Shell Power nebo Verva Diesel od Benziny
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
asi nezbyde nic jinýho než jít do aditiv...... známý má peugeota 406hdi... najeto 450 000 a terpva ted se mu projevili vstřiky a čerpadlo jezdil tankovat k onu jezedákům a občas tam míchnul bionaftu... žádné katastrofy se něděli.... jezdi hlavně delší trasy...
podle mě... hlavně je třeba měnit hlavně palivový filtr... ten známej ho vyměnil za celou dobu asi 4x
podle mě... hlavně je třeba měnit hlavně palivový filtr... ten známej ho vyměnil za celou dobu asi 4x
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Co bys taky chtel, kdyz do skladu dojede cisterna Shell a bere naftu ze stejneho zasobniku, jak cisterna CEPRO, EUROOIL a podobne firmy?Antonin píše:To si prave nemyslim. Jsem presvedcen, ze kdyz se do motoru leje kvalitni palivo, tak se to na nem musi projevit. A ty diskuse o fritovacim oleji jsou, z meho hlediska, pouze diskusi pro ty, kteri maji kombajn nebo traktor. Mozna, ze se mylim, ale co do motoru naleju, to tam spalim. Takzebud to odejde spalinami nebo to zustava v motoru. Ale at si kazdy tankuje, co chce. Ja jsem byl 4 roky klaman Shellem, proto ted hledam, zda ma nekdo zkusenosti s jinou naftou a jsem ochoten prejit na tu nejlevnejsi avsak jeste pri zachovani nejake kvality.
Soudobe traktory a "kombajny" jsou na palivo narocnejsi, jak kdejake, davno zastarale půmpe dýse
Ten test a následné novinové články, ze kterých vyplynulo, že nejlepší naftu má Benzina, nesl známky toho, že byl objednán Benzinou. Ta se nejspíše potřebovala proti Shellu vymezit a odlákat mu nějaké zákazníky. Kvalitu nafty tam posuzovali pouze podle obecných kritérií (cetanové číslo), což asi není úplně košer, páč kvalita nafty může být i v něčem jiném. (takže může být, že Benzina hodila na trh naftu s o něco větším cetanovým číslem než konkurence, aby mohla tvrdit - koukejte, máme lepší naftu než ostatní)
Co už ovšem Schellu nikdo neodpáře je, že v Čechách prodával pod stejným označením horší naftu než v Německu, což je prasárna. (To že na to v testu přišli, opět ukazuje na konkurenční boj, páč normálně by je asi v laborce nenapadlo, dělat test vzorků ze zahraničí, notabene pouze u řetězce Shell. To jim musel poradit někdo z branže)
Co se týče zkušeností - friťáka už jsem se zbavil a jezdím teď na naftu ve starším TDI - při jízdě na různé druhy naft nepozoruji rozdíly ve výkonu nebo spotřebě (dost dobře to ani nedokážu změřit), ale spíš v hlučnosti - na levnější nafty to víc klepe ( i když to je taky dost subjektivní, neměřil jsem to)
Co už ovšem Schellu nikdo neodpáře je, že v Čechách prodával pod stejným označením horší naftu než v Německu, což je prasárna. (To že na to v testu přišli, opět ukazuje na konkurenční boj, páč normálně by je asi v laborce nenapadlo, dělat test vzorků ze zahraničí, notabene pouze u řetězce Shell. To jim musel poradit někdo z branže)
Co se týče zkušeností - friťáka už jsem se zbavil a jezdím teď na naftu ve starším TDI - při jízdě na různé druhy naft nepozoruji rozdíly ve výkonu nebo spotřebě (dost dobře to ani nedokážu změřit), ale spíš v hlučnosti - na levnější nafty to víc klepe ( i když to je taky dost subjektivní, neměřil jsem to)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Tak si sem taky přidám trošku polívčičky,ať neřeknete Já minulý týden po vyjetí nádrže takřka do dna na mém pašíkovi 2,5tdi natankoval u Humpolce u Benziny Vekradiesel,jen pro zkoušku-reklama v rádiu Cetanové číslo 60atd.atd.Jinak tankuju jak u Shellu,tak u OMV,tak u Tesca nebo Globusu-firmám JZD se nějak úspěšně vyhýbám .A musím s respektem oznámit,že rozdíl je opravdu patrný a to sakra citelně!Je fakt,že je to o 1.- dražší,ale auto se znatelně ztišilo,sakra znatelně líp jede a spotřeba je nižší.Takže zkuste a pak hovořte.A nemám nikoho v dozorčí radě,ani nejsem akcionářem Benzina a.s. Jen opravdu hodnotím subjektivní pocit z paliva Vervadiesel.Pro mě momentálně špička u nás v naftě
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 25 říj 2009, 18:04
- Bydliště: CB
mám na PD najeto 320 tis. cca 100 tis na čistý metylester, cca 100 tis na bionaftu (různé druhy, i unicorn) a 100 tis na naftu - JZD, ONO...
