Přídavný čerpadlo pro lepší provoz v zimě
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Přídavný čerpadlo pro lepší provoz v zimě
Tak pánové, nedá se nic dělat, ale na německejch fórech maj pravdu - pro optimální provoz hlavně v zimě, kdy je olej před výměníkem a v nádrži tuhej a kdy si to kvůli podtlaku v trubkách vždycky někde tu a tam přisaje vzduch, kvůli tomuhle všemu je dobrý mít před nádrží pomocný čerpadýlko.
Už mě nebavila ta občasná ztráta výkonu zrovna při předjíždění a tak - prostě jsem si z Německa objednal membránový čerpadlo, který je vyloženě i na provoz rostlinejch olejů a hlavně mu nevadí teploty kolem 80 st. C. Tlačí kolem 0,4 barů max. 130 l/h a hlavně nemusim napojovat žádný bypasy, protože se přizpůsobuje "spotřebě". Tahle kvalita "Made in Germany" je dostupná sice i myslim na českym ...europecon..., tam za ní chtěj ale 3.100,-- Kč. Z Německa mi jí pošle jedna firma za cca. 1900,-- plus porto cca. 250,-- . Pumpa má vývody průměr 8mm. To se mi zdá dost málo, ale ta s vývody 10mm stojí už kolem 75,-- Euro. Tak si to rozmyslim do pondělí, kterou vezmu, do pondělka eště můžu změnit objednávku .
O zkušenosti se pak s vámi podělim, ale ze zahraničních diskusí vim, že jsou s tim lidi spokojeni
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Zajimave... budu rad za nove poznatky.
Podobne cerpadylko jsem kdysi vlastnil a byly s nim porad problemy, kolega ho montoval do vysokozvdizky a fachci s benzinem bez problemu do tedka.
Paradni je na nem to ze natlaci a pak se vypne tudiz nehrozi nejake namahani vinuti a podobne.
Myslim si taky ze pokud je schopno tlacit 0.4BAR tak na prumerech hadicniku az zas tolik nezalezi.
Mozna si taky neco podobneho poridim.
Podobne cerpadylko jsem kdysi vlastnil a byly s nim porad problemy, kolega ho montoval do vysokozvdizky a fachci s benzinem bez problemu do tedka.
Paradni je na nem to ze natlaci a pak se vypne tudiz nehrozi nejake namahani vinuti a podobne.
Myslim si taky ze pokud je schopno tlacit 0.4BAR tak na prumerech hadicniku az zas tolik nezalezi.
Mozna si taky neco podobneho poridim.
E91 N52B30
Hádat s odvzušňovákem zkratlý zpátečky ? Zkratlou zpátečku ( zatim ) nemám. Proto mám taky velkej a dobře dimenzovanej deskovej výměník. Zkratlá zpátečka je dobrá věc, ale musí to bejt regulovaný - takovou fajnovost si pořídim až do dalšího auta kdy tohle doslouží. U tohodle auťáku nechci zvyšovat riziko poruchy dalšim montáží dalšího 3/2 ventilu, dalšího Oventropu (=samoodvzdušňováku) a tak. A zkratlá zpátečka na trvalo může vést k tomu, že se olej v čerpadle třeba v létě v koloně přehřeje a nebude mít optimální teplotu - pak dochází ke snížení výkonu motoru.
Samozřejmě nejlepší je mít šlusnutou zpátečku s termostatickou regulací a k tomu elektrickej předehřev taky s automatickou, termostatickou regulací. Pak se i v mrazech člověk dostane rychle na teplotu, kdy může přepnout na olej .
Samozřejmě nejlepší je mít šlusnutou zpátečku s termostatickou regulací a k tomu elektrickej předehřev taky s automatickou, termostatickou regulací. Pak se i v mrazech člověk dostane rychle na teplotu, kdy může přepnout na olej .
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Jenom "velkej a dobre dimenzovanej deskovej vymenik" si myslim az toliko nepomuze s rychlym nabehem teploty pri studenem startu v zime , proto jsem sel cestou zkratu zpatecky. Ucinost meho motoru je oproti me puvodni "komurkove" 205tce znatelny na teplotnim nabehu.
