Zástavba TDI do G2 a pod.

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Zástavba TDI do G2 a pod.

Příspěvek od Bóďa »

Tak jestli se někdo rozhoduje dát si do auta konečně motor ( tedy TDI ) a užívat si jízdu na letištích a mimo pozemní komunikace ( s ohledem na nepovolenou úpravu vozu), tak pár drobných rad. ;)

Tak tedy co dáme do téhle díry:

Obrázek

Nejméně práce je s řadovým čtyřválcem. (noteeth)
Takže z G3, Toleda, Cordoby, Pola, A4, A6, B5... o výkonu 90PS, nebo 110PS. To je starší typ s plechovým víkem ventilů a ol. filtrem dolů.
Nebo novější s hliníkovým víkem ventilů a ol. filtrem nahoru ( G4, Octavia, A3... ) Všechno jsou to motory s rotačním čerpadlem.
Ne že by tam nešlo dát PD, ale k tomu ať se vyjádří někdo jiný, já nejsem příznivcem změti drátů a čidel. Takže mechanika- jeden drát k čerpadlu, pak k čidlu oleje a vody a už stačí. :D
Převodovka se použije též z TDI nejlépe kód EKU, nebo ASD, zkrátka z 90PS motoru montovaného do modelu s malými koly ( Polo, Ibiza, G3... )
Jsou nejrychlejší a nebudete tolik točit motor. Samozřejmě lze použít třeba motor i s převodovkou z Octavie, či G4.

Upevnění motoru a převodovky:
Držák převodovky z G3 jde na každou převodovku:

Obrázek
Obrázek

Na převodovce ( Octavia ):

Obrázek

Jedna z mála věcí použitelná z původního motoru-
Držák motoru:

Obrázek

padnoucí na motor:

Obrázek

odstraníme čidlo snímače rychlosti na převodovce:

Obrázek
Obrázek

a na něj krásně pasuje náhon tachometru z 1.3 benzína: :)
( původní použít nelze )

Obrázek

A jelikož jsem při práci postupoval mílovými kroky (noteeth) a zapomněl jsem si brát foťák :roll:, tak se blížíme do finále:

Takhle nějak to tam napasujte:

Obrázek
Obrázek

Zbytek tedy pouze textem.
Poloosy je nutné dát z 1.8GTI ( kvůli rozteči šroubů na převodovce ),
ovládání spojky buď hydraulické ( včetně pedálů třeba z Passata B4, pozor, ne z G3! ), nebo lankem ( to nafotím ), plynové lanko je dobré použít z benzína. Původní lze použít, ale pak to vypadá jako na obrázku ( dočasně na rychlovku :) ).
Jen je NUTNÉ to lanko připevnit, jinak dojde při pohnutí motoru k trvalému přidání plynu ( zachytí se o podtlakové čerpadlo ) a zkuste být zrovna nepřipravení...
Je zkrátka moc krátké. Ale kdo bude mít čerpadlo z Cromy, nebo třeba z Ducata, postačí mu to originální ( lanko je na opačné straně čerpadla ). ;)
Řazení s lanovody z G3 TDI, nebo lze upravit dostupnější z Octavie ( vyfotím ).
Turbo lze použít prakticky jakékoliv ( třeba TDI V6 :D )

Obrázek

nejméně práce je z turbem 90PS, mimo výfuku vlastně žádné úpravy ( kromě přidání tlaku (noteeth) ).
Pro více koní je nejlepší šroubované 130PS turbo z podélně uložených motorů ( Superb, B6, A6 ). Se 110PS turbem z Octavie, G4 ( tedy ve svodech ) je nejvíce práce s předěláním držáku motoru kvůli plechovce naklápění lopatek a proti 90PS turbu má jen rychlejší nástup ( moc práce pro nic ), takže nebrat. V případě turba s variabilní geometrií je nutné předělat tu plechovku ovládání lopatek na tlak ( přehodit pružinu ).
Když už se pustíte do téhle přestavby a bude demontovaná příčka s chladičem, doporučuji tam rovnou namontovat větší intercooler ( ten co dostanete k motoru z Octavie je naprd :) ).
Těch je na výběr spousta. Například z R Safrane, Sprintera, XM ( mám tam já a bude i s hadicemi na prodej ;) ).
Pokud máte přístrojovku z otáčkoměrem, signál pro něj lze vytáhnout i z TDI alternátoru, nebo použít třeba z 1.9D, ten už výstup má. Kdo předělává benzína, signál lze získat ze snímače otáček na klice po zavaření dvou protilehlých výřezů na tom plechu ( jsou tam celkem čtyři výřezy ). Tak vznikne stejný signál jako získávají budíky od rozdělovače.
Přední příčku motoru i s držákem nechte buď původní ( zaručené vibrace ), nebo se pokuste o zázrak a sežeňte to z Toleda TDI.
Kdo si chce ještě ušetřit pár koníků pro jízdu a vzdá se serva (noteeth), tak drážkový řemen tam padne z Feldy 1.6 6PK0750. ;)
Ještě říznout do pár hadic na vodu ( v případě novějšího motoru je nutné pootočit ol. chladič kvůli držáku motoru ), podle turba a intercooleru použít sací svody ( ty na obrázcích jsou ze 130PS Superba ) upravit vzduchové hadice a na co jsem zapomněl, se doplní časem. :D
Samostatná kapitola je spojka ( dost bylo popsáno v sekci Zvyšování výkonu ). G2 je mnohem lehčí než třeba G4, takže je spojka méně namáhaná, ale kdo chce nahánět koně, rovnou tam dejte jednohmotovou spojku ( měnit jí, je pěkně blbá práce :) ). Jinak ta dvouhmotová bez prudkých rozjezdů 300Nm v pohodě vydrží. ;)
Vyfocený motor je ten novější typ ( Octavia, G4... )
Jestli někoho něco ještě napadne, sem s tím. :)

