POŠKODÍ BENZÍN V ROSTLINNÉM OLEJI MOTOR?ČÍM ŘEDIT V ZIMĚOLEJ
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
POŠKODÍ BENZÍN V ROSTLINNÉM OLEJI MOTOR?ČÍM ŘEDIT V ZIMĚOLEJ
PÁNOVÉ ,MISTŘI,ODBORNÍCI
KAMARÁD SE DOČETL V MANUALU PRO AUDI(r.v 1990) PŘIDÁVAT V ZIMĚ
BENZIN A TO POZOR !!! NA 20LITRŮ NAFTY 5 BENZÍNU(TEDY 20%).
JEDNAK MI TO PŘIPADÁ VELKÝ POMĚR 20% .
JA BRAL BENZÍN DO NAFTY JAKO NOUZOVÝ STAV.
V LETOŠNÍ ZIMĚ DĚLAL KOLEGA EXPERIMENTY S ŘEDĚNÍM A SLEDOVÁMÍM ZAMRZÁNÍ OLEJE VE SKUMAVKACH.
PŘI JAKÉM POMĚRU TUHNE OLEJ A S JAKOU LÁTKOU.
VŠECHNY ORIG. PŘÍPRAVKY PROTI ZAMRZÁNÍ V OLEJI POHOŘELI NA CELÉ ČÁŘE.(STP,TEXAKO atd.)
PETROLEJ KTERÝ JE DOPORUČOVÁN V SERVISE BOSCH PŘIDÁVAT DO PALIVA NA ČIŠTĚNÍ PALIV. SYSTÉMU PŘED SEŘIZOVÁNÍM MOTORU NEDOPADL ŠPATNĚ
BENZÍN S MALÝM ROZDÍLEM VYHRÁL.
JAKÝ MÁTE NÁZOR NA ŘEDĚNÍ PETROLEJEM (KE KTERÉMU SE PŘIKLÁNÍM I JÁ)
NEBO BENZÍNEM ČÍ NĚČÍM JINÝM.
JIRKA
KAMARÁD SE DOČETL V MANUALU PRO AUDI(r.v 1990) PŘIDÁVAT V ZIMĚ
BENZIN A TO POZOR !!! NA 20LITRŮ NAFTY 5 BENZÍNU(TEDY 20%).
JEDNAK MI TO PŘIPADÁ VELKÝ POMĚR 20% .
JA BRAL BENZÍN DO NAFTY JAKO NOUZOVÝ STAV.
V LETOŠNÍ ZIMĚ DĚLAL KOLEGA EXPERIMENTY S ŘEDĚNÍM A SLEDOVÁMÍM ZAMRZÁNÍ OLEJE VE SKUMAVKACH.
PŘI JAKÉM POMĚRU TUHNE OLEJ A S JAKOU LÁTKOU.
VŠECHNY ORIG. PŘÍPRAVKY PROTI ZAMRZÁNÍ V OLEJI POHOŘELI NA CELÉ ČÁŘE.(STP,TEXAKO atd.)
PETROLEJ KTERÝ JE DOPORUČOVÁN V SERVISE BOSCH PŘIDÁVAT DO PALIVA NA ČIŠTĚNÍ PALIV. SYSTÉMU PŘED SEŘIZOVÁNÍM MOTORU NEDOPADL ŠPATNĚ
BENZÍN S MALÝM ROZDÍLEM VYHRÁL.
JAKÝ MÁTE NÁZOR NA ŘEDĚNÍ PETROLEJEM (KE KTERÉMU SE PŘIKLÁNÍM I JÁ)
NEBO BENZÍNEM ČÍ NĚČÍM JINÝM.
JIRKA
ROVER 220 tdi 77kW r.v.1999 HONDA MOTOR
JEZDÍM NA POUŽITY FRIT OLEJ.
JEZDÍM NA POUŽITY FRIT OLEJ.
No v zimě se doporučuje ředit olej naftou.Pokud je výkonný předehřev, tak by to mělo myslím stačit.Přes zimu je taky potřeba delší dobu jet na naftu, než se motor zahřeje.No ale kde se dá sehnat petrolej, myslím že je ještě dražší než nafta.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Já mam v háji tlaky, takže abych v zimě nastartoval, tak sem tam musel lejt benzin (asi 10%) i v dobach, kdy jsem ještě jezdil na naftu. U starých komůrkáčů by to vadit nemělo, mam djem, že to snad i bylo povolený v manuálu...
Každopádně na zimu jsem zvědavej, to si asi užíju....
Každopádně na zimu jsem zvědavej, to si asi užíju....
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Tak u drtivé většiny komůrkových dieselů s rotačními i řadovými čerpadly v zimě jako nouzové řešení - pokud někdo měl v nádrži letní naftu a hrozilo její zatuhnutí před arktickou nocí - naředit obsah nádrže s max. 30% benzinu a nebo max. 50% petroleje. To je oficielní stanovisko výrobců takových vozidel. Nafta pak neztuhne. Petroleje lze přidávat až 50 % prá vě proto, že má stejné mazací schopnosti jako nafta, což je důležitý pro vstřiky i pro čerpadlo. Benzin naopak mazací vlastnosti nafty zhoršuje. U motorů s přimym vstřikem ale rotačními čerpadly budou hodnoty podobný, ale kvůli možný odlišný regulaci elektroniky při takhle naředěný naftě např. kvůli trochu odlišnejm otáčkám volnoběhu bych procenta příměsi snížil. U HDIček, TDI s čerpadlo.tryska či u CDIček, který už vlastní vstřikovací čerpadla nemaj, bych poměr snížil ještě víc.