Chapu ze prehrati RO muze mit negativni vliv na chod motoru ale to vzhledem ke klesajicim teplotam, blizicimu se podzimu a hlavne trasam vedoucim mimo mestske zacpy myslim si az tak nehrozi.
Chapu ze prehrati RO muze mit negativni vliv na chod motoru ale to vzhledem ke klesajicim teplotam, blizicimu se podzimu a hlavne trasam vedoucim mimo mestske zacpy myslim si az tak nehrozi.
E91 N52B30
Mohl by mi někdo prosím vysvětlit proč by měl mít hodně ohřátý olej vliv na výkon? Zůstal jsem jednou v jedné popojíždějící koloně nějakou delší dobu a teploměr pak na vodě ťukal na 100°C, mám zkratlou zpátečku pře originál předehřev v hlavě motoru a nepočítám pak jaká musí být teplota paliva těsně před vstřikem ve vstřikovači a žádný úbytek výkonu nebyl pozorovám ani po opuštění kolony, spíše na opak. Ale zajímal by mě spíše fyzikální princip tohoto názoru: příliš vysoká teplota oleje=snížení výkonu motoru?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 66
- Registrován: 23 led 2006, 19:15
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
uplně stejne čerpadlo mám doma
pocházi z vozu LIAZ někdo si ho tam dal protože mu padala nafta
ale jak to byvá je na 24v a na 12 nebude pracovat je to system vačky po natlakovaní vyplo . jestli je ale pruchozí bez proudu zkusím zítra
pocházi z vozu LIAZ někdo si ho tam dal protože mu padala nafta
ale jak to byvá je na 24v a na 12 nebude pracovat je to system vačky po natlakovaní vyplo . jestli je ale pruchozí bez proudu zkusím zítra
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS
FIAT 850
AVIA 21N
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS
FIAT 850
AVIA 21N
nektery lidi meli stesti a sehnali nejaky cerpadla 12V
z Oldtimeru. Jenze nevim presne jaky bohuzel. Vetsina normalnich cerpadel ten olej bohuzel nezkousne.
Hlavne nema smysl zkouset benzinovy cerpadla ty jsou k nicemu.
V Nemecku jsou fakt overeny ty Hardi a Facety.
Ty Facety co prodava ta ceska firma jsou jiz modifikovany maji zvyseny prutok a jsou vcetne hadicniku a to se asi v zime muze hodit, kdyz je olej poradne hustej.
Jo a toho Nemecka za 1900,- jsou vcetne hadicniku?
Ta ceska firma zlevnila ty normalni nemodifikovany - stejny co chces koupit v rajchu a stoji uz pod 2 litry taky.
Jo a nez to tam koupis, zeptej se jich v tom rajchu jestli na ty cerpadla Hardi skutecne davaji zaruku i pri pouziti rostlinnyho oleje, skoro vsichni se totiz cukaji..
Hlavne nema smysl zkouset benzinovy cerpadla ty jsou k nicemu.
V Nemecku jsou fakt overeny ty Hardi a Facety.
Ty Facety co prodava ta ceska firma jsou jiz modifikovany maji zvyseny prutok a jsou vcetne hadicniku a to se asi v zime muze hodit, kdyz je olej poradne hustej.
Jo a toho Nemecka za 1900,- jsou vcetne hadicniku?
Ta ceska firma zlevnila ty normalni nemodifikovany - stejny co chces koupit v rajchu a stoji uz pod 2 litry taky.
Jo a nez to tam koupis, zeptej se jich v tom rajchu jestli na ty cerpadla Hardi skutecne davaji zaruku i pri pouziti rostlinnyho oleje, skoro vsichni se totiz cukaji..
