A6 3.0 tdi - tlak na railu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tomakus
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 21 srp 2009, 23:49

A6 3.0 tdi - tlak na railu

Příspěvek od Tomakus »

Nemáte někdo prosím zkušennosti s motorem BMK, studený jde v klidu, ale po ohřátí začne vynechávat a pocukává na volnoběh. Záhada je v tlaku na railu, na volnověh šplhá na 490 Bar.(místo 230), jenže hodnota je i požadovaná jednotkou. Motor táhne jako vůl a dost se vrtí v zátahu, krouťák leze na 540 Nm, jenže není načipován. V Audi doporučili výměnu čerpadla, tak jsem dal úplně nové a nic se nezměnilo. V trubkách za čerpadlem je čisto a závady v paměti žádný. Nevím co mám hledat, občas se to sklidní, ale za chvilku znovu cuká. Čidla jsou kontrolovaný, zpětný tlak taky. Najto 75 tis. Palivo to není - 5x tankováno. Dík za každej nápad.
Naposledy upravil(a) šulda dne 24 kvě 2023, 06:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu.
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Jestli tam není chyba v softu když to má takoví požadavky.Chtělo by to vidět jiný 3.0tdi jaký má mít požadavky tlaku a pak jít dál.
Audi 80 1,9tdi 81kw-ABT
Tomakus
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 21 srp 2009, 23:49

Příspěvek od Tomakus »

Jiný BMK jsem už porovnával, samozdřejmě tlakuje 230 i míň (ve volnoběhu), jenže když je tlak požadovanej, tak je v háji jednotka, nebo ji mate špatnej signál z některýho snímače. Teplotní čidla jsem zkoušel a zjistit jednotku lze prý jen výměnou = překódováním jiný, nebo flash, ale to je prej 50/50, že se zhroutí a stejně to odhalí jen SW chybu, ne HW (info ze servisu Audi). Už mě pokus/omyl stál nový čerpadlo, tak bych chtěl jít spíš směrem měření a kontroly. Neumíte někdo prosím zkontrolovat jednotku bez přeflashování ? Dík.
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

a nejsou tam špatný zpětný/přetlakový ventily?
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Tomakus
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 21 srp 2009, 23:49

Příspěvek od Tomakus »

Už mě to taky napadlo, ale to by hodnota nevyhovovala požadavku jednotky. Když chce nesmyslnej tlak a regulace ho nastaví, pak je regulační ventil v pohodě. Nechápu proč to jednotka někdy chce (pak to blbne) a někdy to nechce (pak je to v klidu). Řeším jestli může jednotku něco tak zblbnout (chybná informace z některého snímače), nebo jestli to může dělat sama (vadou SW, atd.).
Uživatelský avatar
JohnyFlat
Přispěvovatel
Příspěvky: 881
Registrován: 23 črc 2008, 16:06
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od JohnyFlat »

tak ať ti přehrajou soft znova, nebo zkus už tu zmiňovanou jinou jednotku
Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
Uživatelský avatar
JohnyFlat
Přispěvovatel
Příspěvky: 881
Registrován: 23 črc 2008, 16:06
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od JohnyFlat »

ale jestli ti to začalo dělat z ničeho nic, tak je to divný, to by vypadalo, že je někde něco špatně, nebo to někde jednotku mate špatným signálem. Ale říkáš, že čidla jsem ok, to je divný. Ještě bych zkusil vyměnit regulátor tlaku, občas s nim jsou problémy. Ale tak to je všechno hokus pokus, těžko říct
Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
Tomakus
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 21 srp 2009, 23:49

Příspěvek od Tomakus »

Sehnal jsem radu, že by to mohl být vadný vstřikovač. Prý jednotka zvyšuje tlak aby dorovnala nepravidelný chod pomocí ostatních vstřiků. Už mi sice dělali diagnostiku odchylek a zbytkového množství nafty (vše v normě), ale nekdy to trochu kopne při startu (jako protizápal), což nasvědčuje na vadný vstřik. Trochu mě mate, že jde nahoru ten krouťák (leze až o 100 Nm). Asi vytahám vstřiky a nechám je dát taky zkontrolovat.
mart92
Přispěvovatel
Příspěvky: 154
Registrován: 21 úno 2010, 15:11

Re: A6 3.0 tdi - problém s tlakem na railu

Příspěvek od mart92 »

Tak to po pár letech oživíme..
BMK
Co všechno může způsobovat vysoký tlak na railu na volnoběh?
Mám tam taky kolem těch 490 bar (souhlasí s požadavkem) a jak se trochu ohřeje tak začne cukat a jakoby zakopavat.. přitom do otáček jde v pohodě.
Startuje na brnk, jede normálně a nekouří
Za studena běží i na volnoběh krásně
Bottled
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 29 dub 2014, 18:16
Bydliště: Praha

Re: A6 3.0 tdi - tlak na railu

Příspěvek od Bottled »

Vysoký tlak na volnoběh je v pořádku dle požadavku mapy a občas mám okolo 490b i u ASB, ale neškube to.

Když to cuká tak lítá tlak railu? Co korekce vstriku kdyz to cuká?
Kdyz se vytoci a necha spadnout na volnobeh, tak se ustali plynule, nebo chvilku loví volnobezny otacky?
ex: Fabia AXR, fmic, VB
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19252
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: A6 3.0 tdi - tlak na railu

Příspěvek od roman1648 »

Jednou jsem řešil Q7 CASA a problém byl v CR čerpadle, opravili v Bosch Rasošky za myslím 8tis pak to dalo pokoj
DwDckQo
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 15 bře 2016, 15:41

Re: A6 3.0 tdi - tlak na railu

Příspěvek od DwDckQo »

Mám podobný problém, vyriešili ste to nejak ? (hm)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“