špatný studený starty
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
špatný studený starty
Chtěl sem se zeptat,celý léto jezdim mix olej nafta,ale jak de dolu teplota,špatně to startuje při studenym motoru. A to samý,když jezdim už na 100%naftu. Čim by to mohlo bejt? Motor byl v pořádku,tlaky byly dobrý.
Můžou bejt třeba zanesený svíčky tim bordelem,co z oleje zbyde?
Můžou bejt třeba zanesený svíčky tim bordelem,co z oleje zbyde?
Renault Scenic 1.9dti
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Studene starty
Mal som rovnaky problem. Staci pouzit STP Injector Cleaner. Pomohlo. Nemozem si vynachvalit. Startuje bez problemov a aj slape perfektne. Ale pozor! Miesat s naftou. S olejom som to neskusal, ale predpokladam, ze to by asi blblo, kedze je to urcene pre naftu. Ten pripravok sa da kupit v sieti Forstinger snad za najnizsiu cenu. Ale maju to aj v TESCO za vyssiu cenu.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Špatný studený starty může způsobovat jedna nebo víc vandejch žhaviček. Mě se to vždycky projeví až když jsou teploty dolů.
Otázka je, jestli fakt nemáš zanesený vstřikovací trysky, pokud jezdíš dlouhou dobu na směs a nemáš žádný jiný úpravy, hlavně aspoň předehřev rostlináče. Mnozí si myslej, že to půjde i bez předehřevu. Že tomu tak není, dokumentujou tyhle obrázky z jedný diplomový práce týkající se provozu naftovejch motorů na rostlináč. Zobrazený trysky jsou z motoru zkoušenym v laboratorních podmínkách, kterej bez jakejchkoliv úprav jezdil na směs RO : nafta 50 : 50% :
(Jestli tohle i ten dieseladitiv vyčistí ? Nevim, nevim....)
Otázka je, jestli fakt nemáš zanesený vstřikovací trysky, pokud jezdíš dlouhou dobu na směs a nemáš žádný jiný úpravy, hlavně aspoň předehřev rostlináče. Mnozí si myslej, že to půjde i bez předehřevu. Že tomu tak není, dokumentujou tyhle obrázky z jedný diplomový práce týkající se provozu naftovejch motorů na rostlináč. Zobrazený trysky jsou z motoru zkoušenym v laboratorních podmínkách, kterej bez jakejchkoliv úprav jezdil na směs RO : nafta 50 : 50% :
(Jestli tohle i ten dieseladitiv vyčistí ? Nevim, nevim....)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Aditivum mi naozaj pomaha.
No ja vychadzam z vlastnej skusenosti. Do motora som nepozeral. Dokonca som prestal jazdit na rastlinny olej. Iba obcas, co to pridam. Vlastna skusenost mi hovori, ze ked pouzijem ten cistic, mam ovela lahsie starty (1 otacka) a taktiez plynulejsi chod motora. A citit to aj na zrychleni. Proste citim silu motora. Ale spozoroval som jednu vec. Ked som jazdil na cistu rastlinu, motor bol tichsi. Teraz na naftu je troska hlucnejsi. V konecnom dosledku, asi uz na cistu rastlinu bez uprav jazdit nebudem (aj kvoli zimnemu obdobiu). Aj kvoli tomu, ze moja firma zmenila sidlo a kym dojtem do prace, motor sa mi ani nestihne zahriat. Teraz vsak mam trafoolej a netusim aky to moze mat dopad na motor. Vykon je stabilny. Oproti nafte neklesol. Este k tomu RO pridavaneho do nafty. Niekde som cital, ze 30% RO v nafte by nemalo sposobit ziadne problemy. Cize mozno by bolo toto to spravne riesenie.Kuba píše:Špatný studený starty může způsobovat jedna nebo víc vandejch žhaviček. Mě se to vždycky projeví až když jsou teploty dolů.
