Ventil N75 a můj věčný kámoš "nouzák"

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

davidecek11
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 dub 2009, 23:17
Bydliště: Dačice

Ventil N75 a můj věčný kámoš "nouzák"

Příspěvek od davidecek11 »

Čau lidi, nevíte kolik voltů má jít na ten ventil N75? Pašík mi pořád padá do nouzáku a v servise mi řekli, když ho napíchli na Vag, že ten ventil je KO. Tak jsem si ho koupil a vyměnil je to stále to same. Když jsem to měřil, tak jsem tam měl cca 5,5 V, což si myslím, že je to pěkná chujovina. Porovnával jsem to s octávkou a tý tam protýká voltů daleko víc. Proměřoval jsem i kabel je OK, tak málo voltů už jde z řídící jednotky (že by mi tam něco umřelo?).Help!! Mám 1.9 TDi, 66kw (LOL) (LOL)
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

to co leze do N75 nezmeras len tak, je to riadene cez PWM cize bez osciloskopu nemas sancu...pokial mas novy N75 a pada do nudzaku mozno je na cas vycistit turbo alebo pozret vo VAGu ake chyby ti vyhadzuje
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
norok86
Přispěvovatel
Příspěvky: 553
Registrován: 13 led 2009, 15:09
Bydliště: usti nad labem

Re: Ventil N75 a můj věčný kámoš "nouzák"

Příspěvek od norok86 »

davidecek11 píše:Čau lidi, nevíte kolik voltů má jít na ten ventil N75? Pašík mi pořád padá do nouzáku a v servise mi řekli, když ho napíchli na Vag, že ten ventil je KO. Tak jsem si ho koupil a vyměnil je to stále to same. Když jsem to měřil, tak jsem tam měl cca 5,5 V, což si myslím, že je to pěkná chujovina. Porovnával jsem to s octávkou a tý tam protýká voltů daleko víc. Proměřoval jsem i kabel je OK, tak málo voltů už jde z řídící jednotky (že by mi tam něco umřelo?).Help!! Mám 1.9 TDi, 66kw (LOL) (LOL)
Typ motoru? Obtok nebo variabilni turbo?
davidecek11
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 dub 2009, 23:17
Bydliště: Dačice

Příspěvek od davidecek11 »

typ motoru mám AHU. Chybu to hází č. 575,což je klasická závad týkajících se mnaha komponentů. Při kontrole dílčích členů Vagem, tento ventil nereagoval.No, moc elektrice nerozumím, ale 5,5V cívku která je na 12V nesepne. Octávka se stejným motorem i výkonem osazená i stejnýmy komponenty musí fungovat uplně stejně, nemýlím li se, co? A on tam má napětí cca 8,5V, a pro to, aby se sepnul tak se toto napětí krátkodobě zvýší, ale to obyčejný měřák nezaznamená. Mohl by jste prosím někdo skusit, si změřit napětí k tomuto ventilu? Prosím,prosím.
Pro upřesnění mi motor padá do nouzáko po dosažení rychlosti kolem100km, a je jedno zda jedu na 5ku, nebo na 4ku.nebo na 3ku
norok86
Přispěvovatel
Příspěvky: 553
Registrován: 13 led 2009, 15:09
Bydliště: usti nad labem

Příspěvek od norok86 »

Udelej log tu mas navod http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=8825 a nahraj ho treba na leteckou postu a nekdo kdo se vnich vyzna to zkoukne a rekne ti jestli ti to spravne reguluje, nebo co je spatne.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

naloguj i kanál 10 nebo jen mrkni jakej je tam atmosferickej tlak, když odejde to čidlo, padá to do nouzáku taky, i když vše ostatní je ok
davidecek11
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 dub 2009, 23:17
Bydliště: Dačice

Příspěvek od davidecek11 »

To nebude hned tak zase takovej fofr, nikdo z mojich kámošů Vag nemá a do servisu, to je peněz. Zkoušel jste někdo měřit napětí na ten ventil. Kvůli tý porušený kabeláži se taky mohlo něco odkouřit v řídící jednotce, ne? Jelokož už z ní leze tak málo voltů.Nebo to napětí může ovládat jště něco jiného před řídicí jednotkou?
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

To nejde pustit akční členy a když má cvakat n75, tak měřit volty? Tam to přece obyč měřák musí stihnout, ne?
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

davidecek11 píše:To nebude hned tak zase takovej fofr, nikdo z mojich kámošů Vag nemá a do servisu, to je peněz. Zkoušel jste někdo měřit napětí na ten ventil. Kvůli tý porušený kabeláži se taky mohlo něco odkouřit v řídící jednotce, ne? Jelokož už z ní leze tak málo voltů.Nebo to napětí může ovládat jště něco jiného před řídicí jednotkou?
dopiš si od kud jsi , třeba je někdo v okolí s vagem kdo by ti pomohl
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
davidecek11
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 dub 2009, 23:17
Bydliště: Dačice

