Přídavná nádrž
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Přídavná nádrž
Zdravím, mám dotaz - jakou máte a kde umístěnou druhou nádrž? Hlednám inspiraci. Díky Tom
pro inspiraci:
http://www.mskart.cz/cz/produkty_d08.html
mozna nejake starsi kousky najdete v motokarovem bazaru
http://www.motokary.net/bazar/
http://www.mskart.cz/cz/produkty_d08.html
mozna nejake starsi kousky najdete v motokarovem bazaru
http://www.motokary.net/bazar/
E91 N52B30
Na dotaz teda odtajňuju svojí konstrukci - tohle je moje nádrž na rostlináč. Jedná se ve skutečnosti o palivovou nádrž ze ŠKODA OCTAVIA, která se do těchto vozů montovala někdy od r. 1960 - 1968. Výhoda je, že to má i plovák, takže mám dopředu nataženej palivoměr, nádrž je kovová a robustní a objem je kolem 32 litrů. Moc místa mi nezabírá. Jen pro zpětnou větev palivajsem musel vzadu nahoře vyvrtat otvor :
[/b]
[/b]
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Proč nemám malou nádrž na naftu na proplach a proč nemám v hlavní nádrži rostlináč , a to i přesto, že přídavná nádrž na rostlinu je vždycky menší a vlastně se pořád musí tankovat ?
1) Hlavní nádrž bych musel upravovat. Natáhnout silnější potrubí než originál, musel bych "prorazit" jemný sítko v nádrži ( to je běžný postup ), zásah by byl do původních dílů značný - při ev. prodeji auta by bylo obtížný to všechno uvádět do původního stavu.
2) Nekterý vozy nemaj rády, když se jim do hlavní nádrže leje rostlináč . Např. BMW řady 5 typ 525td(s) - 530d (tušim E39...) ale i následné BMW diesely mají v nádrži specielní čerpadlo, který přečerpává naftu z jedný půlky nádrže do druhý - nýdrž je tam totiž "dvoudílná" - tyhle čerpadýlka se při provozu na roslináč zničej. Musí se to nahrazovat jinejma, olejuvzdornejma atd. atd.
3) Některý moderní vozy mají v nádrži pomocný podávací, elektrický čerpadlo. Tohle čerpadlo taky nemá rádo rostlináč, což je ověřený !
1) Hlavní nádrž bych musel upravovat. Natáhnout silnější potrubí než originál, musel bych "prorazit" jemný sítko v nádrži ( to je běžný postup ), zásah by byl do původních dílů značný - při ev. prodeji auta by bylo obtížný to všechno uvádět do původního stavu.
2) Nekterý vozy nemaj rády, když se jim do hlavní nádrže leje rostlináč . Např. BMW řady 5 typ 525td(s) - 530d (tušim E39...) ale i následné BMW diesely mají v nádrži specielní čerpadlo, který přečerpává naftu z jedný půlky nádrže do druhý - nýdrž je tam totiž "dvoudílná" - tyhle čerpadýlka se při provozu na roslináč zničej. Musí se to nahrazovat jinejma, olejuvzdornejma atd. atd.
3) Některý moderní vozy mají v nádrži pomocný podávací, elektrický čerpadlo. Tohle čerpadlo taky nemá rádo rostlináč, což je ověřený !
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
tak je na čase, abych se taky pochlubil se svou nádrží
Klasickej 200l sud a jedno slunné sobotní odpoledne strávené s rozbruškou, CÓčkem a basou piva....
Obsah kolem 40l. Že tam zvrhneš kartón voleje najednou, vo tom žádná. Taktéž nalejvání z různých konví luxusní, trychtýř netřeba. Když chci směs náhodou seknout naftou u benzínky, použiju klasickej šroubovací votvor... Kola na autě mam 185/70 R13, ale je tam ještě trochu vůle, takže do klasickejch 175/70 R13 by to asi vlezlo taky.
No neni to geniusální ?
Klasickej 200l sud a jedno slunné sobotní odpoledne strávené s rozbruškou, CÓčkem a basou piva....
Obsah kolem 40l. Že tam zvrhneš kartón voleje najednou, vo tom žádná. Taktéž nalejvání z různých konví luxusní, trychtýř netřeba. Když chci směs náhodou seknout naftou u benzínky, použiju klasickej šroubovací votvor... Kola na autě mam 185/70 R13, ale je tam ještě trochu vůle, takže do klasickejch 175/70 R13 by to asi vlezlo taky.
No neni to geniusální ?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Bobyd:
" no dobre takze chces rict ze u tech typu ktere jsi jmenoval staci hlavni cerpadlo na nasati rostliny z male nadrze? specialne bmw ne zajima navic co ma takove bmw 525 tds jako hlavni cerpadlo bosch?
kazdopadne du chrnet cest"
Jo, BMW 525td, tds má hlavní čerpadlo BOSCH. To nádržový čerpadlo u těhle modelů neni myšlený jako pomocný, ale vyloženě přečerpává samovolně naftu z jedný půlky nádrže do druhý kvůli hladině – tyhle auta maj totiž tzv. sedlovou nádrž, která je pod zadníma sedačkami ale veprostřed je vybrání kvůli kardance která jde od převodovky dozadu – BMW má přece zadní náhon. BOSCH Ti bude i bez přídavného a s dostatečně silnejma trubkami sát i bez pomocnýho čerpadla, ale v zimě to může haprovat.