Otázka je, jestli fakt nemáš zanesený vstřikovací trysky, pokud jezdíš dlouhou dobu na směs a nemáš žádný jiný úpravy, hlavně aspoň předehřev rostlináče. Mnozí si myslej, že to půjde i bez předehřevu. Že tomu tak není, dokumentujou tyhle obrázky z jedný diplomový práce týkající se provozu naftovejch motorů na rostlináč. Zobrazený trysky jsou z motoru zkoušenym v laboratorních podmínkách, kterej bez jakejchkoliv úprav jezdil na směs RO : nafta 50 : 50% :
(Jestli tohle i ten dieseladitiv vyčistí ? Nevim, nevim....)
Nakoniec este musim dodat, ze sa drzim pravidla castejsej vymeny oleja. Mal som Shell 0-40W, ktory som pre istotu vymenil po 5.000km. Takze aspon na to si davam pozor. I ked neviem, ci to pomoze.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
joooo,tak přesně takhle zasraný trysky sem měl při poslední výměně hlavy. A úpravu sem bohužel měl,ale asi nedostatečnou..
Teď jsem jezdil dlouho na směs 25% nafta zbytek olej a určitě to budu mít takhle zasraný zase. Daj se teda ty trysky jak psal Csala nějak vyndat a vyčistit?
Teď jsem jezdil dlouho na směs 25% nafta zbytek olej a určitě to budu mít takhle zasraný zase. Daj se teda ty trysky jak psal Csala nějak vyndat a vyčistit?
Renault Scenic 1.9dti
Ale kdepak, jednalo se nějákej snad zemědělskej motor s přímym vstřikem paliva. Ty údaje nejsou úplně přenositelný na naše podmínky, tim spíš, když to bylo provozovaný v laboratorních podmínkách a možná při vekmi nízký zátěži. Těch uszenin na trysce naměřili něco kolem 15 mg při provozu na 50 % rostlináče, při provozu na čistou naftu tam navážili něco kolem 2,5 mg usazenin. Tolik usazenin ani na naftu v našich automobiléch neni na trysce po xxxx-tisících kilometrech. Je to teda asi skutečně extrémní případ.
Obecně se udává, že u komůrkáčů bez jakýchkoliv úprav je možný dlouhodobě přidávat do nafty - pokud se to předtim dobře promíchá - určitě kolem 25 - 30 %. U motorů s přímym vstřikem je to ale méně, snad 10 - 20 % podle typu motoru. Vstřikovače se tak určitě nezanesou.
Obecně se udává, že u komůrkáčů bez jakýchkoliv úprav je možný dlouhodobě přidávat do nafty - pokud se to předtim dobře promíchá - určitě kolem 25 - 30 %. U motorů s přímym vstřikem je to ale méně, snad 10 - 20 % podle typu motoru. Vstřikovače se tak určitě nezanesou.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Tak sem tam nalil to SPT injector cleaner,tak uvidíme,ale moc tomu nevěřim,páč tam píšou,že klesne spotřeba,přestane to hulit,starty budou jak u novýho auta,budou se na vás lepit mladý holky a podobný bláboly..
Kontroluju radši olej,už sem na něj najel 10k km a naprosto bez problémů. Bojim se,aby špatný studený starty neznamenaly nějakej počáteční problém. Náhradní motory už mi došly..
Kontroluju radši olej,už sem na něj najel 10k km a naprosto bez problémů. Bojim se,aby špatný studený starty neznamenaly nějakej počáteční problém. Náhradní motory už mi došly..
Renault Scenic 1.9dti
Tak pomohol ten STP injector cleaner?Apfel píše:Tak sem tam nalil to SPT injector cleaner,tak uvidíme,ale moc tomu nevěřim,páč tam píšou,že klesne spotřeba,přestane to hulit,starty budou jak u novýho auta,budou se na vás lepit mladý holky a podobný bláboly..
Kontroluju radši olej,už sem na něj najel 10k km a naprosto bez problémů. Bojim se,aby špatný studený starty neznamenaly nějakej počáteční problém. Náhradní motory už mi došly..
Tiez o nom uvazujem.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex