16514 - rada valcu 1 - sonda 1: chyba v el. obvodu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
16514 - rada valcu 1 - sonda 1: chyba v el. obvodu
Ahoj potřeboval bych poradit z touto závadou, je to na Octavii I. 2007 motor 1.6 75kW BFQ. Vyměnil jsem obě lambdy ŘJ motoru a stále stejné. Postupoval jsem dle DP kde na 1. lambdě mám na pinu 1 a 5 mám při nastartovanym motoru naměřit 0,4 až 0,5 V ja tam mám 3,5v až 5V, myslel jsem si že jednotka pouští více štávy.Ale i nová tam pouští 5V kabeláž OK nesetkal jste se s tím někdo?? Nebo po čem ještě kouknout?? Díky moc
Soft je nejnovější co je k dispozicikevino píše:software v rij motora bol prehraty na najnovsiu verziu ?Power156 píše:Readinnes kód nevytvořím, vyhodí mě to na kanálu 34 sonda 1 ne ok. Vyhodí to závadu 16 514.jurosdi píše:Vysoké napetie by ale malo vyhadzovat chybu pod kódom 16 516. Čo Ti ukazuje readinnes kód??
Kabeláž jsem rozmotal komplet od lambdy až po jednotku + proměření- Ok, vyhřívání funkční( motor nastartovaný na zkoušku daný lambdy před a za kat a po chvíli byly teply takže vyhřívání je ok. Lambdy na zkoušku obě nové. Výsledek stále stejné, neni mi jasný když dle DP má jit k první lambdě do pinu 1 a 5 od Řj mot. 0,4 -0,5 V proč já naměřím 5V přitom na druhé lambdě je 0,42V což souhlasí s DP.mirdasR32 píše:Vyhřívání lambda sond si kontroloval podle DP? A kabeláž je zcela v pořádku? Jinak u BFQ odchází 1. lambda celkem často.
Takhle mi byla vysvětlena funkce lambda sondy. Pokud je to jinak, tak prosím o opravu: Lambda sonda sonda má 4 dráty. Dva jsou napájení topného tělesa, tam by mělo být 12V a dva jsou výstupy z lambdy do ŘJ. Pokud je lambda OK, tak na prvních dvou drátech naměříš nízký odpor a po zapojení tam bude 12V. Na těch druhých dvou drátech po zahřátí naměříš těch cca 0,5V -> proud teče z lambdy do ŘJ (lambda funguje jako hodně slabý zdroj napětí podle složení výfukových plynů). Pokud tam je 5V, tak je to napětí z odporového děliče v ŘJ a lambda je KO - seklý drát uvnitř sondy. Je ale divné, že to dělají dvě sondy a dvě ŘJ.
to je divný , je tam 5 V ikdyž je rozpojená i spojená, už nevim po čem koukat.flubber píše:Takhle mi byla vysvětlena funkce lambda sondy. Pokud je to jinak, tak prosím o opravu: Lambda sonda sonda má 4 dráty. Dva jsou napájení topného tělesa, tam by mělo být 12V a dva jsou výstupy z lambdy do ŘJ. Pokud je lambda OK, tak na prvních dvou drátech naměříš nízký odpor a po zapojení tam bude 12V. Na těch druhých dvou drátech po zahřátí naměříš těch cca 0,5V -> proud teče z lambdy do ŘJ (lambda funguje jako hodně slabý zdroj napětí podle složení výfukových plynů). Pokud tam je 5V, tak je to napětí z odporového děliče v ŘJ a lambda je KO - seklý drát uvnitř sondy. Je ale divné, že to dělají dvě sondy a dvě ŘJ.
Zkus vytáhnou z konektoru piny výstupu z lambdy a nech zapojené jen vyhřívání. Po nastartování a zahřátí lambdy by tam mělo být nějaké hodně nízké napětí. Pokud naměříš 0V, tak je lambda KO. Trocha teorie je třeba tady http://www.elpege.cz/lpg/lambda-sonda.html