Co způsobuje zanášení vnitřku turba?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Mamoot
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 11 dub 2009, 17:07
Bydliště: Pha

Co způsobuje zanášení vnitřku turba?

Příspěvek od Mamoot »

Během posledního půl roku jsem měl třikrát venku turbo, pokaždé se zaneseným naklápěním lopatek. Pokaždé jsem ho vyčistil a auto dalších 5tkm jelo, jak má. Závada se ale opakovala (nouzový režim, pokaždé nalogováno, stejný průběh logu - turbo na plný plyn tlačí 1,55b, při běžné jízdě cca 0,2-0,3b nad požadovanou hodnotu; N75 nový, plechovka OK, hadičky OK, váha OK). Když šlo turbo ven počtvrté, tak jsem koupil nové v naději, že příčina je v samotné turbíně. Nebyla. Nové turbo je v autě +- 5tkm a závada se opět opakuje.

Přivedlo mě to k otázce, se kterou snad místní znalci poradí.. čím se vlastně vnitřek turba (přesněji řečeno mechanismus naklápění) zanáší a co by mohlo způsobit takhle extrémní zanášení. (netankuju v JZD, benzínky střídám)

ASV motor, momentálně VA turbo, nové vstřiky (Sprinty), žádná úprava softu.

Poraďte, už mě to fakt nebaví :roll:
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1306
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

Nežere ti to olej?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

musíš podložit mezikus s lopatkama a budeš mít pokoj
Uživatelský avatar
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Huml píše:musíš podložit mezikus s lopatkama a budeš mít pokoj
Prosím o podrobnější vysvětlení,děkuji,zajímá mě to,budu to taky teď dělat!
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

poslední dobou se musel některý turba taky řešit 2x, po pár tisících znova zanesený, některý turba jsou asi z výroby těsnější, každopádně podkládám to a je to v pohodě, mám plech ze starýho těsnění, má to 0,2mm a je to ok, dává se to mezi turbo a ty válečky, tak aby se zvětšila mezera pro lopatky, o dvě desetiny větší vrstva sazí se tam už neudrží pod těma lopatkama ;)
proche77
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 13 dub 2009, 19:24
Bydliště: pozořice

Příspěvek od proche77 »

to je dost dobrej napad,nechceš to patentovat, :o
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ja to robim tak ze tu hrubu podlozku na obale statora ked su uz na nej viditelne vycuchane ryhy od lopatiek statora vyberiem ju von a pomaly zbrusim na radialnej magnetke o zopar stovak prip. 1-2 desatiny kym sa neleskne jak zrkadlo (nieje vidno tie ryhy) a vpoho. Akurat 2 desatiny su uz moc a potom sa hegaju lopatky statora do stran.
Mamoot
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 11 dub 2009, 17:07
Bydliště: Pha

Příspěvek od Mamoot »

karel4 píše:Nežere ti to olej?
Nn, olej nežere, max půl litru mezi výměnami (15tkm).

Huml - díky za radu, to je skvělej nápad, příští víkend to zrealizuju.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

TDI tech píše:Ja to robim tak ze tu hrubu podlozku na obale statora ked su uz na nej viditelne vycuchane ryhy od lopatiek statora vyberiem ju von a pomaly zbrusim na radialnej magnetke o zopar stovak prip. 1-2 desatiny kym sa neleskne jak zrkadlo (nieje vidno tie ryhy) a vpoho. Akurat 2 desatiny su uz moc a potom sa hegaju lopatky statora do stran.
a právě bez problémů vymlátí ty ušoulaný saze, takže to nemůže zatuhnout, protože vždy, když jsem rozdělal znova zadřený turbo drželo to akorát tam a není to uplně tím, že by se to drželo v tom vydřeným, protože švagr má ASV a ten má turbo přidřený asi za 1 měsíc a dělá mu to skoro od nova
Uživatelský avatar
peca
Přispěvovatel
Příspěvky: 427
Registrován: 23 zář 2007, 21:36
Bydliště: štírky

Příspěvek od peca »

mužeš naznačit co podkladaš ?? viz foto ?? Obrázek a to těsnění ,mysliš že by to teplo vydrželo těsnění z pod hlavy ??? myslim origo ,co je z složene z vice plišku ??? vystřihnou se jako by jen 3 takove podložky ,pod valečkky ,kterými jdou skrz ty torxy ,pruměr 3?? pokud na to nemaš know how ?? třeba s.z díky,musim to pořešit ,za 3 měsice turbo 2 x venku
Z Prava dobrý:-)))
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Obrázek
tady ty tři distance podložíš a zvetšíš mezeru pro lopatky
Uživatelský avatar
passak
Přispěvovatel
Příspěvky: 446
Registrován: 26 led 2006, 21:44
Bydliště: Rosice u Brna

re

Příspěvek od passak »

jo taky tam dávam tenké podložky (pač někdy mě připadne ,že už to drhne nepatrně už i vyčištěné)

,ale taky jsem přemýšlel , že si nechám na soutruhu nadělat x valečku o pár destin silnější ať to vypada trochu odborně ;)
Ještě chvilku a to auto bude hořet! (noteeth)
Uživatelský avatar
peca
Přispěvovatel
Příspěvky: 427
Registrován: 23 zář 2007, 21:36
Bydliště: štírky

Příspěvek od peca »

jj,díky myslel jsem si to ,a k tomu liznutí kroužku ,tim odstraním ryhy ,ale mezera bude stejna ,tu přece vymezujou ty valečky ,jestli by fakt nebylo od věci udělat ty valečky o desetinu vyšší .zase na druhou stranu jaky matroš použít ,přece jenom to nemuže být nějake bláto ? ne ...zitra to musim probrat s technologem ,třeba poradí ,,,možná by šlo z nerezi ...pokud to vlasně není nerez ..
Z Prava dobrý:-)))
Uživatelský avatar
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5947
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Vymezovací kroužky nejsou magnetické takže buď nerez nebo nějaká slitina.
Uživatelský avatar
Tono
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 06 led 2007, 17:14
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Tono »

Tiež som už špekuloval o vyšších valčekoch, ale osvedčila sa mi aj metóda, že tie lopatky jemne prebrúsim, najprv 400vkou a potom doleštím na 800-1000 brúsnom, tak že si ho dám na sklo nech je to rovno. A tie torxy ťahať len jemnúčko, zatial mi to vyšlo stále.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“