Tuhe mrazy a nafta
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Tak som dneska odkalil filter paliva - vsetko z neho som zachytil do flase - ziadna voda tam nebola.
Este jeden poznatok - dnes som sa viezol na Opel Combo diesel - ukrainska nafta, vonkajsia teplota -22,5°C - ziadne aditivum - ziadny problem. Ako je to mozne? Netlaci to nahodou naftu elektrickym cerpadlom rovno z nadrze?
Mne to totiz zamrzlo v nadrzi na sitku, pripadne v privodnej trubke z nadrze.
Inac, auto som dnes rozchodil - vykurovana garaz (cca +3°C), 5kW ohrievac s ventilatorom. Ale ten eter je fakt nanic. Nepomohol. A to sme boli na to dvaja. Pomohlo az uvolnenie prevlecnych matic na vstrekoch. Po tomto odvzdusneni motor chytil bez problemov. Cize bol zavzdusneny vysokotlaky okruh. S tym si ani zvysena teplota, ani eter nepomohol.
Z toho vsetkeho mi vychadza, ze staci odvzdusnit vysokotlaky okruh a pokial je palivo v cerpadle tekute, auto musi chodit.
Este jeden poznatok - dnes som sa viezol na Opel Combo diesel - ukrainska nafta, vonkajsia teplota -22,5°C - ziadne aditivum - ziadny problem. Ako je to mozne? Netlaci to nahodou naftu elektrickym cerpadlom rovno z nadrze?
Mne to totiz zamrzlo v nadrzi na sitku, pripadne v privodnej trubke z nadrze.
Inac, auto som dnes rozchodil - vykurovana garaz (cca +3°C), 5kW ohrievac s ventilatorom. Ale ten eter je fakt nanic. Nepomohol. A to sme boli na to dvaja. Pomohlo az uvolnenie prevlecnych matic na vstrekoch. Po tomto odvzdusneni motor chytil bez problemov. Cize bol zavzdusneny vysokotlaky okruh. S tym si ani zvysena teplota, ani eter nepomohol.
Z toho vsetkeho mi vychadza, ze staci odvzdusnit vysokotlaky okruh a pokial je palivo v cerpadle tekute, auto musi chodit.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Zdarec, taky mi zatuhla nafta ve filtru a zavzdušnilo se to a přestalo to jet, problém ale byl, že se mi to stalo až asi po 20km jízdy a auto jsem tam musel nechat. Asi se kousky parafínu z nádrže ve filtru tak nahromadily, že ho ucpaly. Voda tam nebyla. V mém autě je filtr daný jinde než má=nezahřeje se od motoru. Pak jsme večer s otcem přijeli, vyměnili filtr (protože ten původní byl ještě tuhý), asi hodinu v provizorních podmínkách a skoro potmě odvzdušňovali. A pak to konečně blaflo.
Takže příští rok asi vrátím filtr pěkně k motoru a do nafty přiliju trochu benzínu anebo použiju jakýsi isopropylalkohol, co mi dal tchán, prý to od nich berou autobusáci jako aditivum. Už jsem to letos použil, ale ty mrazy jsem už nestihl.
Takže příští rok asi vrátím filtr pěkně k motoru a do nafty přiliju trochu benzínu anebo použiju jakýsi isopropylalkohol, co mi dal tchán, prý to od nich berou autobusáci jako aditivum. Už jsem to letos použil, ale ty mrazy jsem už nestihl.
Michal
Citroen AX 14 RD
Citroen AX 14 RD
Nafta od Shellu normálně zamrzla při -25. Takže shell raději ne. Na aditivu do nafty je jesně napsáno, že nesmí zmrznout, jinak je na nic. Pokud má být přidání účinné,musí být teplota nafty i aditiva nad nulou, po promísení už to účinkuje. Pokud to přidáte do zmrzlé nafty,jsou to vyhozené peníze.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
- Tomas-Oaza
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 420
- Registrován: 24 led 2006, 12:28
- Bydliště: Nikol-City
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 24 led 2006, 16:31
jo taky mi zamrzla shellka a aditivum je taky na prd pokud nemas garaz....ale omv je v pohodeMirekX píše:Nafta od Shellu normálně zamrzla při -25. Takže shell raději ne. Na aditivu do nafty je jesně napsáno, že nesmí zmrznout, jinak je na nic. Pokud má být přidání účinné,musí být teplota nafty i aditiva nad nulou, po promísení už to účinkuje. Pokud to přidáte do zmrzlé nafty,jsou to vyhozené peníze.
punto 1.7TD 46kw
- Tomas-Oaza
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 420
- Registrován: 24 led 2006, 12:28
- Bydliště: Nikol-City
Všechna aditiva fungují tak, že udělují vznikajícím krystalům parafínu statický náboj. Tím se ty jednotlivé krystalky parafínu odpuzují a nevzniknou větší shluky, které pak ucpou filtr. Musí se to aditivo přidat do nafty, kde ještě nejsou parafíny vyloučené ve větší míře(nesmí to být hustý mlíko). To je u každé nafty jinak, podle obsahu aditiv v samotné naftě. Pokud už nafta zhoustne, tak pomůže jedině ohřátí, rozpuštění parafínových krystalů a promíchání s aditivem. Nejlépe je přidat aditivo hned při tankování
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 24 led 2006, 16:31
Pokial viem,na cerpackach je nadrz na naftu a benzin v zemi,kde nie je teplota -,takze ked sa aditivum da pred nacerpanim do nadrze,tak neexistuje aby zamrzla pri nasich teplotach. Ja osobne chodim na Shell a ziaden problem,iba pri -27 som radsej netocil dlho starterom,na 3-ti krat mi to chytilo a jazdil som bez problemov... Nemyslíte poniektorí? mám 225.000
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 24 led 2006, 16:31
mel jsem novy filtr a shellka mi zamrzla a kdyz je minus 20 tak to aditivum tam ani nenalejes zatuhne ti na hrdle ..proste petrolejlubomt píše:Pokial viem,na cerpackach je nadrz na naftu a benzin v zemi,kde nie je teplota -,takze ked sa aditivum da pred nacerpanim do nadrze,tak neexistuje aby zamrzla pri nasich teplotach. Ja osobne chodim na Shell a ziaden problem,iba pri -27 som radsej netocil dlho starterom,na 3-ti krat mi to chytilo a jazdil som bez problemov... Nemyslíte poniektorí? mám 225.000
punto 1.7TD 46kw
- Tomas-Oaza
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 420
- Registrován: 24 led 2006, 12:28
- Bydliště: Nikol-City
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 32
- Registrován: 06 úno 2007, 19:30
No to je všechno hezký, ale základem je vyhřivaný a čistý filtr nafty, spolu se zimní naftou,na letní naftu se dá jet když je zcela funkční vyhřívání flitru a není vněm už voda .Každý výrobce má svůj system vyhřívání fltrů ale třeba elektrické vyhřívání při letní naftě a minus 15 prostě nestačí a proto se přidává vyhřívání vodní , sám jsem něco podobného prováděl u mazdy 626, nebo se zdvojuje i vodní vyhřívání peugeotu 405.205,306 apod.