Přídavný čerpadlo pro lepší provoz v zimě

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Přídavný čerpadlo pro lepší provoz v zimě

Příspěvek od Kuba »

Obrázek

:) Tak pánové, nedá se nic dělat, ale na německejch fórech maj pravdu - pro optimální provoz hlavně v zimě, kdy je olej před výměníkem a v nádrži tuhej a kdy si to kvůli podtlaku v trubkách vždycky někde tu a tam přisaje vzduch, kvůli tomuhle všemu je dobrý mít před nádrží pomocný čerpadýlko.

:x Už mě nebavila ta občasná ztráta výkonu zrovna při předjíždění a tak - prostě jsem si z Německa objednal membránový čerpadlo, který je vyloženě i na provoz rostlinejch olejů a hlavně mu nevadí teploty kolem 80 st. C. Tlačí kolem 0,4 barů max. 130 l/h a hlavně nemusim napojovat žádný bypasy, protože se přizpůsobuje "spotřebě". Tahle kvalita "Made in Germany" je dostupná sice i myslim na českym ...europecon..., tam za ní chtěj ale 3.100,-- Kč. Z Německa mi jí pošle jedna firma za cca. 1900,-- plus porto cca. 250,-- . Pumpa má vývody průměr 8mm. To se mi zdá dost málo, ale ta s vývody 10mm stojí už kolem 75,-- Euro. Tak si to rozmyslim do pondělí, kterou vezmu, do pondělka eště můžu změnit objednávku 8) 8) .

:-D O zkušenosti se pak s vámi podělim, ale ze zahraničních diskusí vim, že jsou s tim lidi spokojeni :) :) :)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Zajimave... budu rad za nove poznatky.
Podobne cerpadylko jsem kdysi vlastnil a byly s nim porad problemy, kolega ho montoval do vysokozvdizky a fachci s benzinem bez problemu do tedka.
Paradni je na nem to ze natlaci a pak se vypne tudiz nehrozi nejake namahani vinuti a podobne.
Myslim si taky ze pokud je schopno tlacit 0.4BAR tak na prumerech hadicniku az zas tolik nezalezi.
Mozna si taky neco podobneho poridim.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Taky by mne zajimalo jestli se to nebude "hadat" s odvzdusnovakem zkratle zpatecky.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Hádat s odvzušňovákem zkratlý zpátečky ? Zkratlou zpátečku ( zatim ) nemám. Proto mám taky velkej a dobře dimenzovanej deskovej výměník. Zkratlá zpátečka je dobrá věc, ale musí to bejt regulovaný - takovou fajnovost si pořídim až do dalšího auta kdy tohle doslouží. U tohodle auťáku nechci zvyšovat riziko poruchy dalšim montáží dalšího 3/2 ventilu, dalšího Oventropu (=samoodvzdušňováku) a tak. A zkratlá zpátečka na trvalo může vést k tomu, že se olej v čerpadle třeba v létě v koloně přehřeje a nebude mít optimální teplotu - pak dochází ke snížení výkonu motoru.

Samozřejmě nejlepší je mít šlusnutou zpátečku s termostatickou regulací a k tomu elektrickej předehřev taky s automatickou, termostatickou regulací. Pak se i v mrazech člověk dostane rychle na teplotu, kdy může přepnout na olej .
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Jenom "velkej a dobre dimenzovanej deskovej vymenik" si myslim az toliko nepomuze s rychlym nabehem teploty pri studenem startu v zime , proto jsem sel cestou zkratu zpatecky. Ucinost meho motoru je oproti me puvodni "komurkove" 205tce znatelny na teplotnim nabehu.

Chapu ze prehrati RO muze mit negativni vliv na chod motoru ale to vzhledem ke klesajicim teplotam, blizicimu se podzimu a hlavne trasam vedoucim mimo mestske zacpy myslim si az tak nehrozi.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

?

Příspěvek od radluk »

:?
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:00, celkem upraveno 1 x.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Možná by to chtělo také napsat nějaký odkaz na kde sehnat toto čerpadlo nebo alespoň typ aby si to člověk mohl na německým webu najít. Z 1900,- se mi zdá být vzhledem k cenám na trhu přijatelné. Jde o to jestli zůstane průchozí i v případě výpadku (poruchy) čerpadla a jiné parametry.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Mohl by mi někdo prosím vysvětlit proč by měl mít hodně ohřátý olej vliv na výkon? Zůstal jsem jednou v jedné popojíždějící koloně nějakou delší dobu a teploměr pak na vodě ťukal na 100°C, mám zkratlou zpátečku pře originál předehřev v hlavě motoru a nepočítám pak jaká musí být teplota paliva těsně před vstřikem ve vstřikovači a žádný úbytek výkonu nebyl pozorovám ani po opuštění kolony, spíše na opak. Ale zajímal by mě spíše fyzikální princip tohoto názoru: příliš vysoká teplota oleje=snížení výkonu motoru?
paty
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 23 led 2006, 19:15
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paty »

uplně stejne čerpadlo mám doma :) :)
pocházi z vozu LIAZ někdo si ho tam dal protože mu padala nafta
ale jak to byvá je na 24v a na 12 nebude pracovat je to system vačky po natlakovaní vyplo . jestli je ale pruchozí bez proudu zkusím zítra
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS (LOL)
FIAT 850
AVIA 21N
no-fosil
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 01 bře 2006, 00:33

