Bionafta v zimě

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Krki
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Registrován: 24 říj 2012, 19:24
Bydliště: Brno

Bionafta v zimě

Příspěvek od Krki »

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jezdím už dlouhá léta se svou TDI 66kW na B100. V zimě je to dobré do - 15°C, vyzkoušeno X rokama, startuje, chytá, jezdí..ale jak je -16°C a méně, tak to startuje, chytá, ale když je někde potřeba přidat plyn, například jízda v táhlejším kopci, tak poklesne výkon a nakonec zdechne - prostě nenateče palivo ani do filtru - naposledy minulou zimu,když jsem vezl manželku z porodnice se 4 denní dcerou... Jde tomu nějak pomoci? Kromě natankování normální nafty? - mám to jako koniček, ježdění na biosračky.
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05

Příspěvek od hranicka »

Se divim, ze ti to pri tyhle teplote vubec tece (noteeth)
Pod -10°C je to prechlazeny a muze to kdykoliv (i pri prvnich kilometrech jizdy) zacit hrudkovat.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
1olej1
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012, 11:45

Příspěvek od 1olej1 »

Ak som robil bio z oleja tak aj pri -20 som jazdil naftu som neumyval a nehaval som v nej metanol no ak som robil z tuheho tuku tak na to sa v zime jazdit naozaj neda!
etylek
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 27 zář 2008, 11:56

Příspěvek od etylek »

jestli teče i v - 15°C, tak do ní musí něco přidávat, nebo je to směsná. :o
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

etylek
vis kolikrat jsem premyslel o tom, jak muze ester byt v -20 °C krasne tekuty? :roll: Kdyz si veznes, ze by to muselo byt vyrobene mozna z ciste repky... pritom do vyroby MERO jsou i pouzite tuky a oleje. Pochybuju, ze se vyrabi jen z cistych surovin
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05

Příspěvek od hranicka »

I vodu můžeš udržet tekutou při -20°C. Každopádně bych s tím ale radši nikam nejezdil.(noteeth)
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Dobre, ale normalni vodu ne, pokud neni absolutne v klidu a je totalne prechlazena :P
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05

Příspěvek od hranicka »

když jde dostat pod bod mrazu voda, tak ester jistě taky. Ale jak jsem psal, nikam bych s tím radši nejezdil. :)
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

jenze figl v super prechlazeni je, ze jsou tam idealni podminky, zejmena absolutni klid kapaliny ;)
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05

Příspěvek od hranicka »

o pár stupňů přechladíš vodu z kohoutku i ve svým mrazáku. Nalej to do pet flašky, dovnitř vlož tyčku z teploměru s označenou nulou a průběžně to sleduj, -5 s tím uděláš úplně v pohodě. ;)
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

jo, sak to je mozne, ale ne vzdy se to podari... tam je vic problemu nez jen klid kapaliny, zalezi i na typu kapaliny, atd... jde to, to jo, ale jak to aplikovat na mero v rotujicim cerpadle?Nastartujes a zmeni se ti to na kostku ledu :P :P
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05

Příspěvek od hranicka »

Začne hrudkovat. Chvíli běží, pak začne koktat a chcípne, jako u zamrzlý nafty.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“