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
Ano, je pravda, že v Německu už fandové i profici nepožívaj jiný čerpadla než FACET nebo HARDI. U FACETu se ale občas stáívá, že odejde, že se spálí vinutí, je náchylná na podpětí, musí mít bypas, protože potřebuje určitej minimální průtok. A HARDI ? Tak to je přesně ta, kterou jsem objednal v "rajchu", jak nazýváš naše sousedy. Proč jsem nekoupil u překupníků u nás, když jí maj taky pod 2.000,-- Kč ? Nekoupil, protože jsou různý typy HARDI-čerpadel, lišící se hlavně světlostí přívodu ( a odtoku ) čerpanýho média. Většinou Ti tady v Česku čecháček prodá světlost 8 mm - to je typ: 18812. Typ 10012-6 má ale přívody a odtoky 10 mm - to je hlavně v zimě důležitý, když Ti bude protejkat ten hustej, medovej olej z nádrže do a od pumpy.
Jestli mi tu pumpu 10012.6 někdo tady v Čechách prodá pod 2.000,-- ,jak tvrdíš, tak vrátim tu z "rajchu" - až dorazí, na což mám dle směrnic EU nárok - a koupim tady v Čechách a Tobě pošlu poukázku na 2 piva nebo na 1 slivovičku nebo 1 kontušovku. Sám jsem totiž investoval dost času do hledání nejvýhodnější nabídky hlavně v Německu - HARDI-pumpa je totiž vyrobená v rajchu - MADE IN GERMANY
Jestli mi tu pumpu 10012.6 někdo tady v Čechách prodá pod 2.000,-- ,jak tvrdíš, tak vrátim tu z "rajchu" - až dorazí, na což mám dle směrnic EU nárok - a koupim tady v Čechách a Tobě pošlu poukázku na 2 piva nebo na 1 slivovičku nebo 1 kontušovku. Sám jsem totiž investoval dost času do hledání nejvýhodnější nabídky hlavně v Německu - HARDI-pumpa je totiž vyrobená v rajchu - MADE IN GERMANY
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
tohle je to cerpadlo ?Kuba píše: Ano, je pravda, že v Německu už fandové i profici nepožívaj jiný čerpadla než FACET nebo HARDI. U FACETu se ale občas stáívá, že odejde, že se spálí vinutí, je náchylná na podpětí, musí mít bypas, protože potřebuje určitej minimální průtok. A HARDI ? Tak to je přesně ta, kterou jsem objednal v "rajchu", jak nazýváš naše sousedy. Proč jsem nekoupil u překupníků u nás, když jí maj taky pod 2.000,-- Kč ? Nekoupil, protože jsou různý typy HARDI-čerpadel, lišící se hlavně světlostí přívodu ( a odtoku ) čerpanýho média. Většinou Ti tady v Česku čecháček prodá světlost 8 mm - to je typ: 18812. Typ 10012-6 má ale přívody a odtoky 10 mm - to je hlavně v zimě důležitý, když Ti bude protejkat ten hustej, medovej olej z nádrže do a od pumpy.
Jestli mi tu pumpu 10012.6 někdo tady v Čechách prodá pod 2.000,-- ,jak tvrdíš, tak vrátim tu z "rajchu" - až dorazí, na což mám dle směrnic EU nárok - a koupim tady v Čechách a Tobě pošlu poukázku na 2 piva nebo na 1 slivovičku nebo 1 kontušovku. Sám jsem totiž investoval dost času do hledání nejvýhodnější nabídky hlavně v Německu - HARDI-pumpa je totiž vyrobená v rajchu - MADE IN GERMANY
ma konstrukcne jinou mechanickou cast nez obrazek pod tvym prvnim prispevkem
E91 N52B30
Ano, ta na obrázku od tebe je ta pumpa, kterou jsem si objednal. Teď jí maj už momentálně vyprodanou, tu na 12 V, maj zatim už jen na 24 V. Od tý, kterou jsem dal nahoru do 1.příspěvku se liší právě tim hornim dílem, jak správně píšeš. Je sice dražší, ale podle mě je světlost připojení 10 mm nutnost pro bezproblémovej chod v zimě v mezních situacích - třeba. když Ti to fakt dost ztuhne ( myslim teď olej ).
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW