Co způsobuje zanášení vnitřku turba?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Prosím tě nejde mi poslat SZ. Zkus mi napsat.
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 563
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Ahojte OI 81kw rotačka.. auto nejde do vykonu proste ako hladas žiadny zatah pamat zavad čista. live data požadovany tlak turbo v zataži 1200Mbar aktualny cca 850mbar skoro stabilnych.. turbo je variabilne ,volake navrhi ( actuator vyskušat .alebo demontaž turba a vyčistenie. alebo čo ešte pozret hadičky som pozrel cele podtlakove vedenie až po N75 všetko zapojene a priliehajuce nepotrhane..
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 563
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Asi demontaž a rozhodenie turba ma neminie však :)
godeejay
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 28 črc 2017, 18:54

Příspěvek od godeejay »

rapidmen, pokračoval by som najjednoduchsim a to...odpojit hadicku od actuatora a mechanicky skusit pohybat variabilitou, ak sa hybe po celej drahe tak mozes na 100% vylucit variabilitu, potom si zober striekačku alebo nieco co vie vyvinut podtlak zapoj do odpojenej hadicky actuatora z ventilu N75 a sleduj ci sa tiahlo na atuatore hybe, ak nie a hovoris ze hadicky su OK tak mas v péčku actuator, ak sa ti bude tiahlo hybat hadicku zapoj naspak do N75 v diagnostike 01-motor - akcne cleny - N75 a znova sleduj tiahlo ci chodi, ak nie a hadicky mas OK tak v péčku ventil N75 za predpokladu ze sa ti vobec vyvyja podtlak v systeme... takisto by som skontroloval tesnost sacej strany turba - tesnost IC, hadic, atd
Fabia III 1.2TSI 66kw
Touran Highline 77kw BKC, 6q GQN
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 563
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

ahoj , prstom to zatlačim ale nie moc lahko to tiahelko ,ešte ho vyskušam odpojit od actuatora a pohybat tiahlekom s turba či zo je zavednute tam,,( ked naštartujem motor udajne by ho malo pritahnut dnu tiahelko smer do turba ale nestane sa tak, auto je bez zavad.. na diag v meranych hodnotach dava odporučany tlak za jazdy 1200mbar ale realny je niekde okolo 800-850 sa hybe,, čo aj zodpoveda že turbo vobec nenatlači,inak do nudzaku to nepada a niesu ani na pristrojovke žiadne pridružene kontrolky nezasvietili.
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 563
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

k tej kontrole cez vaga nejde mi spustit tie testy vyskoči mi že nieje podporovane , už som to niekde čital tu že ked spustim test bude mi hybat
tiahlekom a tak to zkontorlujem ale nejde to spustit programovo(mam daku verziu s uloz.to skopčenu) (LOL) prečital som tu všetkych 30stran ako inak DP nesklamal ked to bude rozhodene vyčistim to poriadne a podložim variabilitu o 0,15 a hadam ešte čosi to pojazdy.Neni to moje auto a na turbo sa udajne nešahalo, ma to jeden majitel 7 rokov :)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Zarezlá baňka ( aktuator ) turba. Vyndat,rozhýbat,zkusit na podtlak,příp.nová - cca 650,-CZK.
Bez baňky regulace turba musí chodit zlehka v celé délce.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

RAPIDmen píše:ahoj , prstom to zatlačim ale nie moc lahko to tiahelko ,ešte ho vyskušam odpojit od actuatora a pohybat tiahlekom s turba či zo je zavednute tam,,( ked naštartujem motor udajne by ho malo pritahnut dnu tiahelko smer do turba ale nestane sa tak, auto je bez zavad.. na diag v meranych hodnotach dava odporučany tlak za jazdy 1200mbar ale realny je niekde okolo 800-850 sa hybe,, čo aj zodpoveda že turbo vobec nenatlači,inak do nudzaku to nepada a niesu ani na pristrojovke žiadne pridružene kontrolky nezasvietili.
To zatáhnutí táhla do "baňky" po nastartování motoru musí být. Asi během 0.5 sec. to zaleze necelý 1cm /k dorazu/. Jestliže Ti turbodmychadlo nedává požadovaný tlak za jízdy v určité zátěži a tlakové čidlo v sacím potrubí /N-71/ je v pořádku, tak to není typická závada přidírání lopatek regulace v turbu. Pokud se lopatky přidírají tak to téměř vždy vázne v poloze kdy je turbo roztáčeno na neúměrně vyšší otáčky a přeplňuje nad požadavek. Tohle opravdu vypadá na nějakou poškozenou baňku nebo na nedostatečný podtlak, který do baňky přichází.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 563
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

keby je to actuatore ,,tak demontaži turba sa aj tak nevyhnem ale ked už bude vonku ho vyčistim. .. podtlakovu pumpičku žial nemam ale vyskušam vytvorit podtlak actuatoru velkou striekačkou a hned sa uvidi . ale ked bude turbo vonku asi ho už rozdelam a vyčisitm predsa 7 rokov nešahnut na to je dost (sice sa vravi čo funguje a beži na to nešahat) (noteeth) .. Dakujem za usmernenie ;)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Nedělej to co není nutné. Pokud by nebylo třeba turbo "rozpůlit", tak to nedělej ! Můžeš si tak zbytečně zadělat na nějaký problém. Napřed zjisti proč turbodmychadlo netlačí. Správně Ti tady kluci radí. Sundej u ventilu N-75 hadičku, která vede k baňce a vytvoř v ní pusou co největší podtlak. Táhlo se musí plynule zasouvat do baňky. Někomu se podaří vytvořit takový podtlak, že se táhlo zastaví až o doraz. Potom jemně hadičku jazykem uvolňuj, aby se táhlo mohlo pomalu a plynule vysouvat z baňky. Pokud nebudeš moci nasát /podtlak se ztrácí/, tak je problém v hadičce nebo "děravé" baňce. Pokud vytvoříš podtlak a přesto se táhlo nezasouvá plynule do baňky, tak se přidírá buď baňka nebo lopatky. Pak bys musel uvolnit celou baňku i s držákem na kterém drží nebo táhlo vyndat z čepu regulace po sundání "segerovky". Regulace se musí přesunovat od dorazu k dorazu lehce a bez zadrhnutí. Pokud by chodila bez problémů, bude to v baňce, kterou musíš rozhýbat a pak nakapat na táhlo alespoň 10 kapek mot. oleje, jak Ti radí Martin.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 563
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Som sa dnes pytal jedneho čo už ich par rozobral a poskladal a že lubia sa tam odtrhnut sem tam male torxiky, Zajtra idem to pozret ale verim že to nedam ani 2barmi podtlaku tu dozu :D ,,nejde tiahlo ani poriadne volne rukou zatlačit smerom do turba ale kuknem najskor to ovladanie dozu. . nakupil som všetky tesnenia na to kedže sanie off vyfuk(turbo) cele do vrchu tahat to. uvidime každopadne dam vyjadrenie sem :) čital som že keby viazne vnutri geometria lopatiek tak by to skorej prefukovala a padalo do nudze ako nič nenatlačilo (moj pripad)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Ty chceš hned tahat turbo a nedáš sem ani pořádný log nebo to mechanicky nevyzkoušíš podle rad kolegů z fóra. Správná činnost turbodmychadla se zkouší při plné akceleraci, kdy je požadavek na tlak kolem 2000 mb /dle použitého "softu"/ a ne 1200 mb jako u Tebe. To ten plyn určitě až na podlaze nebyl. Až při povolování sacího potrubí "vyžvejkneš" imbus, ukroutíš trubku přívodu oleje do turba nebo utrhneš některé šrouby na turbu, tak si vzpomeneš, proč Ti tady kolegové radili, abys nejdříve zjistil příčinu "neplnění" turbodmychadla.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Je to marný,je to marný. Jsme chujové,kteří radí špatně a od PC neumí opravit.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 563
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Nie berem toto forum ako velice odborne. Som rad za každu radu skusenejšich . Logovanie neviem robit to je pravda , rad by som sa to naučil. Skušal som odpojit od N75 hadičku vytvoril ustami podtlak ale nič .tak som spatne fukal vzduch a banke syči ,turbo je vonku docela dobra praca na to že to je 20ročne auto islo to ukažkovo, menil som turbo na A4 2009 1,9 tdi Pd , a tam veru som maticu prevlečnu vrchnu ukrutil na trubke s kvalitu to ide do ....Obrázek
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Je vidět, že Tě baví práce s technikou a turbo jsi přece jen vyndal i když pokud dobře rozumím Tvému popisu "podtlakové" zkoušky, tak baňka je vadná /děravá/. Pokud by si vyzkoušel ještě tu regulaci, tak by se třeba ukázalo, že je v pořádku a turbo nemuselo ven.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“