Stránka 1 z 1
rozdíl mezi diesel Ford motory 1.6-1.8-2.3 je jaký ?
Napsal: 19 črc 2009, 16:37
od Ludra
Je pouze výkonový ? 40-44-49 kW, vše jsou to 4válce předkomůrkové, zastaralé, jistě, ale je ještě nějaký jiný, podstatný? Prý jsou podsttné rozdíly v uchycení a přístupu k olejové vaně u 1.6 (snad dost blbě vyřešenpo) a 1.8D, taky v počtu rozvoďáků (a tedy náročnosti, době a ceně výměny) a také v citlivosti na kvalitu a intervaly oleje, nemluvě o kvalitě (bio) nafty? Záleží také na použitýchj čerpadlech (Lucas/Bosch)?Který motor má nejvíc "rád" rostlinný olej a podobné náhražky nafty? Jaká je nbejdelší doložená životnost motoru, při jaké výměně rozvodů a jakém oleji+lhůtě výměny? Lze použít ND z jednoho (např. zachovalé NEprasklé hlavy) na jiný typ motoru z Fordovy série těchto atmosférických "skvostů""? Případně jiné díly ?
Vejde se a jde např. zastavět 2.3D ze sierry do Escorta ?
Dík za rady a zkušenosti, L
krouťák u 1.8D
Napsal: 19 črc 2009, 17:18
od Ludra
jo, taky "nárůst" krouťáku u stále stejného motoru 1.8D 44kW (60 kobyl)-dělalo se to NEMEHLO snad dekádu, od 88-98, co jsem zjistil, ale u vozů s konce 80. let se uvádí krouťák 110 Nm, u vozů okolo 95 a stejného motoru jsem se často setkal se 125 Nm - a to už je procentuelně slušný nárůst, tak kde je pravda?
Napsal: 19 črc 2009, 17:18
od origoš
1,6 a 1,8L jsou podobné motory a jsou od Forda. Motor 2,3D je Peugeot Indenor (kolem roku 1965), tak že všecjno úplně jiné.
2.3D
Napsal: 19 črc 2009, 17:21
od Ludra
Dlouho jsem se domníval, že 2.3D je 5vál (jako od Volva-ale tam by se musela vyřešit vyvyžovací hřídel). Ale až tak koncepčně starý motor, to nevěřím. Vím, že diesely od Peugeotu se prý dávaly i do ruských Volh, ale byla to rarita. Jinak v Sieřře 2.3D jsem byl asi před 5 lety vezen jako spolujezdec, ale bylo to po Praze, žádný superodpich, navíc šlo o strhaný kombík.Už je po smrti...
Napsal: 19 črc 2009, 17:39
od origoš
Je to tak Indenory byly 2,3 a 2,5L. Pokud dal někdo do Volhy 2,3L, tak se moc nesvezl. Těžká kára, malý výkon. (Oba byly čtyřválce).
Volha
Napsal: 19 črc 2009, 17:48
od Ludra
Ve Volze muselo být něco silnějšího, až 4L. Možná se mi plete Peugeot s Perkinsem /značka motoru). Oboje je od P. Ale vzhledem k tomu, jak se za socialismu moc nelišily ceny benzínu a nafty...a lístky na benzín se daly sehnat snadno. Těch dieslových Volh tady moc nebylo. Ale zpět k Fordům. 2.3D motor z nějakého záhadného motoru zastavovali do Sierr, do Granady či Taunusu (natož Escorta) ne. Že ho nedávali do Fiesty, to bych ještě pochopil. Na Scorpio byl asi zase slabý...
Napsal: 19 črc 2009, 20:04
od origoš
V době bolševika jsem se kolem těchto temat hodně pohyboval. Perkins byl schválen pro Volhu 21, pro 24 byl schválen Indenor.

Přestavbu ale povolili jenom někomu. Do Granady se Indenor 2,3L skutečně montoval. Escort a Fiesta to už byla "moderní" auta s "moderními " motory.
fotka
Napsal: 19 črc 2009, 20:32
od Ludra
Krásná fotka,
dík. Granadu v benzínu, pěknou, zachovalou, je možno občas vidět po Brně. Naštěstí Cortinu, či staré Mustangy. Tahle éra je bojužel fuč. Dnes je to samá elektronika, hydroštel a já nevím co ještě. Turba padají jako mouvhy ve vedru...stará technika je stará technika
Napsal: 19 črc 2009, 20:41
od origoš
To máš pravdu. Ford bývala moje značka. Měl jsem několik Taunusů, Capri 1,7GT a pak jsem přešel na naftu, ale jiné značky aut. Poslední Ford byl Escort 1,8D, kterého jsem měl pět let a dobře sloužil. Pak jsem ho prodal kamarádovi a ten s ním jezdil dalších pět let. Teď ho má jeho dcera a spokojenost. Forda už ale nechci.
