Není to idealni :(

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Není to idealni :(

Příspěvek od Tkevlar »

Kdyz jezdim na olej, zda se mi ze motor je hlucnejsi vic klepe. Kdyz treba zastavim jen na 5 min a pak zas startuji tak to musim dele tocit a po nastartovani motor skube. Spotreba si myslim, ze se take zvedla :( driv jsem jezdil kolem 6l/100km a ted to mam 7.1l/100km. Poradite nekdo?
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Radik
Přispěvovatel
Příspěvky: 137
Registrován: 15 kvě 2006, 11:46

Příspěvek od Radik »

zkus naftu :o
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Tys tedkom presel na ventily vid ? tak mrkni na utesneni spoju a na pruchodnost filtru. Mozna ze ti to nekde saje vzduch. Meris teplotu oleje pred vstupem do cerpadla ? muze to byt i "studenym" olejem.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Radim205D dne 28 kvě 2009, 22:06, celkem upraveno 2 x.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Hodně také záleží na oleji (značka, složení (SO,SL) apod.) A také už jsou studené rána a přes den už není také nejtepleji, spotřeba roste.
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

Já mám s olejem akorát nepravidelnej volnoběh, za jízdy jestli jedu na naftu nebo na olej, nejde poznat.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

tak tak, kolísá volnoběh (což mě trošku znervózňuje), ale jinak rozdíl žádnej vidět neni, dokonce bych i řek, že to je na volej tišší a měkčí chod, ale pač se to nedá měřit, tak je to možná fakt jenom dojem.
Spotřeba se taky měří dost těžko, pač tam vdycky něco naleju z konve a nevim kolik, ale nemam pocit, že bych musel víc šlapat na plyn....
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Není to idealni :(

Příspěvek od PeterG »

Tkevlar píše:Kdyz jezdim na olej, zda se mi ze motor je hlucnejsi vic klepe. Kdyz treba zastavim jen na 5 min a pak zas startuji tak to musim dele tocit a po nastartovani motor skube. Spotreba si myslim, ze se take zvedla :( driv jsem jezdil kolem 6l/100km a ted to mam 7.1l/100km. Poradite nekdo?
Mas nejaku upravu? Ja jazdim bez upravy a po 8.000Km som mal rovnaky problem. Este horsi. Ja som kedykolvek na volnobehu mal problemy. O studenych startoch ani nehovorim. Dal som jednu nadrz s naftou. Predtym som este precistil nadrz tym, ze som sice natankoval len naftu, ale na spodku urcite bol este olej. No a potom do cistej nafty som namiesal STP injector cleaner. Keby som to na vlastnej kozi nezazil, neuverim. to auto zacalo slapat ako, ked som ho kupil. Tak som znova zacal jazdit na olej. Ale teraz uz na repkovy (32,-Sk/liter). Zatial to slape v pohode, ale dnes rano som mal pocit, ze to nechytilo ako ked som mal cistu naftu s STP. Cize radim vyskusat to ako som to spravil ja. Potom napis, ci to pomohlo.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Chce to mít nastavený vstřikovače na dobrej tlak a hlavně musej všechny otevírat při stejnym tlaku. Olej - i předehřátej - je přecejen hustší vždycky o něco než nafta a rozprašování se tak s klesajicim otevíracim tlakem vstřikovačů rapidně zhoršuje. A když je navíc nastavenej každej na jinej otevírací tlak, pak dávkuje každej válec jinak a zejména na volnoběhu, kde jsou objemy čerpanýho paliva fakt miniaturní, se to pozná.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

Mně teda volnoběh blbe jen u toho elektronicky ovládaného čerpadla, otáčky to má vyšší, ale pokud přes spojku stáhnu otáčky na tisíc, tak se ustálí a je v pohodě.Na mechanickým to jelo jede stejně na olej i na naftu.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

dokud je olej studeny tak to lehce kolisa jak se aspon trochu ohreje srovna se to
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

(wallbash)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:01, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Není to idealni :(

Příspěvek od Tkevlar »

PeterG píše:
Tkevlar píše:Kdyz jezdim na olej, zda se mi ze motor je hlucnejsi vic klepe. Kdyz treba zastavim jen na 5 min a pak zas startuji tak to musim dele tocit a po nastartovani motor skube. Spotreba si myslim, ze se take zvedla :( driv jsem jezdil kolem 6l/100km a ted to mam 7.1l/100km. Poradite nekdo?
Mas nejaku upravu? Ja jazdim bez upravy a po 8.000Km som mal rovnaky problem. Este horsi. Ja som kedykolvek na volnobehu mal problemy. O studenych startoch ani nehovorim. Dal som jednu nadrz s naftou. Predtym som este precistil nadrz tym, ze som sice natankoval len naftu, ale na spodku urcite bol este olej. No a potom do cistej nafty som namiesal STP injector cleaner. Keby som to na vlastnej kozi nezazil, neuverim. to auto zacalo slapat ako, ked som ho kupil. Tak som znova zacal jazdit na olej. Ale teraz uz na repkovy (32,-Sk/liter). Zatial to slape v pohode, ale dnes rano som mal pocit, ze to nechytilo ako ked som mal cistu naftu s STP. Cize radim vyskusat to ako som to spravil ja. Potom napis, ci to pomohlo.
JJ mám upravu, Predehrev oleje a dvounadrzovy system.
Jinak mozna nalezen problem, trochu to prisavalo vzduch u jednoho spoje, Vymenil jsem hadicovou sponu a zitra uvidim zda to pomohlo.
Jak pise Kuba obavam se, ze chyba bude ve vstrikach pac uz budou mit moc nalitano, ani bych se nedivil kdyby byla kazda z jineho motoru.
Na naftu to jde na volnobech "dobre". Spotreba aktualne nevim.
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

také špatný volnoběh

Příspěvek od dvorky1 »

taky mám problém s volnoběhem. Míchal jsem to s naftou a volnoběh byl dobrej i motor se tak nechvěl ale ted jsem to dotankoval jen cistym olejem do nadrze kde byla jen rezerva a otacky klesly skoro o 100 ot za min a motor se celej klepe a rozhoupe to i cely auto. na semaforu je to docela nepříjemný když nevíš jestli to chcípá a nebo to je ok :-((.

To Kuba:
myslíš že u komůrkáče je třeba taky zvýšit tlaky na vstřikovačích?? nemám měřák tak bych to hodil od oka???? nějakou tenčí podložkou. Celkem mi to totiž klepe. Ale tak nějak že to je už asi dost nalítanej motor
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

(crazy)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:10, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Tak jsem asi přišel na uplnou chybu, mam moc maly prutok vody pres vymenik. Ted kdyz je chladneji a ja zapnu topeni, tak se zaboha v aute neohreju :( Coz bude podobne i u vymeniku na olej. Mam to zapojene--- vyvod z hlavy na teplou vodu tam je T-kus a jedna hadice jde do vymeniku a druha hadice jde do topeni, Potom se jen hadice z vymeniku vraci za topeni zas T-kus. nenapada vas jak to zapojit, aby me bylo teplo a oleji taky? Fiat Tipo 1.7D
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“