Zkušenosti v praxi jsou takový, že 30% benzinu je přecejen dost na běžný provoz. Výrazně to totiž zhoršuje ještě průběh prohořívání paliva ve válci - prodlužuje se tzv. prodleva vznícení - výsledek je znatelně tvrdší chod motoru hlavně ve volno´běhu nebo při nízkejch otáčkách a malym zatížení.
Do rostináče v zimě - pokud mrzne nebo má mrznout - pravidlekně přidávám tak od 5 - 20 % obyčejné, zimní nafty. Při velkejch mrazech totiž olej může jinak zatuhnou tak, že neprojde ani nejtlustšim potrubim a nebo projde, ale odpory sou tak velký, že má motor malej výkon, přisává to někde vzduch a tak. Proto je taky dobrý mít pomocný palivivý čerpadýlko v nádrži na olej - ještě sem se k tomu nedostal.
Zkušenosti v praxi jsou takový, že 30% benzinu je přecejen dost na běžný provoz. Výrazně to totiž zhoršuje ještě průběh prohořívání paliva ve válci - prodlužuje se tzv. prodleva vznícení - výsledek je znatelně tvrdší chod motoru hlavně ve volno´běhu nebo při nízkejch otáčkách a malym zatížení.
Do rostináče v zimě - pokud mrzne nebo má mrznout - pravidlekně přidávám tak od 5 - 20 % obyčejné, zimní nafty. Při velkejch mrazech totiž olej může jinak zatuhnou tak, že neprojde ani nejtlustšim potrubim a nebo projde, ale odpory sou tak velký, že má motor malej výkon, přisává to někde vzduch a tak. Proto je taky dobrý mít pomocný palivivý čerpadýlko v nádrži na olej - ještě sem se k tomu nedostal.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
do oleje taky leju benzin na 9loleje 1l benzinu zkousel jsem to davat do mrazaku a tuhne to pri -7 pricemz s naftou ve stejnem pomeru je to pri 0 tuhe u noveho oleje to bude asi jine. podotykam ze jezdim na pouzity olej. a hlavne s benzinem to lepe chytne a navic kdyz se to ohreje motor ma i vetsi tah a motor tolik necoudi jako kdyz se to mixne s naftou.
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Nasel jsem na tema zimni nafta zajimavou diskuzi.
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=144
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=144
E91 N52B30
Ak to zoberieme tak, ze 20 l nafty + 5 l benzinu, tak je to fakt 20%origoš píše:Tak já bych řekl, že 5 z dvaceti je čtvrtina, tedy 25%.PÁNOVÉ ,MISTŘI,ODBORNÍCI Velmi šťastný Very Happy
KAMARÁD SE DOČETL V MANUALU PRO AUDI(r.v 1990) PŘIDÁVAT V ZIMĚ
BENZIN A TO POZOR !!! NA 20LITRŮ NAFTY 5 BENZÍNU(TEDY 20%).
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Na pumpách to chodí jednoduše až přídou mrazi tak se rozváží zimní nafta pokud je a když není tak se nechá v cisterně trochu benínu a zbytek nafta. zdroj jedna litvínovská firma ale skraje to dělaj všichni.Radim205D píše:mynames píše: s naftou ve stejnem pomeru je to pri 0 tuhe
A jakou jsi pouzil k tomu testu naftu? letni nebo zimni? A jak je to na pumpach ? kdy se prechazi na zimni naftu ? nevite to nekdo ?
Peugeot partner 1.9 D
Tak mne zbyl nejakej benzin s olejem 1:50 pro dvoutakt, zkusil jsem dat 18 litru rostlinace a 1.5 litru toho benzinu a vypada to dobre.Smes je o poznani řidší , což se při poměru 15 olej a 5 nafta říci nedalo.Motor běží subjektivně OK.Ta plne syntetika v benzinu asi taky nebude na škodu
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
souhlasim benzin u me tez vede na plne care pred naftou min to tuhne, motor po ohrati ma klidnejsi chod a vetsi tah a hlavne se z toho tolik nekouri jako s naftou a ta syntetika neni vubec na skodu pekne to mazealda164 píše:Tak mne zbyl nejakej benzin s olejem 1:50 pro dvoutakt, zkusil jsem dat 18 litru rostlinace a 1.5 litru toho benzinu a vypada to dobre.Smes je o poznani řidší , což se při poměru 15 olej a 5 nafta říci nedalo.Motor běží subjektivně OK.Ta plne syntetika v benzinu asi taky nebude na škodu
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Chlapi já nevím jak to děláte, že se vám z toho kouří. Já jezdím na čistej neředěnej RO (momentálně řepka, jindy i soja) a nezakouří mi to ani trochu...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)