jak je ohřátej motor nechce chitit (VW sharan 19 TDI 81kw)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
jak je ohřátej motor nechce chitit (VW sharan 19 TDI 81kw)
Mám záhadnej problém.Když je motor studenej tak naskočí úplně s přehledem třeba i při -20°C.Ale jak se ohřeje na provozní teplotu musím točit alespoň 10-15 sekund než to naskočí.Myslím že to nějak souvisí i s okolní teplotou protože v létě když je tak okolo 25°C tak to nechce chitnout až když je teplota oleje přes 80°C.Naprotitomu v zimě když je venkovní teplota někde okolo -5°C tak to nechitá už když teploměr oleje ukazuje něco přes 45°C.Když sem s tim byl u automechanika tak mi tvrdil že to je starterem protože je zasviněnej a tak málo točí z motorem.Starter vyčistil ale auto zase nechitalo.Skusil jsem viměnit i baterku a nic se nezměnilo.Tak sem zajel přímo do VW servizu ale tam mi rovnou řekli aniž by se na auito podívali že prej to sou ,,přidřený vstřiky'' a že je to nemoc sharanů a že se s tim nedá nic dělat leda je vyměnit.Já si ale myslím že to je blbost protože proč když je motor studený tak to chitne bez problémů.Taky sem si všimnul když motor po 15 sekundovím točením chitne tak vůbec nezakoůři.Takže si mislím že je chiba někde v elektronice.Prostě tam vstřikování nedodává žádnou naftu.Jestli z timhle problémem máte někdo skušenosti tak mi prosím poradte kde by mohl být problém.Trpím ja a hlavně baterka a starter.
Auto je:VW sharan 1,9TDI 81kW
Auto je:VW sharan 1,9TDI 81kW
Re: Luke
To sem vůbec nevěděl že v TDIčku je taky lambdasonda.Můžeš mi napsat kde se přesně nachází.Luke píše:Nevím, jestli je to možné, ale už sem hodněkrát slyšel, že když nechce chitat teplej motor, že to bývá špatnou lambdasondou.
tak to by som teda chcel vediet,kde je na tdi lambda sonda... Ale kopnut sa moze kazdy. Aj ja mam taku skusenost,ze to byva bud cidlom teploty alebo nastavenim cerpadla
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
- Milan Sharan
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 497
- Registrován: 23 led 2006, 22:22
nevím proč, ale u Sharanu zvednutí startovací dávky vůbec nepomůže. Zkoušel jsem to na 2 Sharanech 81kw. Dal jsem min. a max. startovací dávku a délka startování se vůbec nezmění ani o trošičku. Kamarád s tím má totiž problém stejný jak popisuješ a neví si s tím rady. Asi tam dá nakonec odpor. Mě to startuje za tepla i za studena dobře, ale chtěl jsem aby to šlo na cvrnk, tak jsem si přidal dávku na maximum a žádná změna.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Na starém foru se to diskutovalo mnohokrát. Problém je v opotřebení čerpadla. Pokud je opotřebeno mírně, tak pomůže vyšší startovací dávka, ale potřebovala by být ještě vyšší. Pokud je víc vyběhané, tak se odporem nasimuluje mráz a Ř.J. dávku zvedne na maximum. Vůbec to neznamená, že je čerpadlo špatné, pouze je špatná softwarová obsluha. Mech. čerpadla se opotřebovávají úplně stejně, akorát že na start dávají max. dávku. Taky při startu motor zahulí, což je u moderních aut nežádoucí a je ošertřeno tak, jak to známe. Odpojení čidla teploty je nejspolehlivější diagnostika uvedeného problému. Ti, kdo vyměnili palivový filtr za dvouvývodový, v důsledku chladnější nafty tenhle problém buď vůbec nemají, nebo se neprojevuje tak výrazně.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 led 2006, 22:40