Tuhe mrazy a nafta

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Tuhe mrazy a nafta

Příspěvek od Csala »

Zdravim vsetkych na dieselpower.

Mame tu extremne silne mrazy a zaujimalo by ma a urcite aj ostatnych, ako si pomahate pri starte a hlavne pri samotnej jazde, aby nafta presla az do valcov.
Do teploty -14°C to chodilo bez problemov. Pri -20°C som to na treti pokus nejako natocil, ale auto preslo len 100 m a stoji.
Urcite je to nekvalitnou naftou (bod vylucovania parafinu je vysoko). Ako sa da tomu pomoct?
Zatial som nudzove vyradil filter paliva a napojil privod nafty priamo do cerpadla. Po nabiti akumulatora to skusim s pomocou eteru v spray natocit.
Neviem, ci ma vobec zmysel v takych mrazoch auto pouzivat, dnes mame -24°C
:(
Diky za rady a nazory.
Julo
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Naldo
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 23 led 2006, 15:22

Příspěvek od Naldo »

Doporučuji strčit auto někam do teplé garáže a až se prohřeje nalít do nádrže nějaké aditivum(např.Sharon nebo Sheron nevím), které snižuje bod tuhnutí nafty. Kdy jsi měnil nebo odvodňoval paliv. filtr?
Octavia Combi 1.9 TDI 81kW, AHF
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Filter mam meneny pred mesiacom, cca 3000 km. V nedelu som pri -14°C absolutne bez problemov natocil a cca 50 km odjazdil. V pondelok pri -20°C prvu minutu na mieste tocilo aj do 2000 ot/min, ale po par sto metroch to uz nevladalo skackat ani na jednicke. Ledva som sa odplazil na najblizsie parkovisko :(
Tak asi ta tepla garaz a aditivum.
Diky.
Julo
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
rat21
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 23 led 2006, 16:03

Příspěvek od rat21 »

Keď chceš mať toto auto dlhšie, zabudni na éter. Dáva motorom pekne do držky. Základ je kvalitná nafta, prípadne aditívum.
Fiat Tipo 1.9TDsX 270.000 km / po smrti
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Re: Tuhe mrazy a nafta

Příspěvek od Tomas-Oaza »

Csala píše:Zdravim vsetkych na dieselpower.

Mame tu extremne silne mrazy a zaujimalo by ma a urcite aj ostatnych, ako si pomahate pri starte a hlavne pri samotnej jazde, aby nafta presla az do valcov.
Do teploty -14°C to chodilo bez problemov. Pri -20°C som to na treti pokus nejako natocil, ale auto preslo len 100 m a stoji.
Urcite je to nekvalitnou naftou (bod vylucovania parafinu je vysoko). Ako sa da tomu pomoct?
Zatial som nudzove vyradil filter paliva a napojil privod nafty priamo do cerpadla. Po nabiti akumulatora to skusim s pomocou eteru v spray natocit.
Neviem, ci ma vobec zmysel v takych mrazoch auto pouzivat, dnes mame -24°C
:(
Diky za rady a nazory.
Julo
pokud by jsi chtel startovat pomoci eteru tak ti auto chytbe hned,to je jasny,ale davas motoru zabrat tak asi jako kdyz najedes 10000 km na jeden start.coz bych si rozmyslel.
co se tyce auta takl bych ho dal nekam do tepla a nechal rozmrznout(hlavne tu naftu co mas v nadrzi) a zapojit zpatky filtr,jinak ti zamrzne jeste cerpadlo a uz s tim nic nepodelas. ja osobne davam do nafty petrolej a benzin,a zatim jsem nastartoval.lancie ma najety 242 tis a chyta na druhy otoceni motoru.
za dasli aditiva: na trhu je fura aditiv ale jsou jen k tomu abys je dal do nafty ktera je v poradku, jediny overeny ktery mam je od benziny,a to ti osetri i naftu ktera ti v nadrzi udelala neplechu. beztak je to voda kterou natankujes s naftou.kdyz rozdelas filtr tak dole budes mit led.
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 24 led 2006, 07:29

Příspěvek od lukee »

Dnes -20 stupňů a chytla napoprvé,sice chvilku škytala ale po pár sekundách se chod ustálil a mohl jsem vyrazit.

