Prečo upadáva ventil na 3 valci ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Prečo upadáva ventil na 3 valci ?
Zdar, už som sa asi tretí krát v živote stretol s tým že na rotačke bol upadnutý výfukový ventil na treťom valci. Čo som videl a počul tak už aj viac krát ale osobne som sa s tým stretol 3 krát. Vždy ten istý ventil na tom istom valci.
Vôbec mi nejde do hlavy prečl sa niečo takéto deje ? Vie mi niekto vysvetliť túto príčinu ? Alebo stretol sa s tým už niekto ? Všetky 3 autá mali medzi 250 - 300 tis. Km
Vôbec mi nejde do hlavy prečl sa niečo takéto deje ? Vie mi niekto vysvetliť túto príčinu ? Alebo stretol sa s tým už niekto ? Všetky 3 autá mali medzi 250 - 300 tis. Km
Přesně tak,nic jiného v tom nehledej.Je to jenom o udržbě.TKTDI píše:Kdysi jsem o tom četl nějaký článek, kde přesně tohle probírali. Pravděpodobně to má za následek karbon, který se odloupne snad v egru nebo kde a jak letí sáním, tak právě nejsnazší cesta je do třetího válce. Je to už hodně dávno, co jsem o tom četl, ale tak nějak to tam popisovali.
OCTAVIA- ALH
Takže se nám vrací situace , jako v počátcích motorismu, kdy majitel musel průbežně motor DEKARBONISOVAT, protože díky tehdejší špatné kvalitě oleje, nízké kompresi a nedokonalému spalování se vytvářel karbon...Dnes jsou sice oleje téměř kosmické, komprese ažaž, spalování řídí elektronika, která rozdává po milimiligramech,/ pokud je to benzin, tak jiskra by zabila kardiaka/, a přesto je motor továrnou na výrobu karbonu, což je skrumáž oleje, paliva, bordelu a plynů, která se přehřátím přetvoří buď v novodobé motorové "hovno" přesně tam mazlavé, nebo spečetinu jako u dvoutakta ve výfuku...A já pořád říkám, dej tomu čoud, vytáčej do omezovače i když to hovno jede a oni pořád mají křeč v noze, pořád čumí na display a pořád jezdí v kolonách ..AŽ JIM ULÍTNE VENTIL NA 3. VÁLCI...Je to zbytečné, je to zbytečné, je to zbytečné...
nepropadat panice...
Co jsem nikdy nepochopil proč ten talířek upadne.Když prdne řemen tak jsem nikdy talířek upadlej neměl.Taky se to párkrát stalo přestože majital udržbu dělal a dokonce si sundával sání a čistil ho.Další co mě nejde do hlavy tak to přišlo jako virus před pár lety za rok jsme jich dělali aspon 7 motor do scharana tuším AFN byl knesehnání nebo za raketu.A od tej doby jsem to zase neviděl.Na ten karbon se mě to moc nezdá.
No presne toto som nepochopil že prečo upadne ten tanierik, tiež sa mi to nezdá na karbón a nepredpokladám že vždy by sa to stalo na výfukovom ventile na 3 valci. Ja som to vždy videl iba na tomto konkrétnom nikdy som to ešte nevidel na inom valci alebo že by upadol iný ventil ako výfukový. Tak isto keď som mal potkana tak ventil nebol takto upadnutý ale skrivený čiže to mi nejde do hlavy.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
já měl třeba AGR na druhém válci, talířek spadl do pístu a prasklo vahadlo co drží vstřik, talířek to napálil do vstřiku,Source píše:Neviem ? Skorej sa pýtam, že prečo som sa s tým stretol vždy len na rotačke a vždy ten istý ventil na tom istom valci ?
no chvilku jsem z toho byl koktot, že jsme chtěli měnit to vahadlo, ale hned se mi rožlo,
servis motoru na jedničku co deset tisíc výměna oleje, žádná příčina prej normální jízda něco zaklepalo a motor jel na tři válce
Mě takhle ulítl ventil u mé š 1100 , převrtané na 1240ccm s hlavou z Erka, kde byly ventily ze š 1202 , upravené dle mého přání. Motor absolvoval cestu do BG a zpět přes Rumunsko v pohodě, ale po návratu domů mi ulítl talířek a bylo vymalováno...Poté jsme z nouze upravili ventil z Tatry do hlavy Nortona ES 2 , který se také "ladil" a ulítlý talířek rozmašíroval píst i hlavu a pilot zalehnul..Mám zato, že ta vada je ve ventilu , popřípadě je možné že se sekne něco pod ventilem, nebo si ventil dá pusu s pístem u dieselu a pak dopadá "nakřivo" až se uvolní...I když jsem kolikrát testoval ohnuté ventily, kdy prdnou, když se rovnají , tak některé byly velmi odolné a dokonce jsem viděl mechána u motoru Porsche 1200ccm v Seatu, jak jim dal pecky, srovnal je a namontoval zpět...Je to prostě věda a mám zato, že ty různé sračky utržené ze sání, nebo přicpané dříky ve vodítkách mají také svou vinu...geo píše:Co jsem nikdy nepochopil proč ten talířek upadne.Když prdne řemen tak jsem nikdy talířek upadlej neměl.Taky se to párkrát stalo přestože majital udržbu dělal a dokonce si sundával sání a čistil ho.Další co mě nejde do hlavy tak to přišlo jako virus před pár lety za rok jsme jich dělali aspon 7 motor do scharana tuším AFN byl knesehnání nebo za raketu.A od tej doby jsem to zase neviděl.Na ten karbon se mě to moc nezdá.
Těmhle to už také konečně došlo, i když dloouho to nechtěli přiznat./viz odkaz/..Nedávno šel seriál Top Gear, kde se právě rozplývali nad Audi A6 s tím bucharem s přimým vstřikem V 10 a jak je to dnes?
Tady jim to došlo. http://www.autoforum.cz/technika/motory ... -internetu.
Já osobně vždy při každé jízdě, když někde pořád vrkám dám motoru čočku, co se do něho vejde, aby se vyprdělo, vyházelo kocoury a motor si uvědomil, že otáčkoměr končí podstatně výše a není jen k tomu signalizovat pilotovi zvýšený volnoběh a co je vlastně jeho práce...
nepropadat panice...
upadává to třeba i na BMW, akorát těch VW tady jezdí miliony, tak je to jakoby častější, jinak upadne vždycky jen výfuk, protože je svařenej ze dvou kusů, talířek odolnej teplu a stopka předpokládám s vlastnostma pro dobrej odvod tepla, houževnatostí a odolností proti otěru
https://www.youtube.com/watch?v=-aEuAK8bsQg
https://www.youtube.com/watch?v=-aEuAK8bsQg
Je třeba rozlišovat, jestli to praskne ve sváru nebo ne Na TDI myslím nejsou chlazený=dutý ventily plněný sodíkem, tak jakýkoliv navýšení teploty nad konstrukci asi těm ventilům nedělá dobře ...
http://advancedenginerebuild.com/tag/en ... fractures/
http://advancedenginerebuild.com/tag/en ... fractures/