Příspěvek od davidecek11 »

To by třeba šlo, ale ty akční členy mi zkoušely v servise, ja sám ne. Ty volty jsem zkoušel měřit ted bez Vagu a porovnával jsem to s kámošovou octávkou. :?
Dozbec
Přispěvovatel
Příspěvky: 860
Registrován: 25 bře 2008, 10:40
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dozbec »

a co zkusit kdyz neni vag anic prohodit N75 a ventilkem ktery ovlada EGR ten je sice pomalejsi ale na test by to mohlo stacit
Octavia combi 2FL 2.0TDI 103Kw
Fabia Greenline 1.2TDI
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

Pája 19 píše:To nejde pustit akční členy a když má cvakat n75, tak měřit volty? Tam to přece obyč měřák musí stihnout, ne?
pri akcnych clenoch by to malo zapinat (12V) a vypinat (0V) bez regulacie, za normalnej prevadzky je to PWM cize nameras iba spicku ktoru je schopny zachytit merak ale plne napatie urcite nie (napr. pri 20% regulaci je pomer 20% zapnute a 80% vypnute a toto sa opakuje frekvenciou radovo kHz).
Najjednoduchsi sposob su bud akcne cleny a pocuvat ventil alebo namiesto ventilu tam kopnut 2W ziarovku, pri akcnych clenoch ju bude zapinat/vypinat a pri regulacii sa jej bude menit jas :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
davidecek11
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 dub 2009, 23:17
Bydliště: Dačice

Příspěvek od davidecek11 »

to že ventil provádí i regulaci to mě vůbec nenapadlo. S tou žárovkou je dobrej nápad. Beru to že s měřákem určitě nezměřím všechno, ale určitý pokles a nárůst voltů jsem zaznamenal ( 7,5V až 8,9V) popřípadně i při rychlém sešlápnutí pedálu i cvakání tohoto ventilu - to vše se dělo u octávky se stejným motorem. Ale u mýho pašíka zde bylo konstantních 5,5V ať se dělo, co se dělo. A to si myslím, že nejni v pořádku, co? (hm)
Lucinka
Přispěvovatel
Příspěvky: 147
Registrován: 25 zář 2009, 20:21

Příspěvek od Lucinka »

Ahoj klucí, chtěl jsem se jen zeptat na problém , který potkal mého kámoše. Koupil si O1, 81 Kw, r.v.1999, než přijel z bazaru, tak mi volal, že auto netáhne jak má :-). Jel samozřejmě v nouzáku, na Vagu mi to napsalo reg. odchylku a po projetí mu turbo tlačilo na 2600. Myslím si ,že je to N75, protože na testu ak.členů není slyšet jeho cvakání. Jen mě zaráží, že ten ventil co je vedle( s bílou čepičkou) je stejný jako N75 i číslama. Nevím jestli to tak může být zapojené. Koukal jsem, že N75 je označený jako 1J0 906627 a ten vedle by měl mít na konci A. Ale on tam má 2 černé. Tak ted nevím jestli mu mam koupit oba nové(černý a bílý) nebo jen N75. Nesetkal jste se stím někdo? Díky za radu.
Škoda Fabia kombi 2004, 96Kw chip, Fiat Ducato 2.3JTD 88KW 2008, Galloper 2.5 TD 73KW
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

Lucinka píše:Ahoj klucí, chtěl jsem se jen zeptat na problém , který potkal mého kámoše. Koupil si O1, 81 Kw, r.v.1999, než přijel z bazaru, tak mi volal, že auto netáhne jak má :-). Jel samozřejmě v nouzáku, na Vagu mi to napsalo reg. odchylku a po projetí mu turbo tlačilo na 2600. Myslím si ,že je to N75, protože na testu ak.členů není slyšet jeho cvakání. Jen mě zaráží, že ten ventil co je vedle( s bílou čepičkou) je stejný jako N75 i číslama. Nevím jestli to tak může být zapojené. Koukal jsem, že N75 je označený jako 1J0 906627 a ten vedle by měl mít na konci A. Ale on tam má 2 černé. Tak ted nevím jestli mu mam koupit oba nové(černý a bílý) nebo jen N75. Nesetkal jste se stím někdo? Díky za radu.

než něco zbytečně měnit, tak bych zkusil jak chodí regulace na turbu, při vyplém motoru, nesmí drhnout. pravděpodobně to bude turbo na vyčištění
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“