Nejdůležitější nakonec: Brzdy doporučuji alespoň 256mm z 16V, rozjet to umí každej blbec!!!
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
Karl
Aktivista
Příspěvky: 1228
Registrován: 23 led 2006, 16:56
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od Karl »

Si ma prehovoril idem urobiť TDI Polo :D PLS ešte napíš ako si vyriešil to čerpadlo.
Ešte, že existujú benzíny ináč by boli mechanici bez roboty :) preto mám 911 Turbo :) :DD
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Přeptej na předělání Holze, či Andreho.
Sám to nezkoušej, poradím ti 100 lepších činností, jak zabít moře času. :D
I když teď se do toho chce sám pustit jistý Hans... (noteeth)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Přidávám další foto.
Originál plynové lanko lze zachovat při použití podobného víčka čerpadla:

Obrázek

Mechanické ovládání spojky:

Obrázek

( originální držák lanka vypadá trochu jinak, ale funkce je stejná :) )
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
Karl
Aktivista
Příspěvky: 1228
Registrován: 23 led 2006, 16:56
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od Karl »

Kebyže použijem čerpadlo z 1,9 TD išlo by to ?
Ešte, že existujú benzíny ináč by boli mechanici bez roboty :) preto mám 911 Turbo :) :DD
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Jako základ pro předělání čerpadla dobrý.
Ještě nějaké fotky:
Šroubované turbo z podélně uložených motorů ( 110,115, 130PS )

Obrázek

intercooler MB Sprinter, VW LT-

Obrázek

intercooler R Safrane-

Obrázek
Obrázek
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Tak asi ještě nikdo nepřestavoval, jinak by narazil na "vadu" čidla mazání... :) Týká se to novějšího typu motorů. Čidlo tlaku tam funguje obráceně- takže buď ho vyměnit za čidlo z TD, nebo si zvyknout na blikající kontrolku při běžícím motoru. :) A jakmile zhasne, je zle! :D
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Z jakeho materialu mas Bodo ty trubky k tomu intercooleru ??

Me se to tady na monitoru jevi jako nejaka hi-tech uhlikova vlakna !! (noteeth)
E91 N52B30 :)
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Dva druhy karbonu. Fólie... ;)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
pitrsss
Přispěvovatel
Příspěvky: 817
Registrován: 15 lis 2006, 12:47
Bydliště: od chomutova

motor z oct. do g3

Příspěvek od pitrsss »

nevíte chlapi kolik práce by mi dalo napasovat motor z octavie do g3(1z) dík za každou radu
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

rozhodně míň než do G2
Obrázek
Obrázek
Obrázek
i chladič z Octávky tam jde napasovat, tendle je tam jen kvůli té úpravě a vyřezání stěny, jinak tam přijde chladič i cooler z O2
Luděk
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06 pro 2006, 23:25
Bydliště: Praha

Příspěvek od Luděk »

Mám VW Passat B3 s motorem z Octavie typ A4 o výkonu 90ps. Dal jsem tam vstřiky z 81kw intercooler z Fiat Croma 2l turbo. Má to super zátah, ale nejde to vytočit do maxima. Poradíš mi, prosím, co s tím mám udělat, aby se to zlepšilo? Celou zástavbu jsem si dělal sám do benzinový kastle. Jen čerpadlo jsem si nechal upravit. Jsem z Prahy, můžeme se i sejít a pokecat o problému.
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

A kdopak ti to čerpadlo dělal? :)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Luděk
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06 pro 2006, 23:25
Bydliště: Praha

Příspěvek od Luděk »

Čerpadlo mi dělal p. Kasl - má dílnu na Hagiboru a dodělával mi to takovej šikula z Říčan. Ten chtěl, abych sehnal čerpadlo z cromy, to umí upravit ještě líp než to, co mám já. Já tam mám obal 1.9 TD a střeva jsou v tom z tdi + rozdělovník nafty 2.5tdi. Dovedeš mi poradit, co s tím mým problémem? Díky
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Tak to vypadá bledě. Odhaduji, že máš průměr hlavní hřídele 17mm ( koukni se, jaká je velikost matice na rozvodovém kole čerpadla ). Měla by být 21, nebo 22.
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“