Tabulka

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

matis
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 23 led 2006, 16:12
Bydliště: chomutov

Tabulka

Příspěvek od matis »

Nema nekdo tabulky kde jsou napsane viskozity-nafta,frit. ojej,hydaulika nebo trafo ojej? (rofl) (noteeth) :x :( :D (wallbash) (offtopic)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Mám jen následující tabulku, kde je kinematická viskosita paliva funkce teploty :

Obrázek


poslední údaj má být správně "olej z hranolek starý" a nikoliv "olej z hranolej starý" .... sem se překlep
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
mbdiego
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 31 led 2006, 15:25

Příspěvek od mbdiego »

Tie oleje su niekde uplne inde. Dik za graf, pekny.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:04, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

jo, je ale třeba dodat, že ty výhřevnosti jsou vztažený na kg. A rostlináče mají větší hustotu, takže ve výhřevnosti vztžený na litr pak takový rozdíly nejsou...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:04, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

no, mam od někud v hlavě, zřejmě jsem to někde čet (ale už bohužel nevim kde :? ), že ten rostliňák má asi 38 kJ na g, - je jasný, že závisí na typu rostlináče. Přepočteno na litry to pak dělá ca. 36 MJ u nafty a ca. 34 MJ o rostlináče - proto ta zhruba stejná spotřeba při stejném výkonu.
Ohřevem snižuješ hlavně viskozitu (i když dle přiložené tabulky bohužel zdaleka né na roveň nafty, jak jsem si namlouval) s hustoutou těch našich 60°C asi moc nehne.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Uvedená tabulka je z jedný diplomovky a je z ní patrný, že výkon při používání rostlináče není nižší než u nafty. Údajně tam nehraje roli jen podobná výhřevnost, ale údajně i vyšší obsah kyslíku v rostlináči a pak i to, že u většiny motorů hustší rostlináč snižuje míru netěsnosti pohyblivých aktorů v čerpadlech v jejich vysokotlaký části a tak zvyšuje jejich účinnost, hlavně při nižších obrátkách.

Obrázek[/b]
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
100kurev
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 led 2006, 23:15

Příspěvek od 100kurev »

hustší rostlináč snižuje míru netěsnosti pohyblivých aktorů v čerpadlech
Ani jsem netušil, že mám v čerpadle nějaký aktory. Míchám to halb und halb a aktory si nikdy nestěžovaly. Hlavně že to chrochtá.
Lepší se zeptat než něco po....
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

no jo, ale pak se dostavas do dalsich problemu, hustsi palivo se hure rozprasuje, cili nedokonale hori, cim jemnejsi rozpraseni, tim lepsi vyuziti premeny energie na teplo.

dalsi problem je, ze obsah kysliku ma zas jiny vliv na chemicke slozeni spalin, jinou teplotu spalin a podobne.

no jo, kyslik je okyslicovadlo, ale hlavni ztrata vykonu plyne z nizsiho obsahu uhliku C, v RO ! (crazy) kyslik tam nema vliv, protoze nejvetsi mnozstvi se ho spotrebovava z atmosfery (wallbash)

ten RO ma mensi vyhrevnost i mensi spalitelne teplo (wallbash) , navic, vznetovy motor je tepelny stroj, takze nemuze pracovat jako perpetuum mobile, ten vykon je umerny dodane tepelne energii:-(
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Tak tenhle si taky říkal "hlavně že chrochtá" ....a to neměl provokativní nick "100kurev" :D .... ale taky bylo mu jedno, že má v čerpadle nějáký "aktory", který sou spasovaný na tisíciny milimetru .Pak jednou přepnul - asi moc brzo - na rostlináč ( mimochodem taky namíchanej s naftou ) a motor se mu zastavil......... ve vysokotlaký části se mu totiž kousnul a v důsledku toho rozlomil ten rozdělovací pístek, což je typický poškození při provozu na rostlináč při nedodržování elementárních zásad:


( foto pořízeno na vymontovanym dílu, čerpadlo BOSCH, motor JX, vozidlo: VW BUS T-3 )
Obrázek
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4148
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Tak tohle jsem viděl taky párkrát, ale vzhledem k tomu, že to bylo malonko orezlé si myslím, že to má na svědomí voda.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
100kurev
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 led 2006, 23:15

Příspěvek od 100kurev »

Pak jednou přepnul - asi moc brzo - na rostlináč
Já nic nepřepínám, smíchám to a naleju do nádrže. A pak už jenom chrochtám.
Lepší se zeptat než něco po....
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Kuba píše:Tak tenhle si taky říkal "hlavně že chrochtá" ....a to neměl provokativní nick "100kurev" :D .... ale taky bylo mu jedno, že má v čerpadle nějáký "aktory", který sou spasovaný na tisíciny milimetru .Pak jednou přepnul - asi moc brzo - na rostlináč ( mimochodem taky namíchanej s naftou ) a motor se mu zastavil......... ve vysokotlaký části se mu totiž kousnul a v důsledku toho rozlomil ten rozdělovací pístek, což je typický poškození při provozu na rostlináč při nedodržování elementárních zásad:


( foto pořízeno na vymontovanym dílu, čerpadlo BOSCH, motor JX, vozidlo: VW BUS T-3 )
Obrázek
Dnes sa mi zastavil motor po jazde ako obvykle, išiel som tak 60 zrazu take blaf nie moc silne a motor stál, ani štart ani potiahnutie, myslíš že som zlomený tak ako n obrázku zatiaš som najazdil 10000km na olej.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

No Ty máš čerpadlo Lucas (CAV...), kde tenhle díl vypadá ještě jinak a je bohužel konstruovanej tak, že je fakt náchylnej na byť krátkodobý stržení palivovýho filmu v určitý oblasti tzn. třeba při použití oleje nebo jak psal Origoš když je v naftě voda a tak...... riziko totální havárie čerpadla je tak u LUCASu daleko vyšší než u BOSCHe. U TDIček se musí ale taky opatrně tzn. fakt předehřívat, protože tolerance jsou menší než u starších čerpadel s montovaných do motorů s komůrkama.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“