na Meřo to tolik nejede, ale jinak jsem nic nepozoroval. nikdy jsem s palivovou soustavou neřešil jediný problém...
Jo a kombajny, bagry a traktory už mají dávno CR, takže nevim, proč by jezevci měli mít špatný palivo.
na Meřo to tolik nejede, ale jinak jsem nic nepozoroval. nikdy jsem s palivovou soustavou neřešil jediný problém...
Jo a kombajny, bagry a traktory už mají dávno CR, takže nevim, proč by jezevci měli mít špatný palivo.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 25 říj 2009, 18:04
- Bydliště: CB
tyhle pocity, že auto někdy líp jede a někdy ne mám bez ohledu na palivo. Stačí to auto umýt a vysát a hned líp jede. Někdy mám pocit, že je v autě krásný ticho, nikde nic nedrnčí a druhý den se všude všechno klepe a dělá binčus. Je to hodně o pocitech, já za těch 300 tis ušetřil nemalý peníz na palivu. A nevěřím, že bych na " lepší " naftu jel o litr míň. Ale každého věc a každého jeho prachy.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
MirekX píše:tyhle pocity, že auto někdy líp jede a někdy ne mám bez ohledu na palivo. Stačí to auto umýt a vysát a hned líp jede. Někdy mám pocit, že je v autě krásný ticho, nikde nic nedrnčí a druhý den se všude všechno klepe a dělá binčus. Je to hodně o pocitech, já za těch 300 tis ušetřil nemalý peníz na palivu. A nevěřím, že bych na " lepší " naftu jel o litr míň. Ale každého věc a každého jeho prachy.
Naprosto s tebou souhlasim...navic za tech 300tis km sis vpodstate usetril minimalne na druhe auto, zatim co ostatni ne..
Ja to rikam porad..rocne usetrim kdyz beru smesnou naftu a mixuju to s rostlinnym olejem kdyz je v akci cca 10-12tis a pokud bych mel jednou rocne menit cerpadlo (u meho auta otazka 3tis), tak porad jeste hodne usetrim...kazdopadne cerpadlo zatim drzi perfektne
Jediný rozdíl jsem pocítil v případě vervy diesel nebo aral ultimate diesel resp. Bp ultimate diesel. Shellce v čechách se vyhýbám velkým obloukem už z principu. Beru tu vervu protože mám vytipovaný benzínky kde je ta verva stejně drahá jako klasickéj topQ u nás ve městě. Benzín beru taky u benziny nebo někdy carerru od OMV. Toť můj prostý postoj k palivům.
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
a co tak kupovat normální motorovou a aditivovat si sám, castrol,kernite,vif, bezaromatik a podobně milošAndy-CZ píše:Jediný rozdíl jsem pocítil v případě vervy diesel nebo aral ultimate diesel resp. Bp ultimate diesel. Shellce v čechách se vyhýbám velkým obloukem už z principu. Beru tu vervu protože mám vytipovaný benzínky kde je ta verva stejně drahá jako klasickéj topQ u nás ve městě. Benzín beru taky u benziny nebo někdy carerru od OMV. Toť můj prostý postoj k palivům.
já neaditivuju, trasy kde většinou jezdím jsou benziny plus kde je verva za dobrý penízeslovacek.milos píše:a co tak kupovat normální motorovou a aditivovat si sám, castrol,kernite,vif, bezaromatik a podobně milošAndy-CZ píše:Jediný rozdíl jsem pocítil v případě vervy diesel nebo aral ultimate diesel resp. Bp ultimate diesel. Shellce v čechách se vyhýbám velkým obloukem už z principu. Beru tu vervu protože mám vytipovaný benzínky kde je ta verva stejně drahá jako klasickéj topQ u nás ve městě. Benzín beru taky u benziny nebo někdy carerru od OMV. Toť můj prostý postoj k palivům.
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km