Ford
Napsal: 19 črc 2009, 20:56
od Ludra
Jasně, Ford byl dřív kultovní produkt "s koulemi", jenže se z toho stala "masovka", zaostali s diesly a s jinými věcmi, až je resuscitoval trochu FOCUS, ale zdá se, že to nestačí.
Jinak jsem fanda Lexusu, ale cizí mi nejsou ani Saab a Alfa. Jenže Saab už není, co býval, Alfa se snad trošku "zvetila" se spolehlivostí, třeba už od takové 147 to stojí za něco, ale jsou jako nové předražené a pak rychle ztrácí hodnotu. Saab měl nějaké experimenty kolem r. 93, ale pořád je to "laciný paskvil a napodobenina BMW, co vrže", už to není to auto 900-řady, co s tím jezdili umělci, malíři, architekti a někteří nekonvečnější právníci. BMW + trojcíp už taky ztratily tvář, navzdory dobré nesporně technice, ale když s tím jezdí dnes kdejaký Romák a podivní mafiosi, co k penězům přišli všelijak. Jakž-takž si svou masku (tvář) drží ještě Audi, ale s těmi Q7 apod. nestvůrami - už jim hrozí se stát pomalu taky značkou snobů a pochybných milionářů. Náskok díky technice...Volvo se vyvíjí zajímavě, ale ty ceny. Taková Toyota má zajímavé postavení: nikoho neurazí a je to máloporuchová značka...Co myslíte Vy, co je značka "srdce" pro obyč. lidi (nemyslím Ferrari apod.)?
Napsal: 24 črc 2009, 12:42
od zizalak
Nebyl tenhle motor v Peugeotu 505?
Napsal: 24 črc 2009, 17:49
od origoš
Byl, byl i v 504.
Napsal: 26 črc 2009, 12:59
od bjukemen
...až ma pamať neklame tak v 505 bol aj motor 2.3 z turbom
Ford, ne Pažout !
Napsal: 26 črc 2009, 19:46
od Ludra
To se nějak zvrhlo do Pežota, vážení...Rozdíl asi bude ve spotřebě, konících-ty se dají dohledat, povinném ručení, ale asi i nároků údržby, slyšel jsem, že 1.6 D má jen 1 rozvoďák, ale zato špatný přístup k olejové vaně. 1.8D má 2 rozvoďáky a prý 2-3 kladky, když to má člověk kupovat, v ND nikdo neví nic přesně. A jak to má 2.3D neví nikdo vůbec? Mě by spíš zajímalo, zda třeba můžu použít hlavu z 1.6D či 2.3D na 1.8D, příp. dát celý motor z 2.3 (třeba ze Sierry) do Escorta? 1.6 a 1.8 D by mezi sebou vekslovat mělo jít, do Escorta se 1.6D dával ještě snad v lednu 88. Stále jezdí i po Brně dost kombíků i orionů, s tímto motorem. 1.8D je ale nejrozšířenější, je i v novějších Escortech (do 98) a Fiestách (snad až do 00?), koníky se nezměnily, 44kW(60k),ale kolik je krouťák a při kolika? sSetkal jsem se s 110 Nm (to ale může patřit spíš pro 1.6) i se 125 Nm, tak který údaj je správný. A při kolika otáčkách ? Kolik můž být maximálka po rovině či z kopce, s větrem v zádech, u zachovalého, dobře mazaného a udržovaného motoru? 155?
Napsal: 26 črc 2009, 20:53
od origoš
Hlava na 2,3D je úplně jiná, 1,6 a 1,8D má hlavu se stejným objednacím číslem. Jinak záměna motorů znamená kromě spousty starostí nesouhlas typového čísla, navíc si myslím, že 2,3D nebude pasovat na převodovku Fordových motorů ani na silentbloky motoru. Sierra 2,3 m,á motor podél, Escorty a Orion napříč.