Stránka 1 z 2

Felicie 1,3MPI jde na dva

Napsal: 06 kvě 2009, 10:24
od Power156
Ahoj, řeším problém, MPIčko mi jde na dva válce, a to 1 a 2 jdou, ale 3 a 4 nejdou ani se nechytnou, jiskru dáva, tlak paliva 3bar vstřiky ok, prohozeny beze změny, lišta vyndaná a pri startu dávkuje . lámu si s tim hlavu a nevim co s tim

Napsal: 06 kvě 2009, 10:44
od Marek77
Těsnění pod hlavou, téměř stoprocentně.

Změř kompresi.


Pravděpodobně fouklo těsnění mezi třetím a čtvrtým válcem. Když pálí třetí válec, tlak ze spalovacího prostoru profoukne do čtvrtého válce a vyletí jeho otevřeným sacím ventilem. Když pálí čtvrtý válec, stane se totéž do třetího válce a tlak vyletí otevřeným výfukovým ventilem třetího válce. Ty válce spalují, ale díky díře nejsou schopny se natlakovat, čímž nekonají práci.

Napsal: 06 kvě 2009, 11:35
od m_toy
JJ změř tlaky. Jak vypadají svíčky ze 3. a 4. válce, když je teď vytáhneš ?? Je tam rozdíl mezi 1. + 2. a 3. + 4.

Napsal: 06 kvě 2009, 11:52
od TDI tech
Vymen hadicku co ide od sania k posilovacu na podtlak a vsetko bude OK ;)

Napsal: 06 kvě 2009, 12:08
od Power156
tlaky na všech válcích 12.5 baru, když odpojim ten podtlak ucpu prstem stale stejne jde na dva...

Napsal: 06 kvě 2009, 12:20
od m_toy
No tak když to shrnem, jsou 4 možnosti. Buď ve válcích není vzduch, což asi můžeme vyloučit. Dále tam musí být palivo že ?? Psal jsi, že jsi zkoušel měnit vstřikovače, takže jedeme dál. Tlaky jsi změřil, vypadají ok. Zbývá jen zapalování. Myslím, že máš KO půl zapalovací lišty. Venku to vypadá, že to pálí, ale pod tlakem ta jiskra asi nechce přeskočit. Chtělo by to připojit vysokonapěťovou sondu a podívat se co se děje na výstupu pro 3. a 4. válec na osciloskopu. Případně porovnat s 1. a 2. válcem. Nebo ji jednoduše zkus vyměnit.

Napsal: 06 kvě 2009, 12:23
od Power156
m_toy píše:No tak když to shrnem, jsou 4 možnosti. Buď ve válcích není vzduch, což asi můžeme vyloučit. Dále tam musí být palivo že ?? Psal jsi, že jsi zkoušel měnit vstřikovače, takže jedeme dál. Tlaky jsi změřil, vypadají ok. Zbývá jen zapalování. Myslím, že máš KO půl zapalovací lišty. Venku to vypadá, že to pálí, ale pod tlakem ta jiskra asi nechce přeskočit. Chtělo by to připojit vysokonapěťovou sondu a podívat se co se děje na výstupu pro 3. a 4. válec na osciloskopu. Případně porovnat s 1. a 2. válcem. Nebo ji jednoduše zkus vyměnit.
lištu jsem dal novou a bezezměny. (wallbash)

Napsal: 06 kvě 2009, 12:28
od Peete
m_toy píše:No tak když to shrnem, jsou 4 možnosti. Buď ve válcích není vzduch, což asi můžeme vyloučit. Dále tam musí být palivo že ?? Psal jsi, že jsi zkoušel měnit vstřikovače, takže jedeme dál. Tlaky jsi změřil, vypadají ok. Zbývá jen zapalování. Myslím, že máš KO půl zapalovací lišty. Venku to vypadá, že to pálí, ale pod tlakem ta jiskra asi nechce přeskočit. Chtělo by to připojit vysokonapěťovou sondu a podívat se co se děje na výstupu pro 3. a 4. válec na osciloskopu. Případně porovnat s 1. a 2. válcem. Nebo ji jednoduše zkus vyměnit.
jj, presne napsano, listu mam v regale na zkouseni, na Fabiich se mi to osvedcilo a usetrilo spoustu casu

Napsal: 06 kvě 2009, 13:26
od m_toy
Vem žárovkovou zkoušečku a zkus, jestli máš na obou přívodech do zapalovací lišty impulzy z jednotky. 2 silný dráty - napájení 12V, tenký dráty impulzy pro 1. + 2. Válec a 3. + 4. Válec.
Nastartuj to a zkus to za provozu, jestli to někde nepadá. +12V proti kostře.

PS : Předpokládám, že jsi zkoušel vyměnit svíčky ....

Napsal: 06 kvě 2009, 14:27
od Marek77
m_toy píše:Vem žárovkovou zkoušečku a zkus, jestli máš na obou přívodech do zapalovací lišty impulzy z jednotky. 2 silný dráty - napájení 12V, tenký dráty impulzy pro 1. + 2. Válec a 3. + 4. Válec.
Nastartuj to a zkus to za provozu, jestli to někde nepadá. +12V proti kostře.
Impulzy jsou 1. a 4. / 2. a 3. válec, ne jak píšeš. Takže kdyby měl vadnou lištu, vynechá mu buď první současně se čtvrtým nebo druhý současně se třetím, ale určitě ne třetí se čtvrtým, ty spolu nemají nic společného.

Napsal: 06 kvě 2009, 14:35
od m_toy
A jo. Je to tak. Díval jsem na schéma, kde byl asi očíslovaný konektor a ne svíčky. V origo příručce je to jasný a i logicky je to jasný ....

Tak mě už nic nenapadá

Napsal: 06 kvě 2009, 15:13
od Power156
no právě chlapi, mě jdou 1 a 2 a nejde 3 4 jakoby ten samostatny paroh, zkoušel jsem i ŘJ vyměnit koukali jsme na rozvody vše ok .

Napsal: 06 kvě 2009, 15:44
od Marek77
Těsnění pod sacím potrubím? Myslím to, co je mezi sáním a hlavou..........?

Napsal: 06 kvě 2009, 17:11
od m_toy
Něco jsi musel přehlídnout. Není možný, aby to nejelo, pokud to všechno má.
Znovu projdi 4 základní věci. Vzduch, palivo, jiskra, tlaky.
Ještě jsi nepsal, jestli jsi zkoušel ty svíčky.

Napsal: 06 kvě 2009, 18:03
od jozefpetrovic
Skus pozret ci su neni vyskocene tycky na ventiloch .Mne raz tak prisla felicia a ani nebolo pocut ze klepu tie tycky o kryt ventilov.