VW Bora TDi 85kw - špatné studené starty

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Borath
Přispěvovatel
Příspěvky: 424
Registrován: 20 říj 2009, 16:04
Bydliště: Praha - Západ

VW Bora TDi 85kw - špatné studené starty

Příspěvek od Borath »

Ahoj, chtěl bych se zeptat na váš nazor na můj roblém, jedná se o VW Bora TDi PD 85kw, motor naprostá serie. Jedná se m o to, že když k autu přijdu po delší době teba druhý den ráno, otočím klíčkem, nažhavím a když kontrolka žhavení shasně zastartuji, motor se cca 3-4x převalí něž začne blafat, přijde mi to jako kdyby tam nebyla nafta. jinak baterka je ok, rozvody nové a žhavičky ok. díky za názory.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

ja som tu písal ten istý problém tak hľadaj
BMW 330 ix
Borath
Přispěvovatel
Příspěvky: 424
Registrován: 20 říj 2009, 16:04
Bydliště: Praha - Západ

Příspěvek od Borath »

rudy5 píše:ja som tu písal ten istý problém tak hľadaj
jj to jsem našel, ale nejni mi z toho jasné jak jsi to vyřešil?
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

no ja som najskúr išiel po žhavení či sú žhaviče Ok a tepl- čidlo potom či nepadá nafta to treba skontrolovať a potom pozrieť ako je na tom predvstreka a štartovacia dávka to idem zajtra nastaviť lebo ešte mit o nechytá tak ako by som chcel čiže pozearj ale daj si pozrieť tieto veci ak si menil rozvody tak práve v tom to môže byť že to teba nastavič chod na VAG a daj si to pozrieť
BMW 330 ix
Borath
Přispěvovatel
Příspěvky: 424
Registrován: 20 říj 2009, 16:04
Bydliště: Praha - Západ

Příspěvek od Borath »

tak super díky moc, ja se na to zítra juknu, jinak dokonce vaga mam tu se tu podívám po té dávce a juknu jak to tam mam.
Borath
Přispěvovatel
Příspěvky: 424
Registrován: 20 říj 2009, 16:04
Bydliště: Praha - Západ

Příspěvek od Borath »

tak jsem dneska na to koukal na VAGu a ma tu hodnotu v tom 4 poli -0.5, takže podle toho co jsem tu četl tak e to v toleranci, zítra dam nové gumičky na naftový filtr a zkusm dát přívodní hadici průhlednou a pak uvidím jestli ta nafta zapadává nebo ne... eště taková otázečka, je možné že by na západek nafty měl vliv obsah nádrže? páč jsem tam měl třeba 1/4 a start studenej start nic moc, točilo to dlouho, tak jsem tak trošku šplíchnul a měl jsem půlku bandy a startovalo to líp... ted mam plnou tak uvidím ráno...
VW Touran, 1.9 TDI 77kw, BKC, DSG
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

ja som si teraz zdvyhol predvstrek k hornej hranici a štarovaciu dávku som dal na max a dnes to chytilo dobre .uvidíme čo bude ďalej.
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

nemas odspodu mokry tandem od nafty?
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Borath
Přispěvovatel
Příspěvky: 424
Registrován: 20 říj 2009, 16:04
Bydliště: Praha - Západ

Příspěvek od Borath »

misoVW píše:nemas odspodu mokry tandem od nafty?
naftu jsem nikde nenašel, vše je suchý
VW Touran, 1.9 TDI 77kw, BKC, DSG
drevak
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 22 říj 2009, 13:32

Příspěvek od drevak »

misoVW píše:nemas odspodu mokry tandem od nafty?
ahoj, mam stejny problem se studenym startem, tandem.cerpadlo je od nafty, pomuze jeho samotna vymena vymena nebo si mam zkontrolovat jeste neco jinyho? z tvy otazky soudim, ze jsi mel stejny problem..?
Uživatelský avatar
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

tento problem som riesil na ´X´ autach, vzdy pomohlo ten tandem pretesnit ;) teda pokial tieklo....
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
drevak
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 22 říj 2009, 13:32

Příspěvek od drevak »

misoVW píše:tento problem som riesil na ´X´ autach, vzdy pomohlo ten tandem pretesnit ;) teda pokial tieklo....
me to prave muj garazmistr uz pretesnoval, jenomze to bylo ke konci jara, kdy uz nebyly tak chladne noci, takze tezko posoudit jestli to vyresilo i ten problem studeneho startu. kazdopadne mi ten tandem zase kape a podle me vic nez pred tim, a tedka kdyz jsou chladnejsi noci, mi to zase nestartuje..

a navic mi to uz druhy mesic z vyfuku neprijemne a stiplave smrdi, mozna palici se olej, podle toho co jsem se tu docetl. divny je,ze pri pravidelnym kontrolovani stavu oleje, ho neubyva.
1.9 tdi pd fabia 2001
Uživatelský avatar
Romaneek
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 21:05
Bydliště: Bor u Tachova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romaneek »

Ahoj,
Připojím svůj dotaz sem ať zbytečně nezakládám nové téma.

Golf ASZ v podpisu..

Po delší době ( tak 10h) stání škytne a hned zhasne.
Poté po dlouhém startování jakoby nasaje naftu a chytí..

Když odpojím na filtru hadici od prodavačky tak po zapnutí klíčku nafta neteče- měla by?
Na prodavačku jde po zapnutí klíčku 12V a po pár sekundách napětí začne klesat, slyšet není. Mohu na ní zkusit připojit 12V napřímo (předpokládám ty dva silnější dráty ze čtyř co do ní vedou, na těch jsem i měřil proud)?
Palivový filtr jsem měnil po tom co se problém vyskytl, kdyby náhodou, ale bez výsledku.

Tandem jsem měnil 19.2 (měl jsem luk co tekl a byl uvolněný nátrubek, dal jsem starší Bosch) a po výměně to až do minulého týdne startovalo bez problémů.
Když jsem dnes zkoušel start na skleničku (nafta ve sklenici, obě hadice od tandemu přes průhledné hadice v ní ponořeny, vývody z palivového filtru propojeny průhlednou hadicí, která je stále suchá. Tandem má problém si nasát naftu ať je sklenice výše, nebo v rovině s ním. Když už nasaje tak motor běží. Jakmile tam není vzduch tak už nasaje bez problémů. Je to tak v pořádku?

Ještě mě napadli gumičky na vstřikách, ty dělaný nebyly, dle VAG jsou vstřiky v normě.
Dal jsem teď obě průhledné hadice mezi filtr a tandem, mám nastartováno ať se vypumpuje vzduch a po 30min jdou z filtru stále bublinky, ještě to zkusím projet. Poznám ty vadné gumičky tak, že ve vracečce budou bublinky?

Díky moc za trpělivé čtení a případnou radu R..
Golf IV variant ASZ, IC ARL, turbo 1752vrk, SW Mirulu, předek bi-led projektory koito, staví to Brembo MAX..
T4 multivan, 111kw zatím série :)
2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
Uživatelský avatar
Romaneek
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 21:05
Bydliště: Bor u Tachova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romaneek »

Tak po ujetí cca 20km jdou z filtru stále bubliny.
Po 2h stání je vracečka naplněna naftou, ale v hadici do tandemu je bublina.
Do prodavačky jsem zkusil pustit napřímo 12v a nic,, takže seženu jinou a vyměním..

Obrázek
Golf IV variant ASZ, IC ARL, turbo 1752vrk, SW Mirulu, předek bi-led projektory koito, staví to Brembo MAX..
T4 multivan, 111kw zatím série :)
2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jednoznačně gumky na vstřicích, VAG o jejich stavu nikde nic neřekne ...

Ta vratka s bublinou nevypadá špatně, ale gumky jistě již netěsní jak by měly, a nastavení vstřiku bude jistě také out, bude tam větší mezera a vstřik tedy nebude stlačován tak, jak by měl. Kolik to má najeto?
Pokud víc jak 300tkm a na vstřiky nebylo ani kouknuto natož šáhnuto, je třeba to udělat, nové gumky, správné nastavení vstřiku a při tom zkouknout záslepky hřídelí s koníky ;)

Tady to třeba nyní řeší taky
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=174811

Podavačka po zapnutí klíčku jen natlačí a vypne ... Stále běží jen při chodu motoru ;) Pokud ale naftu nedává a není slyšet ani při zapnutí klíčku, je na výměnu.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“