16514 - rada valcu 1 - sonda 1: chyba v el. obvodu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Power156
Aktivista
Příspěvky: 1611
Registrován: 10 čer 2006, 10:28

16514 - rada valcu 1 - sonda 1: chyba v el. obvodu

Příspěvek od Power156 »

Ahoj potřeboval bych poradit z touto závadou, je to na Octavii I. 2007 motor 1.6 75kW BFQ. Vyměnil jsem obě lambdy ŘJ motoru a stále stejné. Postupoval jsem dle DP kde na 1. lambdě mám na pinu 1 a 5 mám při nastartovanym motoru naměřit 0,4 až 0,5 V ja tam mám 3,5v až 5V, myslel jsem si že jednotka pouští více štávy.Ale i nová tam pouští 5V kabeláž OK nesetkal jste se s tím někdo?? Nebo po čem ještě kouknout?? Díky moc
Uživatelský avatar
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Vysoké napetie by ale malo vyhadzovat chybu pod kódom 16 516. Čo Ti ukazuje readinnes kód??
Power156
Aktivista
Příspěvky: 1611
Registrován: 10 čer 2006, 10:28

Příspěvek od Power156 »

jurosdi píše:Vysoké napetie by ale malo vyhadzovat chybu pod kódom 16 516. Čo Ti ukazuje readinnes kód??
Readinnes kód nevytvořím, vyhodí mě to na kanálu 34 sonda 1 ne ok. Vyhodí to závadu 16 514.
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03

Příspěvek od kevino »

Power156 píše:
jurosdi píše:Vysoké napetie by ale malo vyhadzovat chybu pod kódom 16 516. Čo Ti ukazuje readinnes kód??
Readinnes kód nevytvořím, vyhodí mě to na kanálu 34 sonda 1 ne ok. Vyhodí to závadu 16 514.
software v rij motora bol prehraty na najnovsiu verziu ?
mirdasR32
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 08 črc 2008, 18:45
Bydliště: Písek

Příspěvek od mirdasR32 »

Vyhřívání lambda sond si kontroloval podle DP? A kabeláž je zcela v pořádku? Jinak u BFQ odchází 1. lambda celkem často.
Power156
Aktivista
Příspěvky: 1611
Registrován: 10 čer 2006, 10:28

Příspěvek od Power156 »

kevino píše:
Power156 píše:
jurosdi píše:Vysoké napetie by ale malo vyhadzovat chybu pod kódom 16 516. Čo Ti ukazuje readinnes kód??
Readinnes kód nevytvořím, vyhodí mě to na kanálu 34 sonda 1 ne ok. Vyhodí to závadu 16 514.
software v rij motora bol prehraty na najnovsiu verziu ?
Soft je nejnovější co je k dispozici
Power156
Aktivista
Příspěvky: 1611
Registrován: 10 čer 2006, 10:28

Příspěvek od Power156 »

mirdasR32 píše:Vyhřívání lambda sond si kontroloval podle DP? A kabeláž je zcela v pořádku? Jinak u BFQ odchází 1. lambda celkem často.
Kabeláž jsem rozmotal komplet od lambdy až po jednotku + proměření- Ok, vyhřívání funkční( motor nastartovaný na zkoušku daný lambdy před a za kat a po chvíli byly teply takže vyhřívání je ok. Lambdy na zkoušku obě nové. Výsledek stále stejné, neni mi jasný když dle DP má jit k první lambdě do pinu 1 a 5 od Řj mot. 0,4 -0,5 V proč já naměřím 5V přitom na druhé lambdě je 0,42V což souhlasí s DP.
Uživatelský avatar
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Asi to bude RJ motora....Ty si skúšal inú,alebo len soft??
Power156
Aktivista
Příspěvky: 1611
Registrován: 10 čer 2006, 10:28

Příspěvek od Power156 »

jurosdi píše:Asi to bude RJ motora....Ty si skúšal inú,alebo len soft??
dal jsem uplne novou řj motoru. nebot sem se domníval že z ní jde moc voltů do lambády.
flubber
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 07 led 2010, 19:16

Příspěvek od flubber »

Takhle mi byla vysvětlena funkce lambda sondy. Pokud je to jinak, tak prosím o opravu: Lambda sonda sonda má 4 dráty. Dva jsou napájení topného tělesa, tam by mělo být 12V a dva jsou výstupy z lambdy do ŘJ. Pokud je lambda OK, tak na prvních dvou drátech naměříš nízký odpor a po zapojení tam bude 12V. Na těch druhých dvou drátech po zahřátí naměříš těch cca 0,5V -> proud teče z lambdy do ŘJ (lambda funguje jako hodně slabý zdroj napětí podle složení výfukových plynů). Pokud tam je 5V, tak je to napětí z odporového děliče v ŘJ a lambda je KO - seklý drát uvnitř sondy. Je ale divné, že to dělají dvě sondy a dvě ŘJ.
Power156
Aktivista
Příspěvky: 1611
Registrován: 10 čer 2006, 10:28

Příspěvek od Power156 »

flubber píše:Takhle mi byla vysvětlena funkce lambda sondy. Pokud je to jinak, tak prosím o opravu: Lambda sonda sonda má 4 dráty. Dva jsou napájení topného tělesa, tam by mělo být 12V a dva jsou výstupy z lambdy do ŘJ. Pokud je lambda OK, tak na prvních dvou drátech naměříš nízký odpor a po zapojení tam bude 12V. Na těch druhých dvou drátech po zahřátí naměříš těch cca 0,5V -> proud teče z lambdy do ŘJ (lambda funguje jako hodně slabý zdroj napětí podle složení výfukových plynů). Pokud tam je 5V, tak je to napětí z odporového děliče v ŘJ a lambda je KO - seklý drát uvnitř sondy. Je ale divné, že to dělají dvě sondy a dvě ŘJ.
to je divný :-D, je tam 5 V ikdyž je rozpojená i spojená, už nevim po čem koukat.
flubber
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 07 led 2010, 19:16

Příspěvek od flubber »

Zkus vytáhnou z konektoru piny výstupu z lambdy a nech zapojené jen vyhřívání. Po nastartování a zahřátí lambdy by tam mělo být nějaké hodně nízké napětí. Pokud naměříš 0V, tak je lambda KO. Trocha teorie je třeba tady http://www.elpege.cz/lpg/lambda-sonda.html
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1306
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

Ta první lambda co jsi zkoušel měnit byla origo?Měla by být šesti drátová s takovým jako rezistorem.
Power156
Aktivista
Příspěvky: 1611
Registrován: 10 čer 2006, 10:28

Příspěvek od Power156 »

karel4 píše:Ta první lambda co jsi zkoušel měnit byla origo?Měla by být šesti drátová s takovým jako rezistorem.
ano je 6 poliva a origo
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1306
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

Pokud to píše závada v proudovém okruhu,zkontroluj znovu vedení mezi ŘJ a svorkovnicí lambdy.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“