Problém s vypnutím motoru při větší zátěži na trafo olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Xonik
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 07 srp 2007, 10:48

Problém s vypnutím motoru při větší zátěži na trafo olej

Příspěvek od Xonik »

Ahojte, mám poslední týden větší problém. Jezdím na trafoolej s naftou v poměru 20 l nafty + 45 l trafooleje. Starty jsou naprosto bez problému, výkon také perfektní, ale posledních 7 dnů při rychlosti nad 100 km motor vypne řídící jednotka. Před tím vyletí na vteřinu otáčky k max. Palivo je předehřívané chladící kapalinou. A dělá to pořád jak se motor zahřeje.
Není to dané rychlostí, ale tím jak moc na plyn šlápnete. Když je motor v větší zátěži tak to udělá. Potom normálně nastartujete a jede se dál. Může to být například zatuhnutým palivem v trubkách ? A čerpadlo si ho nedokáže natáhnout v dostatečném množství ? I když je venku kolem + 7 st. Což snad není zase až taková zima. Budu rád za každý tip. Předem děkuji.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Bohuzel, myslim si, ze vsichni uzivatele momentalne prodali, nebo pujcili vestici sklenene koule... a tudiz nemuzou zjistit, jestli jezdis v Zetoru, nebo v Koktavce 1,9 TDi CR :roll:
Xonik
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 07 srp 2007, 10:48

Příspěvek od Xonik »

Jedná se o Peugeota 406 2,1 TD. Je tam čerpadlo Lucas Epic.
Ono tahá a chce jet, ale prostě při určitém zátahu najednou vypne a před tím vyletí otáčky.
Ještě mám takový pocit že balonek na pumpování nafty ručně jde hrozně z tuha. Že dříve nešel, tak mě napadá jestli není nějaký binec ve zpětném ventilu na zpátečce. Fakt nevím.
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Bydliště: Česka Lípa

Příspěvek od oldaf »

No nevím ale jezdit s epikem na olej... Vždyť to čerpadlo nefunguje pořádně ani na naftu
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

ja si myslim, ze by to chtelo zjistit pruchodnost trasy saci kos - hadice - filtr, protoze pokud to nema dostatek paliva, tak to cerpadlo pujde srat, jelikoz je to lucas. Pokud nema prisun paliva, tak ho pridres. Muze tam vznikat nekde i netesnost, pri velkem vykonu si zacne prisavat vzduch, pak letaji otacky a v tom pripade ho taky zadres (osobni zkusenost s LS4000) (noteeth)
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07

Příspěvek od peopleman »

Jo Lukášek pomalu umírá,připrav se na to..
Jezdím na vše co teče..
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05

Příspěvek od hranicka »

Vyměň palivák. Na 99% je to tím.

při vyšších rychlostech vznikne mezi filtrem, kterej nestíhá, a čerpadlem podtlak až vakuum (bubliny ničeho nebo vzduchu, kterej se někudy přisává), ve chvíli, kdy se dostanou do podávačky, elektronika vyhodnotí menší přísun paliva, než je poloha plynu, takže přidá (to je to krátkodobý roztočení) a ve chvíli, kdy se bubliny dostanou do tlakový části čerpadla a trubek, klesne tlak, neotevřou se vstřikovače a motor chcípne.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Xonik
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 07 srp 2007, 10:48

Příspěvek od Xonik »

Takže je to přesně tak jak napsal Hranicka. Zatím jsem ten palovový filtr nevyměnil, ale trošku očistil tech. benzínem a vyfoukal kompresorem, protože dnes v neděli nikde druhý nový neseženu a auto jezdí jako předtím.
Děkuji všem za informace a zvláště Hranickovi.
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07

Příspěvek od peopleman »

To snad ví i moje stará,že když jí začne blbnout auto do kterýho lejeme mastnej sajrajt,tak se musí v prvé řadě vyměnit palivák.. ;)
Jezdím na vše co teče..
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

pepleman
Nekteri lide jsou nepoucitelni... ;) Budou menit palivak jednou za pet let...
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07

Příspěvek od peopleman »

Ale musím přiznat,že já palivák taky moc neměním-mám totiž před ním vždy ten malý průhledný za cca 30kč a ten když zčerná,tak ho vytáhnu,fouknu do něj a když nepouští,letí do kamen a místo něj další.. ;)
Jezdím na vše co teče..
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05

Příspěvek od hranicka »

Ten malej je dobrej tak leda na zachytávání strouhanky/špon/smaltu, podle toho, na co zrovna jezdíš. (noteeth)
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07

Příspěvek od peopleman »

Dej si ho tam i když jezdíš na"čistou"naftu a uvidíš.. 8)
Jezdím na vše co teče..
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Vzdyt ma stejne, nebo jeste hrubsi oka jak saci kos v nadrzi, k cemu je to dobre? Kdyz jemny kal projde a ucpe palivak. Myslim plastove - naftove filtriky, ne papirove, ktere jsou pro filtraci benzinu.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

Urcite je jemnejsi nez saci ...pac ty strouhanky je v vnem kolikrat fakt dost :) ....jak uz sem tady psal v Elitu maj vjetsi nez standardni prcek a o te doby co sem ho poridil mam klid...hlavni filtr se pricpe podstatne pozdeji..je videt co se v palivu deje jestli treba nehoustne pak ma clovek dostatek casu redit....atd :scooter:
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“