-- jo palivo je OMV AlpinDiesel
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

zamrzla mi dnes nafta dneska jsem tam supl benzin 10% tak snad to bude ok filtr novy v lete nafta ze shellky a trcu omv ..asi mi to ucpalo aditivum...kolik stoji petrolej?
punto 1.7TD 46kw
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Tankujem zásadne na OMV v zime Alpin diesel. Je to najlepšia nafta na zimu. -20 auto chytí hneť pár sekúnd kým sa ustáli chod a niet problém.
Brava TD 75 (192 000 km).
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

PiP píše:Tankujem zásadne na OMV v zime Alpin diesel. Je to najlepšia nafta na zimu. -20 auto chytí hneť pár sekúnd kým sa ustáli chod a niet problém.
Brava TD 75 (192 000 km).
kolega mel alpin diesel a v pohode
punto 1.7TD 46kw
V9tek
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 led 2006, 19:28

Re: Tuhe mrazy a nafta

Příspěvek od V9tek »

Tomas-Oaza píše:
Csala píše:Zdravim vsetkych na dieselpower.

Mame tu extremne silne mrazy a zaujimalo by ma a urcite aj ostatnych, ako si pomahate pri starte a hlavne pri samotnej jazde, aby nafta presla az do valcov.
Do teploty -14°C to chodilo bez problemov. Pri -20°C som to na treti pokus nejako natocil, ale auto preslo len 100 m a stoji.
Urcite je to nekvalitnou naftou (bod vylucovania parafinu je vysoko). Ako sa da tomu pomoct?
Zatial som nudzove vyradil filter paliva a napojil privod nafty priamo do cerpadla. Po nabiti akumulatora to skusim s pomocou eteru v spray natocit.
Neviem, ci ma vobec zmysel v takych mrazoch auto pouzivat, dnes mame -24°C
:(
Diky za rady a nazory.
Julo
pokud by jsi chtel startovat pomoci eteru tak ti auto chytbe hned,to je jasny,ale davas motoru zabrat tak asi jako kdyz najedes 10000 km na jeden start.coz bych si rozmyslel.
co se tyce auta takl bych ho dal nekam do tepla a nechal rozmrznout(hlavne tu naftu co mas v nadrzi) a zapojit zpatky filtr,jinak ti zamrzne jeste cerpadlo a uz s tim nic nepodelas. ja osobne davam do nafty petrolej a benzin,a zatim jsem nastartoval.lancie ma najety 242 tis a chyta na druhy otoceni motoru.
za dasli aditiva: na trhu je fura aditiv ale jsou jen k tomu abys je dal do nafty ktera je v poradku, jediny overeny ktery mam je od benziny,a to ti osetri i naftu ktera ti v nadrzi udelala neplechu. beztak je to voda kterou natankujes s naftou.kdyz rozdelas filtr tak dole budes mit led.
To můžu potvrdi aditiva jsou k ničemu, já mám nejlepší skušenosti s petrolejem.
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

koupil jsem aditivum do nafty a ono to v mrazu ztuhne ..neni to blbost?
punto 1.7TD 46kw
Raptor181
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Registrován: 23 led 2006, 14:06
Bydliště: West Slovakia - Ba
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Raptor181 »

Nemusi to byt blbost, ak je nevhodne aditivum tak moze zamrnut....
Škoda SuperB Combi
-- na úvod řekla "ale já nekouřím" ... a já si v duchu říkal "ale začneš" --
Autodiagnostika, autoelektrika, montáž temp., autoalarmy, parkovacie, central.
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

pietromasoni píše:koupil jsem aditivum do nafty a ono to v mrazu ztuhne ..neni to blbost?
neni to blbost, ono je ztuhly mez ho nalijes do nafty.pak se to nejak promicha je to pak funkcni jak ma byt
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

Tomas-Oaza píše:
pietromasoni píše:koupil jsem aditivum do nafty a ono to v mrazu ztuhne ..neni to blbost?
neni to blbost, ono je ztuhly mez ho nalijes do nafty.pak se to nejak promicha je to pak funkcni jak ma byt
v tom pripade to tam musim nalit za tepla nebo rozmichat v teple v kanistru a nalit do nadrze..
punto 1.7TD 46kw
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Tak dneska som mal dlhsi rozhovor s jednym predavacom - veci znalym. Aditivum sa rozpusti v nafte ako cukor v caji. Podmienka je, aby ta nafta s aditivom sa stihla v nadrzi dobre premiesat. Taktiez povedal, ze aditivum spravi z letnej nafty zimnu, ale zimnu naftu vylepsi len nepatrne.
Vcera som natankoval na Slovnafte 1 liter nafty do flase. Podla reci benzinara je to do -20°C, ale rano to bolo podozrivo biele.
Nafta rozmiesana v pomere s benzinom a petrolejom v pomere 40/2/1 mala pri tej istej teplote normalnu farbu.
:)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“