše: 300 - 400 W, ale kde to vzít ? (noteeth)
Jednoduseee ..... (noteeth)
Obrázek

.

Napsal: 06 zář 2006, 20:59
od radluk
(LOL)

Napsal: 06 zář 2006, 21:37
od bobyd
radime chces rict zes misto 205 poridil golfa no to mne zajima doufam ze ti to bude fungovat vice nezli dobre pohlizim se podbnym smerem pro male auto

Napsal: 07 zář 2006, 17:58
od dvorky1
zdarec, tak jsem po další výměně čerpadla :x už to má zmáklý skoro za půl hodky:-). Dal jsem tam provizorne Lucase bez turba a po ujetí cca 150 km se opět zadřel. Škoda zrovna jsem byl na cestě pro čerpadlo z Golfa 1,6 TD, tak jsem musel cálnout zaodvoz a pak odtah. No ale čerpadlo jsem dovezl. Sice to mělo být původně 1,9 TD, ale pak z toho vzniklo jen 1,6. Trošku jsem musel iprovizovat když jsem ho napasovával na Escorta, ale je tam. U Golfa je zřejmě štelování na horní úvrať u jynýho válce pokud jsem porovnával orig. řemenici podle rysky, tak jsem to musel trošku proměřit a nastavit jinak. No povedlo se na poprvé. Konečně to staruje, drží volnoběh a i celkem slušně jede.Nechánm to do zimy a pak seženu z 1,9 TD a to pak budou grády. Jinak co se týče předehřevu rozebíral jsem starýho Bosche a jak je taková zátka přímo mezy vyýstupama na tlakový potrubí. Je to šroub, kterej je jen třístranej. Uprostřed je druhej. Nevím jaký účel plní, ale přemýšlel jsem co místo toho šroubu uprostřed namontovat žhavící svíčku. Musel by se krapet upravit závit a nebo to nějk pořešit. Ohříval by se pak olej přímo v čerpadle, ale chtělo by to omezit výkon tý žhavičky aby nešla do ruda aby se tam nevytvářeli nějaký nečistoty nebo něco co by mohlo pošodit čerpadlo. Já už jich ve Fordu vystřídal 5 :-) jsem celkem šikovnej ale trochu nezmar. S tou žhaviškou to odzkouším. Nejprv udělám pokus jak se chová olej v přímým kontaktu se žhavičkou jestli se vytváří nějaký pevný částice nebo ne.

Napsal: 07 zář 2006, 21:43
od bobyd
no prave okolo tohodle sroubu mi to zacalo chcat rikas 5 cerpadlo cim to ze ti jich tolik odeslo? koukal jsi do nich? docela by mne zajimalo proc na co si dat bacha (LOL)

Napsal: 08 zář 2006, 06:06
od Csala
dvorky1 píše:zdarec, tak jsem po další výměně čerpadla :x už to má zmáklý skoro za půl hodky:-). Dal jsem tam provizorne Lucase bez turba a po ujetí cca 150 km se opět zadřel. Škoda zrovna jsem byl na cestě pro čerpadlo z Golfa 1,6 TD, tak jsem musel cálnout zaodvoz a pak odtah. No ale čerpadlo jsem dovezl. Sice to mělo být původně 1,9 TD, ale pak z toho vzniklo jen 1,6. Trošku jsem musel iprovizovat když jsem ho napasovával na Escorta, ale je tam. U Golfa je zřejmě štelování na horní úvrať u jynýho válce pokud jsem porovnával orig. řemenici podle rysky, tak jsem to musel trošku proměřit a nastavit jinak. No povedlo se na poprvé. Konečně to staruje, drží volnoběh a i celkem slušně jede.Nechánm to do zimy a pak seženu z 1,9 TD a to pak budou grády. Jinak co se týče předehřevu rozebíral jsem starýho Bosche a jak je taková zátka přímo mezy vyýstupama na tlakový potrubí. Je to šroub, kterej je jen třístranej. Uprostřed je druhej. Nevím jaký účel plní, ale přemýšlel jsem co místo toho šroubu uprostřed namontovat žhavící svíčku. Musel by se krapet upravit závit a nebo to nějk pořešit. Ohříval by se pak olej přímo v čerpadle, ale chtělo by to omezit výkon tý žhavičky aby nešla do ruda aby se tam nevytvářeli nějaký nečistoty nebo něco co by mohlo pošodit čerpadlo. Já už jich ve Fordu vystřídal 5 :-) jsem celkem šikovnej ale trochu nezmar. S tou žhaviškou to odzkouším. Nejprv udělám pokus jak se chová olej v přímým kontaktu se žhavičkou jestli se vytváří nějaký pevný částice nebo ne.
Co tak pouzit zhavicku na 24V?

Napsal: 09 zář 2006, 21:23
od Kubrt
Když se tady mluví o žhavičce na 24V, nemáte tuchu, kdo ji má skladem? Není typická a těžko se shání, rozhodně není běžně k mání. Potěšila by mne se závitem 12x1,25, jako klasika na 12V :) A jasně že za ni nechci dát majlant, takže neměla by to být Beru, Bosch a spol. Chystám předehřev jako poslední článek před čerpadlem a nechci tam dát tu 12V :(

Napsal: 28 led 2007, 11:18
od SLÁDEK
A co zapojit dvě hžavičky 12V za sebou - takže na každou pak zbyde 6V?
Takhle jsem měl udělaný topení v teráriu - potřeboval jsem jen topit a ne svítit, takže jsem dal normálně dvě žárovky na 230V za sebe - ty se potom jen trochu nahžavily a jen topily.