Nejlepší značka oleje pro TDI?

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
RadekP
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 23 led 2006, 14:29
Bydliště: Roudnice nad Labem

Nejlepší značka oleje pro TDI?

Příspěvek od RadekP »

Budu měnit olej do svýho VW Golf TDi 66 kw, tak když už tak bych tam chtěl dát to nejkvalitnější. Byla tam dávaná polosyntetika, takže by asi nebylo dobrý dávat syntetiku?? To prý neděla dobrotu..

Jakou značku oleje by jste doporučili pro TDi? OMW, Shell, Total, Mobil, Esso nebo Castrol?
A jaký názor máte na celkem levné oleje PARAMO??
A jaké máte zkušenosti s aditivama typu PS 23?
porez
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 24 led 2006, 12:54
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od porez »

Ahoj, vlastním totéž auto co se týče motorizace (trojku golfa v kombíku). Když jsem jej cca před dvěma roky koupil, servismen mi tam dal polosyntetiku Penzoil. Jde o americký olej, ovšem ty prý nejsou až tak kvalitní jako oleje evropské. Abych pravdu řekl, sám v něj tak nějak necítím důvěru. Při dalším intervalu jsem nalil syntetiku Total s tím, že spolu s Mobilem, Elfem a Aralem jde o jedny z nejlepších olejů. Zdál se mi v pohodě. V současné době jezdím na Castrol GTX Magnatec 5W-40 a oproti oběma jmenovaným mám subjektivně pocit, že motor jede hladčeji. Nejsou tak slyšet zdvihátka, při startu se motor téměř hned utiší. Taky jsem zjišťoval co šlo a kde šlo. Takže - nejkvalitnější jsou údajně belgické oleje (nebo vyrobené z jejich základových olejů) a taky se říká, že kvalitním výrobcem je ten, který zvládne kvalitní olej pro motocyklový motor (na netu je k tomuto spousta informací). Podle mého názoru značkami jako Shell, Aral (velmi drahé), Mobil, Elf, Castrol, Agip, určitě nic nepokazíš. Co se týká volby tzv. polosyntetika versus tzv. syntetika, určitě bych se nedržel toho, že "by nebylo dobrý dávat syntetiku". Současné oleje a motory jsou natolik kvalitní, že ucpání rozpuštěným karbonem se vůbec nemusíš při tomto konkrétním přechodu obávat. Jde v podstatě víceméně o to, že pokud dodržíš požadavky výrobce motoru na olej - a měl bys, zákonitě se musíš dopracovat k téměř totožným ať už jde o tzv. minerál, tzv. polosyntetiku či tzv. syntetiku. Rozdíl bys neměl pociťovat při běžném provozu v běžné provozní teplotě, ale měl by být znát při tzv. studených startech, kdy čím řidší olej, tím dříve promazány všechny části motoru. To znamená, že pokud jezdíš převážně kratší vzdálenosti a s častými starty, nacpal bych plnou. V opačném případě opravdu stačí ta polo. Dalo by se polemizovat dlouho, ale zbytečně to moc neřeš a jdi na to selským rozumem.
Tak a teď babo raď co? :-)
Uživatelský avatar
RadekP
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 23 led 2006, 14:29
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od RadekP »

Díky moc za radu. Byl sem rozhodnutý pro tu polosyntetiku ale ted váhám..Ale už sem se rorhodl pro značku. Ješte než sem sem toto téma vložil váhal sem nad 5l balení polos. Castrol GTX Magnatec 10W-40 za cenu 1159,- Ted spíše zvažuju 5 l balení syntetiky Castrol GTX Magnatec 5W-40 za 1379,- protože cenový rozdíl je opravdu minimální. Jen se bojím aby mi ten řitší olej netekl netěstnosma ven. Už ted mívám pod autem loužičky, ale to budu ted řešit a přetěsnovat..
Uživatelský avatar
RadekP
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 23 led 2006, 14:29
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od RadekP »

Ještě jedna věc. Abych měl jistotu,aby ten uvolněnej karbon něco neucpal existujou přece nějaký proplachy motoru, který by to vyčistily..Ma s tym někdo zkušenosti? Pomáhá to? A může někdo doporučit konkrétní značku..
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Já používám oleje Mobil do více značek aut. Castrol je taky dobrý a ten proplach ti zjístím, kámoš má nějaké zkušenosti.
Uživatelský avatar
Naldo
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 23 led 2006, 15:22

Příspěvek od Naldo »

Taky jsem měl původně polosyntetiku a už asi 2 roky cca 45000 km používám plnou syntetiku. Olej měním cca po 10000 km a bez problémů. Mám tam Valvoline ale myslím si, že na konkrétní značce až tak nezáleží pokuď to není nějký Noname olej.
Octavia Combi 1.9 TDI 81kW, AHF
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Re: Nejlepší značka oleje pro TDI?

