FELICIA 1,9 Diesel
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
LUCAS ( CAV, Delphi ) nejsou pro rostlináč vhodný kvůli odlišný konstrukci vysokotlaký části. U BOSCHe se podávací píst otáčí nejen dokola, ale taky se axiálně pohybuje "sem a tam" - u čerpadel CAV a spol. se podávací ( výtlačný ) píst ve vysokotlaký části "jenom" otáčí a tak je riziko, že se kousne v důsledku stržení olejovýho filmu ( kterej je "hustší" než nafta ), vyšší. Mezi výtlačym pístek a stěnou je totiž jen miniaturní štěrbina. Ńejvyšší riziko je údajně ještě při nezahřátym systému kdy se pohyblivej pístek ohřívá v důsledku pohybu rychleji než okolní "statický" pouzdro, roztáhne se a už se to kouše. Nebezpečný sou u CAV prej i vzduchový bubliny.
´Vysvětlení v němčině : ( Pozn: "Poel=Pflanzenoel=rostlináč, VESP=Verteilereinspritzpumpe=rotační čerpadlo"
"Der drehende und stoßende Förderkolben stellt eine ausreichende Schmierung seiner selbst sicher, auch mit relativ zähem PÖL. Und das ist auch der Grund, warum die meisten anderen VESP nicht funktionieren, wie z.B. Lucas, CAV, etc, wo der Verdichter lediglich rotiert, wird eben diese Schmierung mit PÖL nicht sichergestellt, Anreiben ist die Folge. Das sollte sicherstellen, daß eine VESP ein langes Leben hat.
Was passiert, wenn mans übertreibt: Der Verdichterkolben erhitzt sich weit mehr als das umgebende Material (Grund: das zähe PÖL!), die Toleranzen werden aufgrund der Temperaturdehnung des Kolbens zum umgebenden Gehäuse noch kleiner, Schmierung versagt, Anreiben ist die Folge. "
´Vysvětlení v němčině : ( Pozn: "Poel=Pflanzenoel=rostlináč, VESP=Verteilereinspritzpumpe=rotační čerpadlo"
"Der drehende und stoßende Förderkolben stellt eine ausreichende Schmierung seiner selbst sicher, auch mit relativ zähem PÖL. Und das ist auch der Grund, warum die meisten anderen VESP nicht funktionieren, wie z.B. Lucas, CAV, etc, wo der Verdichter lediglich rotiert, wird eben diese Schmierung mit PÖL nicht sichergestellt, Anreiben ist die Folge. Das sollte sicherstellen, daß eine VESP ein langes Leben hat.
Was passiert, wenn mans übertreibt: Der Verdichterkolben erhitzt sich weit mehr als das umgebende Material (Grund: das zähe PÖL!), die Toleranzen werden aufgrund der Temperaturdehnung des Kolbens zum umgebenden Gehäuse noch kleiner, Schmierung versagt, Anreiben ist die Folge. "
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 66
- Registrován: 23 led 2006, 19:15
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
no nevím ja mám lucas a mužu říct že ho morduji a čakám kolik vydrží
Vždy když se cosi posere tak je to chyba ve stavbě systemu nebo použití špatneho materialu .
je sice pravda že trochu víc teče okolo hřídele na přídavaní ale podavací čast funguje a vysokotlaka zatím neteče ale jen se rosí u nastavovaní nafty
Vždy když se cosi posere tak je to chyba ve stavbě systemu nebo použití špatneho materialu .
je sice pravda že trochu víc teče okolo hřídele na přídavaní ale podavací čast funguje a vysokotlaka zatím neteče ale jen se rosí u nastavovaní nafty
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS
FIAT 850
AVIA 21N
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS
FIAT 850
AVIA 21N
LUCAS a BOSH
Zdravim,
mam dotaz: mam felišu 1,9D rok 97, taky čerpadlo LUCAS, lze ho vyměnit za BOSH ? pač sem se ptal v jednom nejmenovanym servisu, a tam mi rekli ze se tam dava jenom LUCAS,tak nevim, technik na me koukal, co si to vymejšlim.
Když sem se technika ptal, kolik by stalo proměření a zgenerálkování LUCASE, protože mam nalitano pres 200 tisic, tak říkal, že to stojí kolem 30 tisic, (spadla mi čelist) že jsou drahy díly, dál sem se s tim panem nebavil,asi mel hodne prace....
Dotaz č.2, když by to šlo, poněvadž bych rad jezdil na olej, za kolik se da sehnat čerpadlo BoSH a jestli jsem schopny ho vyměnit bez nějakých zvlaštních uprav , děkuji za info
mam dotaz: mam felišu 1,9D rok 97, taky čerpadlo LUCAS, lze ho vyměnit za BOSH ? pač sem se ptal v jednom nejmenovanym servisu, a tam mi rekli ze se tam dava jenom LUCAS,tak nevim, technik na me koukal, co si to vymejšlim.
Když sem se technika ptal, kolik by stalo proměření a zgenerálkování LUCASE, protože mam nalitano pres 200 tisic, tak říkal, že to stojí kolem 30 tisic, (spadla mi čelist) že jsou drahy díly, dál sem se s tim panem nebavil,asi mel hodne prace....
Dotaz č.2, když by to šlo, poněvadž bych rad jezdil na olej, za kolik se da sehnat čerpadlo BoSH a jestli jsem schopny ho vyměnit bez nějakých zvlaštních uprav , děkuji za info
LUCAS a BOSH
Zdravim,
mam dotaz: mam felišu 1,9D rok 97, taky čerpadlo LUCAS, lze ho vyměnit za BOSH ? pač sem se ptal v jednom nejmenovanym servisu, a tam mi rekli ze se tam dava jenom LUCAS,tak nevim, technik na me koukal, co si to vymejšlim.
Když sem se technika ptal, kolik by stalo proměření a zgenerálkování LUCASE, protože mam nalitano pres 200 tisic, tak říkal, že to stojí kolem 30 tisic, (spadla mi čelist) že jsou drahy díly, dál sem se s tim panem nebavil,asi mel hodne prace....
Dotaz č.2, když by to šlo, poněvadž bych rad jezdil na olej, za kolik se da sehnat čerpadlo BoSH a jestli jsem schopny ho vyměnit bez nějakých zvlaštních uprav , děkuji za info
mam dotaz: mam felišu 1,9D rok 97, taky čerpadlo LUCAS, lze ho vyměnit za BOSH ? pač sem se ptal v jednom nejmenovanym servisu, a tam mi rekli ze se tam dava jenom LUCAS,tak nevim, technik na me koukal, co si to vymejšlim.
Když sem se technika ptal, kolik by stalo proměření a zgenerálkování LUCASE, protože mam nalitano pres 200 tisic, tak říkal, že to stojí kolem 30 tisic, (spadla mi čelist) že jsou drahy díly, dál sem se s tim panem nebavil,asi mel hodne prace....
Dotaz č.2, když by to šlo, poněvadž bych rad jezdil na olej, za kolik se da sehnat čerpadlo BoSH a jestli jsem schopny ho vyměnit bez nějakých zvlaštních uprav , děkuji za info