Odvětrávání + olej v sání

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pleskot
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 dub 2009, 10:46
Odpovědi: 0

Odvětrávání + olej v sání

Příspěvek od Pleskot »

Zdravím, omlouvám se za nové téme, ale hledal jsem, a našel podobná ale nevysvětlená či jinam obýhající témata, pokud je to už vyřešeno, smázneme to :-).
Měl jsem teď delší cestu, cca 350 km a zmizela mi půlka oleje (půlka mezi ryskama) a v garáži mám olejovou skvrnu. Tak jsem kouknul a samo že to jde ze spoje na IC. Jdu po oleji a podle mě jde dost oleje z odsávání na víku hlavy. Vím, že je normální nějaký únik, ale tohle je už dost, skoro to teče :? . Ví někdo co je příčinou? Někde se ten olej musí brát, ne? Olejové páry ano, ale tohle je už docela dost a začalo to náhle. Jo je to 1,9 TDi PD 74 KW, cca 130 000 km Obrázek
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

V první řadě je potřeba přetěsnit všechny ty spoje, kde ti ten olej vytéká. Pokud tam leze olej uniká tam i tlak => větší namáhání (přetěžování) turba.
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

nefunkcny odlucovac oleja vo viku. vymena vika..
Pleskot
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 dub 2009, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pleskot »

Ale zase když to utěsním, tak se ten olej bude hromadit a nakonec skončím v lepším případě s ohnutou ojnicí až si cucne, ne? Když takhle mizí, tak do výměny tam bude 1,5 litru určitě :?
Pleskot
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 dub 2009, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pleskot »

Taky jsem si myslel na ten odlučovač, ale to jsou jenom nějaké přepážky, ne? Nedá se to jenom nějak vyčistit?
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

Pleskot píše:Taky jsem si myslel na ten odlučovač, ale to jsou jenom nějaké přepážky, ne? Nedá se to jenom nějak vyčistit?
neviem skus sa na to pozriet a napsisat.....
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

a nemáš chip nebo větší turbo?
Pleskot
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 dub 2009, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pleskot »

nene, je to originál od výroby :-) . Kolik tak stojí nové víko ? doufám, že to nebude nějakej ranec a jenom v Porsche Plzeň :-)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Pleskot píše:Ale zase když to utěsním, tak se ten olej bude hromadit a nakonec skončím v lepším případě s ohnutou ojnicí až si cucne, ne? Když takhle mizí, tak do výměny tam bude 1,5 litru určitě :?
Tak to je určitě lepší řešení jezdit s únikama v sacím traktu...

Nejspíš právě ty netěsnosti způsobují ty velké úniky oleje.
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

no já mám v etce cca3000kč ale mam starou, takže cena může bejt o kousek jinde
Pleskot
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 dub 2009, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pleskot »

Tak to je určitě lepší řešení jezdit s únikama v sacím traktu...

Nejspíš právě ty netěsnosti způsobují ty velké úniky oleje.[/quote]

Ale to jsou netěsnosti, které nesyčí, jenom ten olej se protlačí . To přece v množství nasávaného vzduchu nemůže tlak ovlivňovat, ne? Jo teče to v tom bajonetu se závlačkou ( nevím jak se to odborně nadává), ale ten je volný všude (i nahoře u klapky) , utěsní se až pod tlakem, ne? Jak se zvýší únik z odvětrání při netěsnostech? Na nic jsem nepřišel (wallbash) .

Jo a za tu cenu děkuju, ale nepotěšila - je to takovej plech co do toho plácne buchar a daj logo a taková darda... :(
Dřevorubec
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 23 lis 2008, 20:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Staré Purkartice

Příspěvek od Dřevorubec »

Zanesený vzduchový filtr muže to být i tím?
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

Dřevorubec píše:Zanesený vzduchový filtr muže to být i tím?
zeby to tahalo viac vduchu z motora ako cez filter ? zaujimava uvaha hmm, ale to by nemal vykon... lebo je to za vahou vzduchu ..
Pleskot
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 dub 2009, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pleskot »

Ne,ne , filtr je nový. Asi vážně odlučovač ve víku. Nečistil to někdo už? A když sundám víko, je lepší to dávat zpět na silikon, nebo jenom nový těsnění? Radši bych zkusil to nějak profouknout párou, než kupovat nové víko :) . Víc oleje tam nemůže jít třeba z hydroštosů, nebo tam někde? to je asi blbost, co? To by muselo stříkat rovnou do toho odlučovače. Motor běží klidně, žádné cvakání nebo nepravidelnost...Doufám, že to nějak neponičí turbo, ty kapičky asi nic moc pro lopatky.. Jo a ještě, když jsou ty bajonety na hadicích moc volné, mění se, nebo se to nějak roztahuje, aby to těsnilo? Sorry za tolik otázek, dělal jsem doteĎ jenom TD a tam to bylo takový jednoduchý (wallbash)
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

kedze mas PD motor na tom viku je tesnenie. je to sucast vika. ziadny silikon netreba....
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“