nektery lidi meli stesti a sehnali nejaky cerpadla 12V

Příspěvek od no-fosil »

z Oldtimeru. Jenze nevim presne jaky bohuzel. Vetsina normalnich cerpadel ten olej bohuzel nezkousne.
Hlavne nema smysl zkouset benzinovy cerpadla ty jsou k nicemu.
V Nemecku jsou fakt overeny ty Hardi a Facety.
Ty Facety co prodava ta ceska firma jsou jiz modifikovany maji zvyseny prutok a jsou vcetne hadicniku a to se asi v zime muze hodit, kdyz je olej poradne hustej.
Jo a toho Nemecka za 1900,- jsou vcetne hadicniku?
Ta ceska firma zlevnila ty normalni nemodifikovany - stejny co chces koupit v rajchu a stoji uz pod 2 litry taky.
Jo a nez to tam koupis, zeptej se jich v tom rajchu jestli na ty cerpadla Hardi skutecne davaji zaruku i pri pouziti rostlinnyho oleje, skoro vsichni se totiz cukaji..
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

:) Ano, je pravda, že v Německu už fandové i profici nepožívaj jiný čerpadla než FACET nebo HARDI. U FACETu se ale občas stáívá, že odejde, že se spálí vinutí, je náchylná na podpětí, musí mít bypas, protože potřebuje určitej minimální průtok. A HARDI ? Tak to je přesně ta, kterou jsem objednal v "rajchu", jak nazýváš naše sousedy. Proč jsem nekoupil u překupníků u nás, když jí maj taky pod 2.000,-- Kč ? Nekoupil, protože jsou různý typy HARDI-čerpadel, lišící se hlavně světlostí přívodu ( a odtoku ) čerpanýho média. Většinou Ti tady v Česku čecháček prodá světlost 8 mm - to je typ: 18812. Typ 10012-6 má ale přívody a odtoky 10 mm - to je hlavně v zimě důležitý, když Ti bude protejkat ten hustej, medovej olej z nádrže do a od pumpy.

:) :D Jestli mi tu pumpu 10012.6 někdo tady v Čechách prodá pod 2.000,-- ,jak tvrdíš, tak vrátim tu z "rajchu" - až dorazí, na což mám dle směrnic EU nárok - a koupim tady v Čechách a Tobě pošlu poukázku na 2 piva nebo na 1 slivovičku nebo 1 kontušovku. :) :D Sám jsem totiž investoval dost času do hledání nejvýhodnější nabídky hlavně v Německu - HARDI-pumpa je totiž vyrobená v rajchu - MADE IN GERMANY 8) 8) 8)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Kuba píše::) Ano, je pravda, že v Německu už fandové i profici nepožívaj jiný čerpadla než FACET nebo HARDI. U FACETu se ale občas stáívá, že odejde, že se spálí vinutí, je náchylná na podpětí, musí mít bypas, protože potřebuje určitej minimální průtok. A HARDI ? Tak to je přesně ta, kterou jsem objednal v "rajchu", jak nazýváš naše sousedy. Proč jsem nekoupil u překupníků u nás, když jí maj taky pod 2.000,-- Kč ? Nekoupil, protože jsou různý typy HARDI-čerpadel, lišící se hlavně světlostí přívodu ( a odtoku ) čerpanýho média. Většinou Ti tady v Česku čecháček prodá světlost 8 mm - to je typ: 18812. Typ 10012-6 má ale přívody a odtoky 10 mm - to je hlavně v zimě důležitý, když Ti bude protejkat ten hustej, medovej olej z nádrže do a od pumpy.

:) :D Jestli mi tu pumpu 10012.6 někdo tady v Čechách prodá pod 2.000,-- ,jak tvrdíš, tak vrátim tu z "rajchu" - až dorazí, na což mám dle směrnic EU nárok - a koupim tady v Čechách a Tobě pošlu poukázku na 2 piva nebo na 1 slivovičku nebo 1 kontušovku. :) :D Sám jsem totiž investoval dost času do hledání nejvýhodnější nabídky hlavně v Německu - HARDI-pumpa je totiž vyrobená v rajchu - MADE IN GERMANY 8) 8) 8)
tohle je to cerpadlo ?
ma konstrukcne jinou mechanickou cast nez obrazek pod tvym prvnim prispevkem
Obrázek
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Ano, ta na obrázku od tebe je ta pumpa, kterou jsem si objednal. Teď jí maj už momentálně vyprodanou, tu na 12 V, maj zatim už jen na 24 V. Od tý, kterou jsem dal nahoru do 1.příspěvku se liší právě tim hornim dílem, jak správně píšeš. Je sice dražší, ale podle mě je světlost připojení 10 mm nutnost pro bezproblémovej chod v zimě v mezních situacích - třeba. když Ti to fakt dost ztuhne ( myslim teď olej (noteeth) ).
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

Pěkná věc tohle čerpadlo.Ale já jsem zastáncem, jednoduchosti, zkrátka v zimě budu dávat do oleje naftu, řekněme 25 %.Prvak se zdá, že nafta bude za nějakých 26 a druhak toho přes zimu tolik nenajezdím. :) :)
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

25 % nafty ??!!!!! to bydlis nekde na jihu Italie ne ?(noteeth) Pockej az prijdou prvni mraziky a zacnes prilivat naftu. (noteeth) (noteeth) (noteeth)
E91 N52B30 :)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“