Stránka 1 z 2

Tabulka

Napsal: 22 říj 2006, 23:42
od matis
Nema nekdo tabulky kde jsou napsane viskozity-nafta,frit. ojej,hydaulika nebo trafo ojej? (rofl) (noteeth) :x :( :D (wallbash) (offtopic)

Napsal: 23 říj 2006, 09:20
od Kuba
Mám jen následující tabulku, kde je kinematická viskosita paliva funkce teploty :

Obrázek


poslední údaj má být správně "olej z hranolek starý" a nikoliv "olej z hranolej starý" .... sem se překlep

Napsal: 24 říj 2006, 23:25
od mbdiego
Tie oleje su niekde uplne inde. Dik za graf, pekny.

.

Napsal: 28 říj 2006, 23:01
od radluk
:o

Napsal: 29 říj 2006, 09:20
od Zdenda
jo, je ale třeba dodat, že ty výhřevnosti jsou vztažený na kg. A rostlináče mají větší hustotu, takže ve výhřevnosti vztžený na litr pak takový rozdíly nejsou...

Napsal: 29 říj 2006, 10:56
od radluk
:o

Napsal: 29 říj 2006, 15:26
od Zdenda
no, mam od někud v hlavě, zřejmě jsem to někde čet (ale už bohužel nevim kde :? ), že ten rostliňák má asi 38 kJ na g, - je jasný, že závisí na typu rostlináče. Přepočteno na litry to pak dělá ca. 36 MJ u nafty a ca. 34 MJ o rostlináče - proto ta zhruba stejná spotřeba při stejném výkonu.
Ohřevem snižuješ hlavně viskozitu (i když dle přiložené tabulky bohužel zdaleka né na roveň nafty, jak jsem si namlouval) s hustoutou těch našich 60°C asi moc nehne.

Napsal: 29 říj 2006, 17:53
od Kuba
Uvedená tabulka je z jedný diplomovky a je z ní patrný, že výkon při používání rostlináče není nižší než u nafty. Údajně tam nehraje roli jen podobná výhřevnost, ale údajně i vyšší obsah kyslíku v rostlináči a pak i to, že u většiny motorů hustší rostlináč snižuje míru netěsnosti pohyblivých aktorů v čerpadlech v jejich vysokotlaký části a tak zvyšuje jejich účinnost, hlavně při nižších obrátkách.

Obrázek[/b]

Napsal: 29 říj 2006, 21:36
od 100kurev
hustší rostlináč snižuje míru netěsnosti pohyblivých aktorů v čerpadlech
Ani jsem netušil, že mám v čerpadle nějaký aktory. Míchám to halb und halb a aktory si nikdy nestěžovaly. Hlavně že to chrochtá.

.

Napsal: 29 říj 2006, 22:56
od radluk
no jo, ale pak se dostavas do dalsich problemu, hustsi palivo se hure rozprasuje, cili nedokonale hori, cim jemnejsi rozpraseni, tim lepsi vyuziti premeny energie na teplo.

dalsi problem je, ze obsah kysliku ma zas jiny vliv na chemicke slozeni spalin, jinou teplotu spalin a podobne.

no jo, kyslik je okyslicovadlo, ale hlavni ztrata vykonu plyne z nizsiho obsahu uhliku C, v RO ! (crazy) kyslik tam nema vliv, protoze nejvetsi mnozstvi se ho spotrebovava z atmosfery (wallbash)

ten RO ma mensi vyhrevnost i mensi spalitelne teplo (wallbash) , navic, vznetovy motor je tepelny stroj, takze nemuze pracovat jako perpetuum mobile, ten vykon je umerny dodane tepelne energii:-(

Napsal: 30 říj 2006, 00:05
od Kuba
Tak tenhle si taky říkal "hlavně že chrochtá" ....a to neměl provokativní nick "100kurev" :D .... ale taky bylo mu jedno, že má v čerpadle nějáký "aktory", který sou spasovaný na tisíciny milimetru .Pak jednou přepnul - asi moc brzo - na rostlináč ( mimochodem taky namíchanej s naftou ) a motor se mu zastavil......... ve vysokotlaký části se mu totiž kousnul a v důsledku toho rozlomil ten rozdělovací pístek, což je typický poškození při provozu na rostlináč při nedodržování elementárních zásad:


( foto pořízeno na vymontovanym dílu, čerpadlo BOSCH, motor JX, vozidlo: VW BUS T-3 )
Obrázek

Napsal: 30 říj 2006, 10:30
od origoš
Tak tohle jsem viděl taky párkrát, ale vzhledem k tomu, že to bylo malonko orezlé si myslím, že to má na svědomí voda.

Napsal: 30 říj 2006, 23:13
od 100kurev
Pak jednou přepnul - asi moc brzo - na rostlináč
Já nic nepřepínám, smíchám to a naleju do nádrže. A pak už jenom chrochtám.

Napsal: 01 lis 2006, 12:43
od silver
Kuba píše:Tak tenhle si taky říkal "hlavně že chrochtá" ....a to neměl provokativní nick "100kurev" :D .... ale taky bylo mu jedno, že má v čerpadle nějáký "aktory", který sou spasovaný na tisíciny milimetru .Pak jednou přepnul - asi moc brzo - na rostlináč ( mimochodem taky namíchanej s naftou ) a motor se mu zastavil......... ve vysokotlaký části se mu totiž kousnul a v důsledku toho rozlomil ten rozdělovací pístek, což je typický poškození při provozu na rostlináč při nedodržování elementárních zásad:


( foto pořízeno na vymontovanym dílu, čerpadlo BOSCH, motor JX, vozidlo: VW BUS T-3 )
Obrázek
Dnes sa mi zastavil motor po jazde ako obvykle, išiel som tak 60 zrazu take blaf nie moc silne a motor stál, ani štart ani potiahnutie, myslíš že som zlomený tak ako n obrázku zatiaš som najazdil 10000km na olej.

Napsal: 01 lis 2006, 15:54
od Kuba
No Ty máš čerpadlo Lucas (CAV...), kde tenhle díl vypadá ještě jinak a je bohužel konstruovanej tak, že je fakt náchylnej na byť krátkodobý stržení palivovýho filmu v určitý oblasti tzn. třeba při použití oleje nebo jak psal Origoš když je v naftě voda a tak...... riziko totální havárie čerpadla je tak u LUCASu daleko vyšší než u BOSCHe. U TDIček se musí ale taky opatrně tzn. fakt předehřívat, protože tolerance jsou menší než u starších čerpadel s montovaných do motorů s komůrkama.