Waqw:
" Kuba: díky za insporaci Ještě dotaz - jak máš vedené hadice - vnitřkem nebo pod autem? Jestli pod autem izoloval jsi je něčím? Díky"
Hadice mám vedený pod autem, je to nejednodušší. Pod autem je hadice specielní, tlustostěnná, která odolává až 200 barům tlaku – něco jako hydraulická, má kovovej výplet a nejde prorazit, prodřít, ani se při podtlaku v horku nestáhne. Byla drahá jako kráva...a bylo to zbytečný .. dnes bych tam dal obyčejnou kvalitní, silnostěnou palivovku. Izolovaný hadice pod autem nemám.
Zdendo !
Máš to suprově řešený. Fakt bomba. Tady Ti posílám fotku týpka z Německa, kterej něco podobnýho jako Ty vytvořil z lavoru a z umělohmotnýho víka a slepil to nějakou laminátovou soupravou na lodě a prej to fachčí taky supr 
" no dobre takze chces rict ze u tech typu ktere jsi jmenoval staci hlavni cerpadlo na nasati rostliny z male nadrze? specialne bmw ne zajima navic co ma takove bmw 525 tds jako hlavni cerpadlo bosch?
kazdopadne du chrnet cest"
Jo, BMW 525td, tds má hlavní čerpadlo BOSCH. To nádržový čerpadlo u těhle modelů neni myšlený jako pomocný, ale vyloženě přečerpává samovolně naftu z jedný půlky nádrže do druhý kvůli hladině – tyhle auta maj totiž tzv. sedlovou nádrž, která je pod zadníma sedačkami ale veprostřed je vybrání kvůli kardance která jde od převodovky dozadu – BMW má přece zadní náhon. BOSCH Ti bude i bez přídavného a s dostatečně silnejma trubkami sát i bez pomocnýho čerpadla, ale v zimě to může haprovat.
Waqw:
" Kuba: díky za insporaci Ještě dotaz - jak máš vedené hadice - vnitřkem nebo pod autem? Jestli pod autem izoloval jsi je něčím? Díky"
Hadice mám vedený pod autem, je to nejednodušší. Pod autem je hadice specielní, tlustostěnná, která odolává až 200 barům tlaku – něco jako hydraulická, má kovovej výplet a nejde prorazit, prodřít, ani se při podtlaku v horku nestáhne. Byla drahá jako kráva...a bylo to zbytečný .. dnes bych tam dal obyčejnou kvalitní, silnostěnou palivovku. Izolovaný hadice pod autem nemám.
Zdendo !
Máš to suprově řešený. Fakt bomba. Tady Ti posílám fotku týpka z Německa, kterej něco podobnýho jako Ty vytvořil z lavoru a z umělohmotnýho víka a slepil to nějakou laminátovou soupravou na lodě a prej to fachčí taky supr 
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Ten lavor je dobrý - taky jsem nad něčím podobným uvažoval akorát nevím kde vzít ten plast na to víko - ideální myteriál by byl ten který se pužívá na bezény a čov. Ještě mě napadlo to poslepovat z plexiskla (já potřebuju hranatou nádrž ) jenom nevím, co by s tím plexi udělala nafta kdybych ji ředil s olejem a čím to plexi slepit...
plexisklo nebrat, to neni zrovna materiál odolnej organickým rozpouštědlům, to vem radši klasický PE desky, to jde leckde koupit a jde to svařovat. Když si to nařežež, tak ti to za pár šupů svaří každej bazénář.
Než jsem spáchal to s tim sudem viz. fotky výše, tak jsem taky jeden čas uvažoval udělat si takovej vak z gumotexu (pogumovaná tkanina, ze který se dělají např. rafty) Prodává se v několika tloušťkách a snad i v provedeních odolných ropným látkám. Jde to dobře šít a lepit a přizpůsobilo by se to dokonale prostoru pro rezervu. Ta šachta pro rezervu by byl hlavní nosnej (opěrnej) prvek, guma by byla akorát olejotěsnej plášť. Vršek by byl z víka na rezervu, spodek z tý gumy. Nakonec jsem se na to po zralé úvaze vyprd a šel do sudu (hlavně kvůli tomu luxusnímu nalejvání), ale myšlenku jsem zcela nezavrh. Eště máme doma Corsu, do který sud nevleze, tak uvidíme...
Než jsem spáchal to s tim sudem viz. fotky výše, tak jsem taky jeden čas uvažoval udělat si takovej vak z gumotexu (pogumovaná tkanina, ze který se dělají např. rafty) Prodává se v několika tloušťkách a snad i v provedeních odolných ropným látkám. Jde to dobře šít a lepit a přizpůsobilo by se to dokonale prostoru pro rezervu. Ta šachta pro rezervu by byl hlavní nosnej (opěrnej) prvek, guma by byla akorát olejotěsnej plášť. Vršek by byl z víka na rezervu, spodek z tý gumy. Nakonec jsem se na to po zralé úvaze vyprd a šel do sudu (hlavně kvůli tomu luxusnímu nalejvání), ale myšlenku jsem zcela nezavrh. Eště máme doma Corsu, do který sud nevleze, tak uvidíme...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007