Tabulka
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
no, mam od někud v hlavě, zřejmě jsem to někde čet (ale už bohužel nevim kde ), že ten rostliňák má asi 38 kJ na g, - je jasný, že závisí na typu rostlináče. Přepočteno na litry to pak dělá ca. 36 MJ u nafty a ca. 34 MJ o rostlináče - proto ta zhruba stejná spotřeba při stejném výkonu.
Ohřevem snižuješ hlavně viskozitu (i když dle přiložené tabulky bohužel zdaleka né na roveň nafty, jak jsem si namlouval) s hustoutou těch našich 60°C asi moc nehne.
Ohřevem snižuješ hlavně viskozitu (i když dle přiložené tabulky bohužel zdaleka né na roveň nafty, jak jsem si namlouval) s hustoutou těch našich 60°C asi moc nehne.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uvedená tabulka je z jedný diplomovky a je z ní patrný, že výkon při používání rostlináče není nižší než u nafty. Údajně tam nehraje roli jen podobná výhřevnost, ale údajně i vyšší obsah kyslíku v rostlináči a pak i to, že u většiny motorů hustší rostlináč snižuje míru netěsnosti pohyblivých aktorů v čerpadlech v jejich vysokotlaký části a tak zvyšuje jejich účinnost, hlavně při nižších obrátkách.
[/b]
[/b]
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
.
no jo, ale pak se dostavas do dalsich problemu, hustsi palivo se hure rozprasuje, cili nedokonale hori, cim jemnejsi rozpraseni, tim lepsi vyuziti premeny energie na teplo.
dalsi problem je, ze obsah kysliku ma zas jiny vliv na chemicke slozeni spalin, jinou teplotu spalin a podobne.
no jo, kyslik je okyslicovadlo, ale hlavni ztrata vykonu plyne z nizsiho obsahu uhliku C, v RO ! kyslik tam nema vliv, protoze nejvetsi mnozstvi se ho spotrebovava z atmosfery
ten RO ma mensi vyhrevnost i mensi spalitelne teplo , navic, vznetovy motor je tepelny stroj, takze nemuze pracovat jako perpetuum mobile, ten vykon je umerny dodane tepelne energii:-(
dalsi problem je, ze obsah kysliku ma zas jiny vliv na chemicke slozeni spalin, jinou teplotu spalin a podobne.
no jo, kyslik je okyslicovadlo, ale hlavni ztrata vykonu plyne z nizsiho obsahu uhliku C, v RO ! kyslik tam nema vliv, protoze nejvetsi mnozstvi se ho spotrebovava z atmosfery
ten RO ma mensi vyhrevnost i mensi spalitelne teplo , navic, vznetovy motor je tepelny stroj, takze nemuze pracovat jako perpetuum mobile, ten vykon je umerny dodane tepelne energii:-(
Tak tenhle si taky říkal "hlavně že chrochtá" ....a to neměl provokativní nick "100kurev" .... ale taky bylo mu jedno, že má v čerpadle nějáký "aktory", který sou spasovaný na tisíciny milimetru .Pak jednou přepnul - asi moc brzo - na rostlináč ( mimochodem taky namíchanej s naftou ) a motor se mu zastavil......... ve vysokotlaký části se mu totiž kousnul a v důsledku toho rozlomil ten rozdělovací pístek, což je typický poškození při provozu na rostlináč při nedodržování elementárních zásad:
( foto pořízeno na vymontovanym dílu, čerpadlo BOSCH, motor JX, vozidlo: VW BUS T-3 )
( foto pořízeno na vymontovanym dílu, čerpadlo BOSCH, motor JX, vozidlo: VW BUS T-3 )
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Dnes sa mi zastavil motor po jazde ako obvykle, išiel som tak 60 zrazu take blaf nie moc silne a motor stál, ani štart ani potiahnutie, myslíš že som zlomený tak ako n obrázku zatiaš som najazdil 10000km na olej.Kuba píše:Tak tenhle si taky říkal "hlavně že chrochtá" ....a to neměl provokativní nick "100kurev" .... ale taky bylo mu jedno, že má v čerpadle nějáký "aktory", který sou spasovaný na tisíciny milimetru .Pak jednou přepnul - asi moc brzo - na rostlináč ( mimochodem taky namíchanej s naftou ) a motor se mu zastavil......... ve vysokotlaký části se mu totiž kousnul a v důsledku toho rozlomil ten rozdělovací pístek, což je typický poškození při provozu na rostlináč při nedodržování elementárních zásad:
( foto pořízeno na vymontovanym dílu, čerpadlo BOSCH, motor JX, vozidlo: VW BUS T-3 )
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
No Ty máš čerpadlo Lucas (CAV...), kde tenhle díl vypadá ještě jinak a je bohužel konstruovanej tak, že je fakt náchylnej na byť krátkodobý stržení palivovýho filmu v určitý oblasti tzn. třeba při použití oleje nebo jak psal Origoš když je v naftě voda a tak...... riziko totální havárie čerpadla je tak u LUCASu daleko vyšší než u BOSCHe. U TDIček se musí ale taky opatrně tzn. fakt předehřívat, protože tolerance jsou menší než u starších čerpadel s montovaných do motorů s komůrkama.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW