Co způsobuje zanášení vnitřku turba?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Co způsobuje zanášení vnitřku turba?
Během posledního půl roku jsem měl třikrát venku turbo, pokaždé se zaneseným naklápěním lopatek. Pokaždé jsem ho vyčistil a auto dalších 5tkm jelo, jak má. Závada se ale opakovala (nouzový režim, pokaždé nalogováno, stejný průběh logu - turbo na plný plyn tlačí 1,55b, při běžné jízdě cca 0,2-0,3b nad požadovanou hodnotu; N75 nový, plechovka OK, hadičky OK, váha OK). Když šlo turbo ven počtvrté, tak jsem koupil nové v naději, že příčina je v samotné turbíně. Nebyla. Nové turbo je v autě +- 5tkm a závada se opět opakuje.
Přivedlo mě to k otázce, se kterou snad místní znalci poradí.. čím se vlastně vnitřek turba (přesněji řečeno mechanismus naklápění) zanáší a co by mohlo způsobit takhle extrémní zanášení. (netankuju v JZD, benzínky střídám)
ASV motor, momentálně VA turbo, nové vstřiky (Sprinty), žádná úprava softu.
Poraďte, už mě to fakt nebaví
Přivedlo mě to k otázce, se kterou snad místní znalci poradí.. čím se vlastně vnitřek turba (přesněji řečeno mechanismus naklápění) zanáší a co by mohlo způsobit takhle extrémní zanášení. (netankuju v JZD, benzínky střídám)
ASV motor, momentálně VA turbo, nové vstřiky (Sprinty), žádná úprava softu.
Poraďte, už mě to fakt nebaví
- ThrashTheTrash
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
poslední dobou se musel některý turba taky řešit 2x, po pár tisících znova zanesený, některý turba jsou asi z výroby těsnější, každopádně podkládám to a je to v pohodě, mám plech ze starýho těsnění, má to 0,2mm a je to ok, dává se to mezi turbo a ty válečky, tak aby se zvětšila mezera pro lopatky, o dvě desetiny větší vrstva sazí se tam už neudrží pod těma lopatkama
Ja to robim tak ze tu hrubu podlozku na obale statora ked su uz na nej viditelne vycuchane ryhy od lopatiek statora vyberiem ju von a pomaly zbrusim na radialnej magnetke o zopar stovak prip. 1-2 desatiny kym sa neleskne jak zrkadlo (nieje vidno tie ryhy) a vpoho. Akurat 2 desatiny su uz moc a potom sa hegaju lopatky statora do stran.
a právě bez problémů vymlátí ty ušoulaný saze, takže to nemůže zatuhnout, protože vždy, když jsem rozdělal znova zadřený turbo drželo to akorát tam a není to uplně tím, že by se to drželo v tom vydřeným, protože švagr má ASV a ten má turbo přidřený asi za 1 měsíc a dělá mu to skoro od novaTDI tech píše:Ja to robim tak ze tu hrubu podlozku na obale statora ked su uz na nej viditelne vycuchane ryhy od lopatiek statora vyberiem ju von a pomaly zbrusim na radialnej magnetke o zopar stovak prip. 1-2 desatiny kym sa neleskne jak zrkadlo (nieje vidno tie ryhy) a vpoho. Akurat 2 desatiny su uz moc a potom sa hegaju lopatky statora do stran.
mužeš naznačit co podkladaš ?? viz foto ?? a to těsnění ,mysliš že by to teplo vydrželo těsnění z pod hlavy ??? myslim origo ,co je z složene z vice plišku ??? vystřihnou se jako by jen 3 takove podložky ,pod valečkky ,kterými jdou skrz ty torxy ,pruměr 3?? pokud na to nemaš know how ?? třeba s.z díky,musim to pořešit ,za 3 měsice turbo 2 x venku
Z Prava dobrý:-)))
re
jo taky tam dávam tenké podložky (pač někdy mě připadne ,že už to drhne nepatrně už i vyčištěné)
,ale taky jsem přemýšlel , že si nechám na soutruhu nadělat x valečku o pár destin silnější ať to vypada trochu odborně
,ale taky jsem přemýšlel , že si nechám na soutruhu nadělat x valečku o pár destin silnější ať to vypada trochu odborně
Ještě chvilku a to auto bude hořet!
jj,díky myslel jsem si to ,a k tomu liznutí kroužku ,tim odstraním ryhy ,ale mezera bude stejna ,tu přece vymezujou ty valečky ,jestli by fakt nebylo od věci udělat ty valečky o desetinu vyšší .zase na druhou stranu jaky matroš použít ,přece jenom to nemuže být nějake bláto ? ne ...zitra to musim probrat s technologem ,třeba poradí ,,,možná by šlo z nerezi ...pokud to vlasně není nerez ..
Z Prava dobrý:-)))