Příspěvek od Tomas-Oaza »

RadekP píše:Budu měnit olej do svýho VW Golf TDi 66 kw, tak když už tak bych tam chtěl dát to nejkvalitnější. Byla tam dávaná polosyntetika, takže by asi nebylo dobrý dávat syntetiku?? To prý neděla dobrotu..

Jakou značku oleje by jste doporučili pro TDi? OMW, Shell, Total, Mobil, Esso nebo Castrol?
A jaký názor máte na celkem levné oleje PARAMO??
A jaké máte zkušenosti s aditivama typu PS 23?
ja osobne liji do vsech aut co mam a mel jsem paramo,at mineral polo a nebo plnou synteticu.
oleje shell a aral se udajne vyrabeji v paramu,akorat tam doliji aditivum aby meli jiny slozeni. s lancii 2,4 TDS jezdim na 15w40 paramo,menim po 7500km filtr po 15 a vse v pohode
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Moji tři favoriti na oleje jsou: Total, Elf, Mobil
Osobně používám polosyntetiku Total.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Reskator
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2006, 23:06

Příspěvek od Reskator »

Ja bych vam poradil www.oleje.cz a hlavne famy ohledne tech polo a plnych syntetik ... Cekem dobre cteni ... Ale rikej neco nevericimu ... :-D
Volvo 340DL 1.6D
Děděk
Přispěvovatel
Příspěvky: 672
Registrován: 23 led 2006, 20:18
Bydliště: Chomutovsko

Příspěvek od Děděk »

Moje auto má najeto 270tis a od 100tisjezdí na 10W40 TEXACO,měněno po 15tis a spokojenost.Nic není třeba dolévat a nikdy jsem neměl pocit při startech v mrazech pocit nějaké tuhosti motoru.Znám 2 případy,kdy tdi jezdilo na polo a spotřeba oleje 0 a po přechodu na plnou si to bralo litr na 10tis.Tak nevím.
SHARAN AUY 2002
tmracing
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 23 led 2006, 19:30

Příspěvek od tmracing »

dedek: a nebolo to trebars tym ze tie motory uz cosi mali za sebou a kedze dali redsi olej lahsie sa pretlacil cez potencialne netesnosti...?mne sa to iste stalo s benzinakom ked som presiel z mineralu na polosyntetiku... ale potom ked som sa na to pytal v servise tak vzhladom na km a styl jazdy to bolo vraj ok.... prekruzkovat, pretesnit a bolo by to ok...
Peugeot 406, HDI, 110ps
Děděk
Přispěvovatel
Příspěvky: 672
Registrován: 23 led 2006, 20:18
Bydliště: Chomutovsko

Příspěvek od Děděk »

Ty motory toho moc za sebou neměly,jeden byl sharan 81kw najeto kolem 80tis a druhej byl T4 2,5tdi najeto 110tis km.Byl to i olej od jedné značky,jak polo tak plná syntetika byl TEXACO,možná že jiná plná synt.by to neudělala. :?
SHARAN AUY 2002
Uživatelský avatar
cippis
Přispěvovatel
Příspěvky: 615
Registrován: 23 led 2006, 21:02
Bydliště: okolo Prahy

Příspěvek od cippis »

Jsem fanda značky MOTOREX, konkrétně 5W/40 a 0W/40
Venousz
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2006, 16:08

Příspěvek od Venousz »

něco k "syntetickým" olejům
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=syn

aneb není nad vzdělaného spotřebitele ;)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

A co z těch článku tedy plyne, že pokud chcete svému miláčkovi poskytnout ten nejlepší olej je potřeba zvolit MOBIL1. Chápu, ale že cena je další důležitý faktor ovlivňující koupi toho či onoho oleje.
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“