Problém s vypnutím motoru při větší zátěži na trafo olej
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Problém s vypnutím motoru při větší zátěži na trafo olej
Ahojte, mám poslední týden větší problém. Jezdím na trafoolej s naftou v poměru 20 l nafty + 45 l trafooleje. Starty jsou naprosto bez problému, výkon také perfektní, ale posledních 7 dnů při rychlosti nad 100 km motor vypne řídící jednotka. Před tím vyletí na vteřinu otáčky k max. Palivo je předehřívané chladící kapalinou. A dělá to pořád jak se motor zahřeje.
Není to dané rychlostí, ale tím jak moc na plyn šlápnete. Když je motor v větší zátěži tak to udělá. Potom normálně nastartujete a jede se dál. Může to být například zatuhnutým palivem v trubkách ? A čerpadlo si ho nedokáže natáhnout v dostatečném množství ? I když je venku kolem + 7 st. Což snad není zase až taková zima. Budu rád za každý tip. Předem děkuji.
Není to dané rychlostí, ale tím jak moc na plyn šlápnete. Když je motor v větší zátěži tak to udělá. Potom normálně nastartujete a jede se dál. Může to být například zatuhnutým palivem v trubkách ? A čerpadlo si ho nedokáže natáhnout v dostatečném množství ? I když je venku kolem + 7 st. Což snad není zase až taková zima. Budu rád za každý tip. Předem děkuji.
Jedná se o Peugeota 406 2,1 TD. Je tam čerpadlo Lucas Epic.
Ono tahá a chce jet, ale prostě při určitém zátahu najednou vypne a před tím vyletí otáčky.
Ještě mám takový pocit že balonek na pumpování nafty ručně jde hrozně z tuha. Že dříve nešel, tak mě napadá jestli není nějaký binec ve zpětném ventilu na zpátečce. Fakt nevím.
Ono tahá a chce jet, ale prostě při určitém zátahu najednou vypne a před tím vyletí otáčky.
Ještě mám takový pocit že balonek na pumpování nafty ručně jde hrozně z tuha. Že dříve nešel, tak mě napadá jestli není nějaký binec ve zpětném ventilu na zpátečce. Fakt nevím.
ja si myslim, ze by to chtelo zjistit pruchodnost trasy saci kos - hadice - filtr, protoze pokud to nema dostatek paliva, tak to cerpadlo pujde srat, jelikoz je to lucas. Pokud nema prisun paliva, tak ho pridres. Muze tam vznikat nekde i netesnost, pri velkem vykonu si zacne prisavat vzduch, pak letaji otacky a v tom pripade ho taky zadres (osobni zkusenost s LS4000)
Vyměň palivák. Na 99% je to tím.
při vyšších rychlostech vznikne mezi filtrem, kterej nestíhá, a čerpadlem podtlak až vakuum (bubliny ničeho nebo vzduchu, kterej se někudy přisává), ve chvíli, kdy se dostanou do podávačky, elektronika vyhodnotí menší přísun paliva, než je poloha plynu, takže přidá (to je to krátkodobý roztočení) a ve chvíli, kdy se bubliny dostanou do tlakový části čerpadla a trubek, klesne tlak, neotevřou se vstřikovače a motor chcípne.
při vyšších rychlostech vznikne mezi filtrem, kterej nestíhá, a čerpadlem podtlak až vakuum (bubliny ničeho nebo vzduchu, kterej se někudy přisává), ve chvíli, kdy se dostanou do podávačky, elektronika vyhodnotí menší přísun paliva, než je poloha plynu, takže přidá (to je to krátkodobý roztočení) a ve chvíli, kdy se bubliny dostanou do tlakový části čerpadla a trubek, klesne tlak, neotevřou se vstřikovače a motor chcípne.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Urcite je jemnejsi nez saci ...pac ty strouhanky je v vnem kolikrat fakt dost ....jak uz sem tady psal v Elitu maj vjetsi nez standardni prcek a o te doby co sem ho poridil mam klid...hlavni filtr se pricpe podstatne pozdeji..je videt co se v palivu deje jestli treba nehoustne pak ma clovek dostatek casu redit....atd
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD