špatný studený starty

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Apfel
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 13:45
Bydliště: Praha

špatný studený starty

Příspěvek od Apfel »

Chtěl sem se zeptat,celý léto jezdim mix olej nafta,ale jak de dolu teplota,špatně to startuje při studenym motoru. A to samý,když jezdim už na 100%naftu. Čim by to mohlo bejt? Motor byl v pořádku,tlaky byly dobrý.
Můžou bejt třeba zanesený svíčky tim bordelem,co z oleje zbyde? :?
Renault Scenic 1.9dti
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Studene starty

Příspěvek od PeterG »

Mal som rovnaky problem. Staci pouzit STP Injector Cleaner. Pomohlo. Nemozem si vynachvalit. Startuje bez problemov a aj slape perfektne. Ale pozor! Miesat s naftou. S olejom som to neskusal, ale predpokladam, ze to by asi blblo, kedze je to urcene pre naftu. Ten pripravok sa da kupit v sieti Forstinger snad za najnizsiu cenu. Ale maju to aj v TESCO za vyssiu cenu.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

A az ti to bude zase startovat udelj si dve nadrze protoze to je prave problem kdyz je tam olej furt a spatne nebo vubec se to neproplachne
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Špatný studený starty může způsobovat jedna nebo víc vandejch žhaviček. Mě se to vždycky projeví až když jsou teploty dolů.

Otázka je, jestli fakt nemáš zanesený vstřikovací trysky, pokud jezdíš dlouhou dobu na směs a nemáš žádný jiný úpravy, hlavně aspoň předehřev rostlináče. Mnozí si myslej, že to půjde i bez předehřevu. Že tomu tak není, dokumentujou tyhle obrázky z jedný diplomový práce týkající se provozu naftovejch motorů na rostlináč. Zobrazený trysky jsou z motoru zkoušenym v laboratorních podmínkách, kterej bez jakejchkoliv úprav jezdil na směs RO : nafta 50 : 50% :

(Jestli tohle i ten dieseladitiv vyčistí ? :) Nevim, nevim....)


Obrázek
Obrázek
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

Fuj to je ale vošklivý! Jak nějakej nádor. Bleeee :shock:
nemám žádné auto na naftu
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

A staci takto zanesene trysky vymontovat a opatrne vycistit?
Je sanca, ze dlhodobejsim jazdenim iba na cistu naftu sa to nejako samo vycisti? :?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Aditivum mi naozaj pomaha.

Příspěvek od PeterG »

Kuba píše:Špatný studený starty může způsobovat jedna nebo víc vandejch žhaviček. Mě se to vždycky projeví až když jsou teploty dolů.

Otázka je, jestli fakt nemáš zanesený vstřikovací trysky, pokud jezdíš dlouhou dobu na směs a nemáš žádný jiný úpravy, hlavně aspoň předehřev rostlináče. Mnozí si myslej, že to půjde i bez předehřevu. Že tomu tak není, dokumentujou tyhle obrázky z jedný diplomový práce týkající se provozu naftovejch motorů na rostlináč. Zobrazený trysky jsou z motoru zkoušenym v laboratorních podmínkách, kterej bez jakejchkoliv úprav jezdil na směs RO : nafta 50 : 50% :

(Jestli tohle i ten dieseladitiv vyčistí ? :) Nevim, nevim....)
No ja vychadzam z vlastnej skusenosti. Do motora som nepozeral. Dokonca som prestal jazdit na rastlinny olej. Iba obcas, co to pridam. Vlastna skusenost mi hovori, ze ked pouzijem ten cistic, mam ovela lahsie starty (1 otacka) a taktiez plynulejsi chod motora. A citit to aj na zrychleni. Proste citim silu motora. Ale spozoroval som jednu vec. Ked som jazdil na cistu rastlinu, motor bol tichsi. Teraz na naftu je troska hlucnejsi. V konecnom dosledku, asi uz na cistu rastlinu bez uprav jazdit nebudem (aj kvoli zimnemu obdobiu). Aj kvoli tomu, ze moja firma zmenila sidlo a kym dojtem do prace, motor sa mi ani nestihne zahriat. Teraz vsak mam trafoolej a netusim aky to moze mat dopad na motor. Vykon je stabilny. Oproti nafte neklesol. Este k tomu RO pridavaneho do nafty. Niekde som cital, ze 30% RO v nafte by nemalo sposobit ziadne problemy. Cize mozno by bolo toto to spravne riesenie.
Nakoniec este musim dodat, ze sa drzim pravidla castejsej vymeny oleja. Mal som Shell 0-40W, ktory som pre istotu vymenil po 5.000km. Takze aspon na to si davam pozor. I ked neviem, ci to pomoze.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Uživatelský avatar
Apfel
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 13:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Apfel »

joooo,tak přesně takhle zasraný trysky sem měl při poslední výměně hlavy. A úpravu sem bohužel měl,ale asi nedostatečnou..
Teď jsem jezdil dlouho na směs 25% nafta zbytek olej a určitě to budu mít takhle zasraný zase. Daj se teda ty trysky jak psal Csala nějak vyndat a vyčistit? (crazy)
Renault Scenic 1.9dti
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Anebo mít lepší konstrukci vstřikovače 8) :)

Obrázek
Uživatelský avatar
Reskator
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2006, 23:06

Příspěvek od Reskator »

To Kuba: Ta tryska vyzera ako keby nemala spravne nasadenu ohnovzdornu podlosku a tym padom nebola chladena ... nie je tam totiz ten prstenec co vidno u Pavla.
Volvo 340DL 1.6D
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Ale kdepak, jednalo se nějákej snad zemědělskej motor s přímym vstřikem paliva. Ty údaje nejsou úplně přenositelný na naše podmínky, tim spíš, když to bylo provozovaný v laboratorních podmínkách a možná při vekmi nízký zátěži. Těch uszenin na trysce naměřili něco kolem 15 mg při provozu na 50 % rostlináče, při provozu na čistou naftu tam navážili něco kolem 2,5 mg usazenin. Tolik usazenin ani na naftu v našich automobiléch neni na trysce po xxxx-tisících kilometrech. Je to teda asi skutečně extrémní případ.

Obecně se udává, že u komůrkáčů bez jakýchkoliv úprav je možný dlouhodobě přidávat do nafty - pokud se to předtim dobře promíchá - určitě kolem 25 - 30 %. U motorů s přímym vstřikem je to ale méně, snad 10 - 20 % podle typu motoru. Vstřikovače se tak určitě nezanesou.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Apfel
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 13:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Apfel »

Tak sem tam nalil to SPT injector cleaner,tak uvidíme,ale moc tomu nevěřim,páč tam píšou,že klesne spotřeba,přestane to hulit,starty budou jak u novýho auta,budou se na vás lepit mladý holky a podobný bláboly.. (noteeth)
Kontroluju radši olej,už sem na něj najel 10k km a naprosto bez problémů. Bojim se,aby špatný studený starty neznamenaly nějakej počáteční problém. Náhradní motory už mi došly.. :o
Renault Scenic 1.9dti
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

No a taky Rendl si s olejem moc nerozumi (LOL)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

-.

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:04, celkem upraveno 1 x.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Apfel píše:Tak sem tam nalil to SPT injector cleaner,tak uvidíme,ale moc tomu nevěřim,páč tam píšou,že klesne spotřeba,přestane to hulit,starty budou jak u novýho auta,budou se na vás lepit mladý holky a podobný bláboly.. (noteeth)
Kontroluju radši olej,už sem na něj najel 10k km a naprosto bez problémů. Bojim se,aby špatný studený starty neznamenaly nějakej počáteční problém. Náhradní motory už mi došly.. :o
Tak pomohol ten STP injector cleaner?
Tiez o nom uvazujem. ;)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“