Mereni lambdy za kat.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

VPetr
Přispěvovatel
Příspěvky: 549
Registrován: 10 úno 2008, 20:42
Odpovědi: 0

Mereni lambdy za kat.

Příspěvek od VPetr »

Ahojte,jedna se o tema do vsech sekci fora,ale zvolil jsem toto.

Mam dotaz na odborniky ohledne mereni osciloskopem.Potrebuji poradit jak se meri lambda za katem???

Predni pred kat. skokova je mi jasna rozsah meni v oblasti 0,1-0,9V,ale nevim jak ma reagovat lamb.za katem...

Prosim zdrzte se otazek typu "co to dela", "napoj to na diagnostiku" atd.

Diky ;)
KARLIN80
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 22 říj 2008, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: BA

Re: Mereni lambdy za kat.

Příspěvek od KARLIN80 »

VPetr píše:Ahojte,jedna se o tema do vsech sekci fora,ale zvolil jsem toto.

Mam dotaz na odborniky ohledne mereni osciloskopem.Potrebuji poradit jak se meri lambda za katem???

Predni pred kat. skokova je mi jasna rozsah meni v oblasti 0,1-0,9V,ale nevim jak ma reagovat lamb.za katem...

Prosim zdrzte se otazek typu "co to dela", "napoj to na diagnostiku" atd.

Diky ;)
Zadná je vždy skoková takže sa meria tak isto ,akurát reaguje pomalšie na zmenu režimu pridaním a ubratím plynu ,teda náhlym obohatením a následným ochudobnením zmesi ,pretože v kate prebieha ešte nejaký proces ,ked ti reaguje rýchlo tak ako predná tak je kat v háji.
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

podle me ta zadni ma kolem 0,6 V a grafickej prubeh by mel byt vicemene primka +-
Nissan Primera SW 1,9 DCi
KARLIN80
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 22 říj 2008, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: BA

Příspěvek od KARLIN80 »

To záleží podla toho kolko V je Lambda=1 môže byť na novších autách 1,5V alebo 0,5 V môžeš to pozriet aj cez messwerty a porovnat s priebehom na osciloskope
VPetr
Přispěvovatel
Příspěvky: 549
Registrován: 10 úno 2008, 20:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od VPetr »

No moc mi to jeste neni jasne... Pokud budu prudce akcelerovat kde 1 lambda bude v oblasti 0,9 tak jaka ma byt hodnota za katem???

A to same pri deceleraci tzn. kdy lambda je napetove 0-0,1 tak co zobrazuje lam.za katem???

Nu a volnobeh???

Jinak diky za radu.Vsem.

Pokud to tedy dobre chapu...kdyz lambd.za katem bude reagovat rychle a ve velikych skocich pak je vlastne po katu...
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

VPetr píše:
Pokud to tedy dobre chapu...kdyz lambd.za katem bude reagovat rychle a ve velikych skocich pak je vlastne po katu...
pokud ti bude lambda za katem kopirovat tu pred, je po katu.Prubeh by mel byt temer konstantni
Nissan Primera SW 1,9 DCi
VPetr
Přispěvovatel
Příspěvky: 549
Registrován: 10 úno 2008, 20:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od VPetr »

Peete píše:
VPetr píše:
Pokud to tedy dobre chapu...kdyz lambd.za katem bude reagovat rychle a ve velikych skocich pak je vlastne po katu...
pokud ti bude lambda za katem kopirovat tu pred, je po katu.Prubeh by mel byt temer konstantni
ok diky...
A ty dalsi varianty??? Prece kdyz akceleruji a mam napeti 0,9V tak na lambde za katem nebude preci 0,5-0,6V??? Ci prave tam musi byt napeti jen kolem pulvoltu??
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

ta druha lambda by mela kontrolovat ucinnost katu
Nissan Primera SW 1,9 DCi
VPetr
Přispěvovatel
Příspěvky: 549
Registrován: 10 úno 2008, 20:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od VPetr »

Peete píše:ta druha lambda by mela kontrolovat ucinnost katu
To chapu...

Ale potrebuji trosku osvetlit toto mereni do praxe...
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

na jakým autě to řešíš?
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
VPetr
Přispěvovatel
Příspěvky: 549
Registrován: 10 úno 2008, 20:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od VPetr »

Ladas píše:na jakým autě to řešíš?
Konkretne opel zafira...rok cca...99
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

aha Vw-group má i readinescode kde je udělat taky pár zjištění tak aby jsi nehledal složitě.... ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
VPetr
Přispěvovatel
Příspěvky: 549
Registrován: 10 úno 2008, 20:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od VPetr »

Ladas píše:aha Vw-group má i readinescode kde je udělat taky pár zjištění tak aby jsi nehledal složitě.... ;)
Jasan diky,u VW prave existuje tato moznost...ale v amaterske praxi kde nemas mereni emisi a jen osciloskop jde toto mereni provest...jen proste nevim vsechny varianty...nebot me nebavi menit dily kdyz si nejsem absolutne jisty...
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

nechcem zbytocne vytvarat novy topic, patral som po tom na co je ten readiness kod...dopatral som sa ze ak to ukaze same 0 je to ok..ak su tam niekde 1 je to zle...ale co myslite pod tym vytvorit ten kod? teda ze len ho zobrazit? aky je postup potom pri odstranovani tych 1tiek v tom kode? diky
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

midnight_man píše:nechcem zbytocne vytvarat novy topic, patral som po tom na co je ten readiness kod...dopatral som sa ze ak to ukaze same 0 je to ok..ak su tam niekde 1 je to zle...ale co myslite pod tym vytvorit ten kod? teda ze len ho zobrazit? aky je postup potom pri odstranovani tych 1tiek v tom kode? diky
Musíš znát kódování a pracovní postup pak mít tabulku a řídit se podle ní a readinescode se skoro sám dostane do 00000 je to něco jako čištění katu na novejch naftovejch fordech zkrátka musíš znát dobře teorii....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“